mandag 10. august 2009

Feminin

Mandagstema Dagens ord hos Mette og Mandagstema er FEMININ!!!

Det er vel alt jeg ikke står for. Jeg kan ikke gå på høyhælte sko, bruker nesten ikke sminke eller neglelakk og å ta på seg kjole, føles nesten som en straff.

Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Jeg liker best å trampe rundt i jogge/fjellsko, joggebukse eller noe av dongeri og når jeg jobber ute i hagen, så kan jeg ikke fordra å bruke hansker. Jobben min gjør det umulig å ha lange negler og lakk på korte negler seg bare dumt ut. En venninne og jeg bestemte oss for noen år siden at vi skulle prøve og bli litt mer feminine. Det medførte noen dager med skjørt på jobben, noe som er forferdelig upraktisk siden vi både må løfte tungt og klatre høyt og fort kan skitne oss til. Det døde ut av seg selv ganske så fort.

Men tanken på det ligger der og jobber i bakgrunnen. Det kunne vært artig å lære seg make up og få veiledning om klesstil. Men dere vil aldri se meg i noen ”bli ny” eller ” Extreme Makeover”. For det er vel egentlig ikke så mye snakk om hva man har på seg, men mer snakk om hvordan man fører seg.Petuniacollage

Jeg måtte gå helt tilbake til barndommen for å finne noen bilder av meg i kjole. Min mor elsket å kle meg opp og jeg forstår ikke at hun orket. Det gikk stort sett 5 minutter, så var jeg skitten som en herreløs hund. Jeg ville bare røre på meg…..

34 kommentarer:

Sister Bonde sa...

Herlige billeder af en lille feminin trold - så sød du var/er :D

Sister Bonde sa...

Petunia - vi skrev samtidigt hos hinanden - så hyggeligt. Du skal lige vide, at det er vores lille trold (datter) på billedet hos mig.

foto CHIP sa...

Vilket underbart collage på en prinsessa :)

Malys krok sa...

Så søt og yndig du var her. Virkelig feminin! Og så fine kjoler du hadde!
Takk for kommentar. Hilsen Margit.

Madame sa...

Sikke nogle dejlige billeder - er det dig på dem alle sammen? Selv om det var din mor, der ville se dig i fine kjoler, er det tydeligt, at det er en femimnin lille pige :-)

Gamleheksa sa...

Herre jemini, SÅ SØT!!! Likte hu litt fornærmede øverst til høyre, gitt. Jeg kjenner godt igjen "moteplaggene" fra den tida. På 17.mai måtte vi til og med ha hatt. Er det rart dongri og praktiske plagg får råde i hverdagen???

Sommertid sa...

Ei søt jente her ja, med kjoler/skjørt og greier..
Og det at du idag liker bedre en litt røffere stil er jo helt greit det..du har da noe feminint..du har jo begynt med veske, sant ?..he he he..
Er det så nøye sier nå jeg..man skal være seg selv..med eller uten kjole og annet dill ;)

Arya sa...

Så flott collage!! Jeg ble helt gira på å scanne inn noen av mine (få) bilder selv!!

Camilla :) sa...

Hørtes ut som meg selv det der ;) Bortsett fra at jeg liker meg godt i kjole en liten stund :)
Kjempesøte barnebilder! :D

JULIE K sa...

Så søte bilder du har funnet fram. Er veldig joggebukse/joggesko frelst jeg og.....men prøver iblant å kle meg litt mere feminint.....: )

Anne sa...

En sjel i to kropper vi to :-))

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Men så SØT du var da, Petunia! Skjønner det du sier om hvordan mamma'n din orka å ha på deg kjole..har ei guttejente her i huset, sjø:o) Kjempefin collage! Ha ei fin uke!

9na sa...

Næmmen så søt du er da.... Herlige bilder, Petunia!

Mokomoko sa...

Ha, jeg har et bilde av deg i kjole og med sminke!

Marie sa...

Eg likar å pynte meg av og til, men kjole? Ikkje på mange år...

Nai og nai så skjønn du var som lita jente :)))

hobbyentusiast sa...

Fantastisk nydelige og herlige bilder. :)

Hobbygåsa sa...

Så stilig! Herlige bilder av deg, og nr 4 viser vel godt hva du syntes :-) Vi kan ikke alle være feminine vet du, og jeg hører nok til de som ikke går under det begrepet til daglig - men jeg har hatt på kjole i voksen alder da :-)

Rimkogeren sa...

Femme fatale???

Randi's Tanker sa...

Nydelige bilder fra barndommen.

Har ikke slengt meg med på Mandagstema denne uke. Er fortsatt i redigeringsmodus med snart 1000 bilder fra 4 uker i mitt paradis.

Jeg våkner nok til liv etterhvert.

Ha en fin uke!

AnneKa sa...

For noen en herlig samling bilder. Og jeg ser du også måtte slite med sløyfe i håret. Hatet det skikkelig, men mamma tvingte meg:))

Anne-Berit sa...

Du var no utrolig søt da,i dine fine kjoler.Finnes nok mange av oss som føler det som en straff å ha kjole på seg.Ikke mye som er bedre enne å komme heim å få finstasen av seg når man har vært "nødt" til å pynte seg.
Ha en god uke med ledige klær:o))

Ida sa...

Hellandussen FOR ei herlig tulle!!!
Sååå søøøt! :))

Minner meg om Camilla
som slett ikke skal pynte seg på "tadisjonelt" vis... ;)
Og det er helt greit.
Liker nemlig jenter som er sikker på seg selv og hva de vil, jeg.
Hun har sine helt egen stil, og mamma'n digger henne! ;))

Jeg kan forresten huske alt stresset da mamma skulle pynte oss til jul, på 17. mai osv.
Sløyfer i håret og annet dilldall.... Usj! ;)

Heges fotoblogg sa...

HA HA kjenner meg igjen i historien din. Ikke mye skjørt og sminke her i gården heller. Du og jeg er ca. samme generasjon og jeg har lagt merke til at det er ganske mange av oss som ikke er særlig feminint anlagt. Mon tro om det var tiden vi vokste opp i? En barndom på 70- og 80-tallet fremmet ikke det søte pyntete kvinneidealet!

Det var forresten noen fine gamle bilder av en yndig prinsesse du har postet :-)

Hilde S. sa...

Herlege bilete av ei lita søt jente.
Me får vere som me er, når me ikkje vart slik me sko....hehe.
Eg likar meg i både kjole og dongeribuksa, og kan heller ikkje jobbe med hanskar i hagen:)
Flott tolking av tema.
Smil H

miss marple sa...

næmmen,"hælledussen" så søt du var,da...snakk om miniskjørt,hihi..
må si jeg kjenner igjen litt av det du beskriver,men prøver så godt jeg kan..datteren min holdt på å le seg skakk da jeg kom hjem med høyhæla sko her om dagen...jeg får bare ta det som et tegn..på et eller annet...hehe..

Linda sa...

For en nydelig, liten tulle!

Gå i det du føler deg mest komfortabel med, fjellsko og joggebukse høres bra ut! Du har så flott bunad at det holder for hele året, vet du!

linsky sa...

Neimen så utrolig søt!! :-D
Du ser derimot ikke like fornøyd ut på alle bildene, nei. ;)

Tofo sa...

Så herlige bilder av søte lille FEMININE Petunia;-)
( Trives best i bukser jeg også.)

The single girl! sa...

Hehe! Nett som å lese om meg selv her jo! Ikke for det, jeg var veldig glad i kjoler som liten, men jeg ble jo skitten hele med en gang jeg var ferdi påkledd! Nå har jeg faktisk begynt å interessere meg for feminine klær, men er nok mest jeans det går i likevel! Prøver med litt skjørt innimellom iallfall da!
Herlige bilder av deg!

Melusine sa...

Flotte bilder av deg som liten og med "feminin" påkledning!
Innlegget ditt likte jeg veldig godt! Å være feminin handler jo også om i hvor stor grad man opplever seg som jente eller kvinne, og det kan man i aller høyeste grad uten høye hæler, kjole eller lakk på lange negler.

BTW: takk for kommentar hos meg, og hehe - de skoene er ikke enkle å gå på, men de blir prikken over i'en :)

Monica sa...

Så herlig collage! En skikkelig hjerteknuser - begynte tidlig :D :D
Ja, er det ikke sånn da hos de fleste av oss - vi går med de klærne som er mest praktisk! Og er det ikke påkrevet med skjørt eller kjole, så er det ikke favoritten her heller nei :D :D

jess1 sa...

Ei kjempesøt llita dukke som var prinsesse så lenge mamma fikk bestemme :o)
Vi er da vel litt sånn alle sammen, det er jo ikke så mange av oss som er i "sex og singelliv" kategorien når det gjelder antrekk og sko ;o) Og det er vel kanskje like greit sånn i det vanlige liv ;o)

Besta sa...

Nydelige bilder.

Koselig koselig sa...

Hi hi så skjønn du var som lita - delvis misfornøyd kjolejente :))) jeg kjenner meg godt igjen! *knis*
Herlig innslag!