lørdag 6. juni 2009

Halloooo!!! Joda, jeg er her!!

cry out Jeg vil bare beklage at jeg er litt fraværende for tiden. Det er mange av dere som ikke har fått besøk av meg den siste tiden og jeg er oppriktig lei meg for det. For det første så tar denne “ABC i ord og bilder” en god del av min tid og for det andre så har alt dette datatullet i det siste, tatt litt av gnisten fra meg. Jeg har hatt lyst til å skrike høyt av ren frustrasjon når ting ikke har virket. Jeg eier altså ikke lyst til å blogge og kreativiteten er på bånn. Jeg trenger virkelig ny giv og om dere har gode råd eller bloggideer, er det bare til tipse meg. Noen artige tema, konkurranser eller kreative bloggere jeg bør vite om? Give me a call! Hvordan klarer dere å holde blogglysten ved like? Hva inspirerer dere? Hvem inspirerer dere? Denne grafittien signert av Dolk, fikk meg i alle fall til å hoppe ut av bilen og knipse noen bilder…

Jølle har vært veldig rolig i dag. Nesten bare lagt i ro og sovet. Han var dårlig i hele natt og det var ikke mange timene søvn vi fikk. Han var urolig og spydde flere ganger. Ikke ville han ha noe å spise før langt ut på dagen i dag. Det er veldig ulikt han. Ikke en gang kattematen fristet. Men nå i kveld er han mye bedre og vi får håpe vi får en rolig natt. Nå får han fiskeboller til kvelds! Men syk eller ikke. Oppmerksomhet liker han uansett og han spiller gjerne med når bilder skal taes:

Jølle syk Det er flere som er trøtte i dag. En god middagslur på far sitt fang er ikke å forakte:

Middagslur

21 kommentarer:

TurboLotte sa...

Hei. Anng hagetips, vil jeg tipse deg om hagegal.no det beste forumet anng hage i verden! Her har jeg truffet alle de hagegale jeg kjenner. Ingen spørsmål er for dumme og ingen for vanskelige. Kjempebra. Der har du også blogglisten over alle hagegales blogger. Mye inspirasjon der ja.
Hagedam var superlett å lage. Kjør på!
Hei og hopp.

Miamor sa...

..merker at sommeren og blomster og nytt kamera gjør meg litt kåt på livet...legger jo bare inn de samme innleggene i FB da..så det er ikke så imponerende..mer imponert over deg som holder på med alle disse ulike aktivitetene som du administrerer på bloggen....ikke stress iallefall..det går vel litt i bølger dette også..som så mye annet i livet...ha en god søndag!!

Merethe sa...

Hei. Du er ikke alene med å være "fraværende" på bloggefronten. Jeg tror det gjelder de fleste av oss. Sommer og fint vær holder de fleste av oss aktive på andre områder, og PC'n er ikke den vi er mest aktive på. Regner med at de aller fleste er tilbake og strutter av bloggelyst igjen til høsten.

Ha en fin sommer!

Berit T sa...

Ja det svinger alt her i livet, men det må da være lov å minste gnisten av og til,og det må være frustrerende når ting ikke fungerer som det skal.

Du legger så mye arbeid i det du gjør, masse planlegging og tenking, må roe ned litt av og til.
Og en kan ikke forvente at du skal inn å kommentere hos alle som er med på ABC, det blir jeg en heldagsjobb.
Jeg falt visst av lasset,men håper å komme med igjen, har vært litt travelt i det siste, med barnepass, hagearbeid, maling osv.

Stakkars Jølle som er syk,håper det er over nå, eller iallefall bedre.De får jo influensa de også,og trenger ekstra pleie,som vi ser han får med teppe over seg.

Jeg har ingen nye ideer til deg,synes selv det er vanskelig til tider og ikke gjenta seg selv.

Ha en flott søndag.

organic-lizzi sa...

Hmmm..ikke stilig at det blir så mye kluss når du setter deg ned for å blogge.Det kan hvertfall drepe lysten..Ellers tror jeg det går litt opp og ned for de fleste sånn sett.Noen ganger strekker ikke tiden til,og andre ganger er det liksom helt tomt..(sånn som hos meg når det skulle handle om N..empty liksom..)
Krysser fingrene får at den kjekkeste karen i "bygda"holder seg frisk i natt og alle dager og netter fremover..Nuss til han&Stooor klem fra Randi

Hege sa...

Hvis det tekniske ikke funker - så er det mer enn nok for meg. Så jeg skjønner frustrasjonen din.

Sier også som Berit T - prøv å ta det med ro.

Det er så mange som motiverer meg i bloggingen. Bare det å ha et sted å poste noen få av de mange bildene jeg tar. Få lov til å være litt kreativ, når min daglige jobb er alt annet enn kreativt. Dere der ute inspirerer meg masse.

Håper du finner gnisten igjen snart. Og god bedring til Jølle!

Klem fra Hege

Lyst på livet sa...

Ah....hvordan holde bloggegnisten ved like? Jammen godt sprøsmål!
Hvordan gjør man egentlig det?

Selv merker jeg godt at det er ikke bare inspirasjonen her inne som avgjør om jeg har gnisten eller ikke.... Hvis hverdagne forøvrig ikke er særlig inspirerende, mister jeg også lysten til å blogge. Da er det ikke alltid å se på bilder av blonder og stæsj :-)
Før lot jeg meg stresse av ikke å ha lyst eller tid til å blogge. DET har jeg lagt fra meg og nå blogger jeg kun når jeg føler for det. Det kan gå dagesvis uten at jeg lager nye innlegg og det kan gå enda lenger mellom besøkene hos andre. Når jeg kom dit hen at jeg klarte det, da kom også lysten til å blogge tilbake :-)

Ha en fantastisk søndag, min venn!

Klem Torunn

Frk.Badegakk sa...

Du må gi Jølle en stor god-bedring-kos fra meg!!!! Stakkar voffa!

Min voffa ligger å snorker så det durer i sofaen...

Håper du slipper masse datatull nå da, du må blogge skjønner du!;)

Koselig koselig sa...

Hallo hallo Petunia. Sånn er det noen ganger :)
Man rekker jo ikke alt her i væla' :)
Nå skal jeg skrive morgendagens Mandagstemainnlegg og håpe jeg får det ut før jeg flyr avgårde på jobb om morran hihi...
her går'e unna Gunnar! for å si det sånn ;)

Stor klem fra panikkslagen Mette :)))))

mreteveian sa...

Jeg har hatt en lang blogg-stopp pause uten at jeg kan sette fingeren helt på hva det er/ var. Men jeg roet meg ned, - tildigere (og kortere) pauser har vist meg at den kommer tilbake.

Jeg innbiller meg at vi som øser ut av oss selv, formidler og gir videre, vi trenger å få sette på korken og stoppe ut flommen mens vi i "mottakerdelen" av flommen. Det er så mange andre som også er gode bloggere og har mye på hjertet når vi stopper opp litt. Tid for å nyte og leke og hente inn mer informasjon enn vi får tid til når vi blogger sjøl?

Jeg merker at jeg også bruker ti-stille-tiden til å lese om det å blogge, om å formidle seg sjøl ut i verden, via både tekst og bilder. Kanskje jeg leker og oppdaterer meg mer på fotoprogrammet slik at jeg kan flere saker når jeg er "ute" igjen? Eller (som du skriver) oppdager nye hint og nye utfordringer som frister til nytt innhold i bloggen.

og ps. 13.- 20. juni er vi på ny uke med flickr-blogging av "Nordiske føtter" ;-)

Heges fotoblogg sa...

Jeg har kikket innom her av og til men ikke gitt lyd fra meg før: Du har en kjempefin blogg som inspirerer andre :-) Nå om sommeren skjer det så mye annet at blogging er langt nede på listen av ting vi gjør. Ta deg en velfortjent pause og kom sterkere tilbake til høsten!

PS. Kan jeg få lov å linke til deg?

RuneE sa...

Ingen grunn til å be om unnskylding - det er et velkjent "problem". Blogg når du kan og vil.

Ps Har du en benk, så bare "send den"!

Marie sa...

Om ikkje gnisten er der så ta deg ein bloggpause med godt samvet!
Du legg masse arbeid i ABC-innlegga dine, kanskje det er nok til alfabetet er ferdig. Det er jo kjekt å vere ute på denne tida av året også. Skal du stresse får du heile bloggen i halsen.

Ingen kan vente at du skal kommentere hos alle med ABC-innlegg. Eg er stort sett innom dei som kommenterer hos meg, men det kan gå fleire dagar før eg gjer det fordi tida skal brukast til så mykje.

Men det er jo sånn at eg kjenner på plikt til å kommentere tilbake, har jo lyst også for eg set STOR pris på kommentarer sjølv. Så er det dette med tid då...

Nyt sommaren du så kjem kanskje blogglysta tilbake smått om senn.

Klem frå Marie :)))))))

The single girl! sa...

Ja, er ikka alltid at blogglysten er helt tilstede, men for min del bobler det litt over for tiden. Har bare ikke tid til å få ned alt! Hehe! Så håper lysten snart kommer tilbake til deg også!!

MajorogMeg sa...

Det er sikkert sunt med en tørke en gang i blant, men ting må fungere ja!! Ellers blir man sprø! Det som inspirer meg er bilder, altså hvis jeg har noe å vise fram.

Stakkars Jølle...sikkert greit med fiskeboller i noen dag ja. Major får også det når han er syk, og han elsker det:) Herlig bilde av katta, hehe..hun så LAT ut der hun lå!!
Klem fra meg:)

Wenche sa...

Du har ein utruleg flott blogg. Er heilt vanleg med bloggtørke inn i mellom. Det har vi vel alle inn i mellom, men på ein måte er det kanskje litt sunt også??

Kva som inspirerer meg i blogginga?? Eg blir inspirerert av å lese bloggane til alle dei dyktige bloggarane som er her inne. Og så blir det nok nokre turbilder. Prøver å komme i gong igjen med det.
Ønsker god bedring itl Jølle!

Bjørg 47 sa...

Du er jo alltid til inspirasjon for mange av oss, så du fortjener en 'pust i bakken'. Sommertid er ikke den beste tiden for blogging, kanskje ? Det er min første sommer som blogger, og når det 'aldri' regner, blir det mindre tid til å sitte med PC'n,synes jeg.

Vi følger med deg uansett.

Ha en fin sommer.

Elin sa...

Daaakar Jølle !
Håper han ikke har vært borti kakaobark. Leste om det i VG idag, kan være virkelig skummelt for hunder.

Ang. blogging, så er jeg ganske fersk og har masse å skrive om enda. Har heilgardert meg og henter tema både fra hus og hage. Men jeg vet at med tiden vil jeg nok gå litt tom.
Har lest bloggen din nå noen måneder og syns du er utrolig flink på dette. Du har laget så mange fine og informative innlegg om Bergen.
Håper du finner gnisten igjen !

Romicas sa...

So cute, both of them!
And such beautiful pics.

Romicas

Linda sa...

Å, hallo, der var du tilbake igjen! Skjønner godt at du tar en liten "bloggepause" i blant! Alltid godt med litt avveksling, men man finner alltid tilbake til hobbyen sin igjen!

Heldiggrisen deg som har funnet Sherwood skogen, da! På denne årstiden synes jeg det er godt å komme seg ut i naturen (dvs. på fjellet...) og litt vekk i fra dataen! Alltid kjekt å gå på fjelltur, forresten!

God bedring til Jølle! Håper han kommer seg fort, uten å måtte dra til veterinæren!

anne - moseplassen sa...

du, anngående datatrøbbel, jeg husker ikke om jeg har sagt dette til deg før, og om jeghar så får du bare unskylde. Men, jeg tror helt opriktig at du vil få det lettere med bloggingen om du skifter over til firefox i stedet for IE (jeg går ut i fra at det er det du bruker).