mandag 8. juni 2009

Sommerlig

Mandag igjen alt og Mette er klar med Mandagstema. Ordet i dag er “sommerlig” og siden jeg nettopp har dradd av meg strømpebukser og ulltrøye, så må jeg ty til bilder fra i fjor. Men det jo godt med alt som man har foran seg og som ikke nødvendigvis er unnagjort….

Sommerlig 1 Sommerlig for meg er nok det samme som ferie. Det vil si å ha lange, late dager hvor man ikke trenger å gå etter klokken hele tiden, men gjør ting når man har lyst og det passer seg slik. Det første bildet her, viser gubben og meg fra ferien i fjor. Slik som dette ser man ut etter tre uker på hytten uten innlagt vann. Jeg tror nok vi lukter like ille som vi ser ut for fluene i kjelleren flyr ut når vi kommer på toalettbesøk. Sommerlig er også å kunne ligge i en hengekøye og titte opp på en blå himmel gjennom bladene på epletrærne.


Sommerlig for meg er kanskje å gjøre som de er flinke til å gjøre på de sydligere breddegrader. La ting gå litt av seg selv og senke skuldrene og leve i nuet. Ja, rett og slett la humla suse!!

Humlesurr

32 kommentarer:

JULIE K sa...

Så koselige somnmerbilder og det med humle var utrolig flott. Nydelige blåtoner bak den gule kroppen : )

foto CHIP sa...

Det ser ut som om humlan hittat sin "hängmatta" :)
Vilande bara fötter minner om sommar och lata dagar.
ha en fin vecka!

Randi's Tanker sa...

Dette var et sommerlig innlegg! Ja, la humla suse - i alle fall for en stund.

Ha en fin dag videre!

Nutta sa...

Koselige sommerbilder :) nå er jg glad det snart er sommer... Mmmm.. fikk lyst på is!

Anette sa...

Dejligt sommerligt indlæg ;-) Gode billeder.

Sommertid sa...

Deilig med sommer, late dager..og riktig kose seg med det man velger å bruke tiden sin på...uten å tenke på det vanlige tjas og mas...
Ha en forts fin sommerkveld :)

Rimkogeren sa...

Flot pige - Trist at der er så langt til Norge!

Siw Aina sa...

Tviler på at du luktet så vondt *knegg*
Du ser foresten ufors$kammet bra ut etter 3 uker på hytta spør du meg.
Flotte bilder også :)

JULIE K sa...

Hei igjen. Vet du mine kaniner sitter ganske rolig oppe i korgen. Skulle til dyrelegen med dem idag og da tok jeg dem med slik. Legger bare ett håndkle over korga så ligger dem i ro i bilen. De er så snille så : )

The single girl! sa...

Ja, dette var et sommerlig innlegg, helt klart!! Er kjekt med sommer og varme, det liker jeg!!

Madame sa...

Det er utroligt smukt, Petunia! Du får mig til at glæde mig til min egen sommerferie :-)

Cecilia sa...

Härliga sommarbilder! Fotot på humlan är väldigt fint! Riktiga sommarkänslor!

Wenche sa...

Så herlege sommarbilder. Er så godt med sommar, sol og ferie. Du såg flott ut etter tre veker på hytta:) Godt å lade batteria.

♥Camilla sa...

Takk for kommentaren :)
Et nydelig bilde av humla! Sommerlig, men ikke min favoritt... Bortsett fra på bilder ;)

NUSSE sa...

Oi! Så flott bilde! Har du tatt det selv? Imponert, ja :-) Herlig tolkning av tema!

9na sa...

Kjempekosleige bilder! Kjenner nesten sommervarmen hit jeg... Liker sommeren! Og så går Kjæresten og jeg med shorts inne fra april til oktober bare på trass da...

Arya sa...

Det humlebildet der var bare rått! og jeg er enig - sommeren er å slappe av!

Besta sa...

Flotte sommerlige bilder. Ha ei fin uke.

Tofo sa...

Å tenk å få ligge i en hengekøye og bare høre humla suse...

Deilig og sommerlig!
Knallstilig humle!

organic-lizzi sa...

Sååå koselig...og vakre dere er:-))...Riktig sommerlige...
Forandret overskriften på siste innlegget..Jeg ligger ikke på spikermatta hele natten,men noen minutter før jeg sovner:-))
Knallfiiin dag&Stooor klem fra Randi

Donald sa...

Det er et flot billede. Humlebien er rigtig sommerlig!

RuneE sa...

Foreløpig blir det vel mest av de siste. Jeg har aldr sett så mange!

PS Takk for kommentaren - du får arrangere et "Bergensmøte"...

anjoe playhouse sa...

Hvis fluerne flygtede, når I nærmede Jer toilettet, så er det vel sikkert og vist, at dit humlafoto ikke er taget på feriens tredje uge, for da må den forlængst emigreret ;-)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Flotte bilder... fra en sommer som var...
Er vel best å la humla surre til varmen er tilbake...her trenger vi redningsvest for tiden, om vi skal utfor døra...
Bildene dine fra akvariet var utrolig flotte...

Ha en super dag og uke...

Evami sa...

SÅ koselig bilde av deg og sin kjære:)

Og så deilig å ha hengekøye,det ser så deilig avslappende ut:9 (vi har ikke trær som står tett nok sammen ?)

Og for et humle bilde,skikkleig bra:) Ha ei flot tuke:)

Sonja sa...

For et fantastisk bilde av humla.Riktig sommerlig innlegg.

Hege sa...

Kos bilde av deg og mannen! :)
Og knallbilde av humla.

Enig med deg - sommer er forbundet med ferie. Det er jo stas å komme hjem etter jobb også og det er fint vær - men det å bare late seg i sola... DET er sommerlig!

Måtte den varmen uansett komme snart...

Anne-Berit sa...

Skikkelig koselige sommerbilder her.Ser ut som dere har det avslappende og godt,som en ferie skal være.
Humlebildet var bare helt knall!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

La humla suse - det er akkurat det som er sommer (bare så vanskelig å få det til!). Synes både bildet av deg og gubben og av humla er kjempefine, jeg, samme hvormøkkete dere er:o)

TorAa sa...

Alledeles herlig sommerbilder.
Og historien om fluene er vidunderlig.

Ida sa...

Koselig gjensyn dette. :)))
Det er meldt sol i morgen også. Og litt mindre vind. Hurra! ;)

Fra onsdag er det meldt regn, men det bryr jeg meg ikke det minste om.....!
Hvorfor får du vite ved å kikke innom meg i morgen. ;)

Melusine sa...

Å la humla suse virker svært sommerlig på meg - for tiden har jeg det litt slik da guttene mine er på ferie; dagene blir ganske annerledes enn til daglig.
Herlig innlegg du har her om temaet, og flotte bilder :)
Takk for fin kommentar hos meg!