fredag 24. juli 2009

Æsj, så ekkelt....

Jeg syntes at det var en genistrek da brødskjæremaskinene kom rundt omkring i butikkene.
Så enkelt og greit og brødet ble mye drygere.
Det er ikke alle i familien som skjærer like bent, nei!
Og min mann som daglig skulle kutte opp to brød for frokost og matpakker, var helt enig med meg! Kjempeflott!
Det var inntil for et par dager siden…

Jeg hadde forsynt meg med brødene vi trengte for de nærmeste dagene og var på vei bort til skjæremaskinen. Foran meg i køen stod det en mann som også skulle bruke den. Jeg ble stående litt på siden av han og vente.
Opp i maskinen gikk det første brødet hans og jeg ble stirrende på hendene hans…
Skitne hender kan vi alle ha etter hva vi jobber med.
Men disse hendene var møkkete og på den ene hånden hadde han store åpne sår som etter min mening burde hatt legetilsyn…
Jeg ble helt paralysert og blikket mitt hang seg helt fast til hendene hans der han begynte å plukke seg i nesen. Da fingeren var på vei inn i munnen hans – da var jeg halvveis til kassen.
Ja, så nå blir det skjæring av brød her hjemme fra nå av.
*Grøsse*

40 kommentarer:

Hege sa...

ÆSSSJ!!!!

Jeg har bare brukt disse maskinene til kneippbrød jeg. Det er det bare sønnen som spiser, og jeg fryser ned 4 og 4 brødskiver. hehe... Kanskje frosten tar knekken på alt svineriet som kommer i maskina da????

Anne sa...

Wræ!!!! og du vet vel hva jeg sier om slike maskiner, du som har sett matpakken min .-))

Klem

Annepålandet sa...

FYDA!
Jeg brukte også disse maskinene for et par år siden. Men så GLEMTE jeg rett og slett at de var der, inntil jeg tilfeldigvis så en her forleden, og hadde såvidt begynt å lure på om jeg skulle bruke dem igjen, da jeg leste innlegget ditt. Noen ganger er det en fordel å være litt treg.....
God helg!

Ida sa...

Jepp!
Har ALDRI brukt disse maskinene,
og du forklarer akkurat hvorfor her!
Jeg hadde fagene hygiene og mikrobiologi på skolen....

Èn ting til.
Jeg kommer! ;)

GAWO sa...

Dobbelt æsj.
Fra i dag av slutter jeg.

Men til en mye hyggeligere sak:
Svaret er et stor JA.
Alle kommer. Det tror nå jeg. Jeg kommer i hvertfall.
Stikker innom RuneE nå og ber han se din kommentar hos meg.
Klem til deg.

Monica sa...

Æsj....
Har ikke brukt disse maskinene på evigheter - just pga dette.... Det er DISCUSTING!!!!!
God helg :))

Anne-Berit sa...

Fy søren,noe så discusting,nå har jeg gjort min siste tur til brødskjæremaskinen altså.Ikke det at jeg har brukt den så mange ganger,men etter dette,aldri mer.
Tro hvor mange sånne tilfeller det er rundt om,ush,tør nesten ikke tenke på det engang.
Takk for at du satte fingeren på dette,og ha ei riktig god helg.
Klem fra Anne-Berit.

Bente sa...

UÄÄÄÄKK!!
Har aldrig sett en sånn i Sverige, og skulle de dukke opp her, er det IKKE aktuellt å benytte de!

Birgitte Larsen sa...

Og der mista jeg lysta også! =P
Får heller kjøpe en privat brødskjærer. Er også litt ekkel om man begynner tenke på hvor ofte de blir rensa også! =P Jaja.. Jeg kutter brødet mitt selv fra nå av!

God helg! =)

Lindaen sa...

Så vemmelig!
Det du ikke vet frøken, er jo at samme mannen har vært å kjent på alle brødene før han kjøpte sitt brød.
Tror vi må bake brødene selv heretter :D

RuneE sa...

Jeg må ærlig innrømme at jeg har aldri brukt de brødskjærerne i butikken - jeg pleier å si at jeg har kniv selv :-)

Nydelig Ulriken du hadde - mine komplimenter.

PS Er på hytten med Telenors trådløse i helgen og har måttet hoppe over Norsk ABC denne gan, men takker for min kommentar til benkene mine.

Det hadde vært artig om det hadde blitt arrangert noe. Jeg ser av kommentarene lenger nede at din nabo gjerne stiller opp og andre synes også å være interesserte. Har du adgang til lokaliteter etc, så er man jo halvveis.

Elin sa...

Æsj! Det var ingen koselig opplevelse, nei. Heldigvis baker jeg brød selv, så da får det heller være at det er noen som skjærer litt skakt og skjevt iblant. Jeg har aldri prøvd en sånn oppskjærsmaskin til brød i butikkene og nå har jeg i hvertfall ikke lyst til å prøve.
Ha en fin helg!

LinnMarit sa...

så bra at du ville på bloggbesøk i dag, for da kom jeg innom deg med alle dine flotte bilder. Heldigvis har vi ikke brøskjæremaskiner i Skottland, det er ferdigkuttet på bakeriet. Selv skulle jeg gjerne hatt en kneipp en gang i mellom da...!

Juni sa...

Grøss og gru.
Godt jeg aldri har vært begeistret for de brødskjæregreiene.
Når du tenker på hvor mange forskjellige mennesker som håndterer de maskinene hver dag, og aldri har jeg sett noen som gjør rent i dem heller. Alle de gamle smulene som samler seg nedi der blir vel mugne etterhvert og tenker jeg. Men det må vel være noen som tømmer dem av og til.
Nei,nå babler jeg i veg, men altså så kommer jeg ikke til å begynne å bruke dem etter å ha lest din historie.
Isj, så ekkelt!

9na sa...

Har tenkt på det samme jeg, og jeg har også lurt på hvordan renholdet i butikkene av skjæremaskinen er??

Knitgirl sa...

Åh...godt at jeg aldri husker å skjære opp brødet i butikken da og ellers baker jeg mest selv...Uff hadde ikke en gang tenkt på dette...

Tofo sa...

ÆSJ!!!

Sister Bonde sa...

Findes ikke i Danmark - alt for uhygiejnisk :D

Nej, det var en væmmelig historie. Håber du er kommet over det.

kari - carpe diem sa...

fytterakkern...

Koselig koselig sa...

Å fy flate :(

Jeg skal i hvertfall aldri mer kjøpe kaffe på Narvesen jernbanestasjonkiosken i Sandefjord. Jeg stod der og skulle ta min kaffe når kaffelokkene deisa i gulvet. Hun som jobba der var i nærheten og plukket de opp og la de på plass igjen for videre bruk. "Det var ikke så farlig, hun hadde akkurat vasket gulvet"... aha... grått vann, steingulv, masse mennesker. YEAH RIGHT!

GRISER! :(

Kerstin sa...

ÆSJJJ sier jeg også... og i disse svineinfluensa tidene...Nei nå er det slutt på å skjære brød i butikken... selv om jeg var en av de store tilhengere...for jeg kan ikke skjære brød.. men nå skal de bli skjeve og tykke heretter....

takk for alltid så hyggelige hilsen...
God helg..
Kerstin

Ane sa...

Ææææ! Det har aldri falt meg inn en gang! Akkurat nå ble jeg veldig glad for at det ikke er slik maskin der vi pleier å handle....

ArneA sa...

Der ser du hvor fort Influensa A kan spre seg uansett synlig eller skjult renslighet
Jeg føler meg litt snørrete allerede

Tofo sa...

Veldig god ide Petunia, om den navnekonkurransen! Den skal jeg ta når jeg er hjemme fra ferie;-)

Frk.Badegakk sa...

EEEEEEEEW!!!=S
Og jeg som vurderte å bruke de maskinene der...
I think not.
Da får thomas heller leve med skeivt brød. Eller så får han skjære opp alt for hånd, for jeg skamskjærer brødet her i huset...

Gamleheksa sa...

Nå ble jeg kvalm, men egentlig ikke overrasker. Som gammel hygiene-inspektør har jeg ikke hatt noe godt øye til disee maskinene og styrt unna. Men dette var nå toppen til griseri da :(

Er det bra med din far? Han har ikke fått overdose barndomsminner håper jeg ;)

Teraks sa...

Nåååå ja. Det er da mitt brød jeg skjærer opp - og ikke eventuelle griselabbers?? Dessuten har vel sikker 10 stk tatt på akkurat mitt kneippbrød før jeg har tatt det.. Jeg fortsetter å skjære opp brødet i maskinen jeg - sparer jo ca 3 minutter hver morgen når jeg lager matpakker jo! det er ....*tenke* 714 minutter i året det...Blir det 11, nesten 12 timer?? Hilsen hun som hadde sløyd i mattetimen og ikke tror litt bassilusker er fali' ;O)

CAROLINE sa...

kjøp en sånn liten brødskjærer du kan ha på kjøkkenbenken :)

Idnar sa...

Å fysj å fysj. Ogjeg som er en flittig bruker av disse maskinene.
Skjærer opp brødet og fryser det.
Men nei. Usj.
Ønsker deg en fin helg.

Petunia sa...

Litt basselusker tåler man,jo.
Men det var de store åpne betente sårene på hendene som fikk magen til å vrenge seg, og ja, snottikkene også da:)
Må hvis skaffe seg en brødskjæremaskin etterhvert her!
Jeg ville nok tro at en del basiller dør ved frysing av brødet.

Maria sa...

Å fy! Jeg er glas jeg ikke bruker den skjæremaskinen, noe så ekkelt! Det sier litt om hvor forsiktig man egentlig bør være når det kommer til andre menneskers uhygieniske oppførsel... Æsj!

ASSA sa...

Åhhh fytte grisen, æsom og fysjom jeg har alltid skjært opp brødene mine hjemme jeg, heldigvis!

dachsemor sa...

Takk for koslig hilsen. Ser ut som du har en fin hund du også. Vi er mye ute og koser oss på piknikturer nå om dagen. På stranda eller i skogen. Dachsen er en fin hunderase.

JULIE K sa...

Blææææ så ekkelt. Så engang en mann som tok en krem kake i handa og la den tilbake.......da lærte jeg å kjøpe KUNN innpakka mat.....

TurboLotte sa...

I say no more... dobbelt æsj........c

Hobbygåsa sa...

Jeg stemmer i Vrææl!! Gudsjelov har jeg aldri brukt disse!!

strikkegal sa...

Akkurat derfor bruker jeg ikke slike maskiner! Husker jeg så noen som antageligvis hadde skrudd bil først i full gang med å kappe opp brød, aldri om jeg bruker slike fellesmaskiner! *grøss*

God helg forresten ;)

Anne-Sophie sa...

*gulp* Og jeg har endelig lært meg å bruke dem. Jeg har ikke tenkt over det med renslighet når det gjelder slike brødskjærermaskiner. Legger jo mange ganger merke til folks hender når de tar på frukt osv.
Ler!

Berit T sa...

Uææææ går det AN??? Skal ikke skjære opp et brød til i slike maskiner nei, så ne får det heller bli smuler både her og der....

AnneKa sa...

Isj æsj, bruker aldri de der skjæremaskinene, heldigvis. Vi har to butikker her og bare den ene hadde sånn maskin tidligere. En historie sier at en dame var på den første butikken å kjøpte brød for så å komme på den andre butikken med brødene for å skjære de opp. Frekkheten lenge leve :-)