søndag 16. august 2009

Gjesp!

Gjesp!!! Det er vel den eneste ordet som passer i dag på en særdeles lat og regnfull søndag. Skulle ønske jeg kunne gjøre som kattene i huset og bare krølle meg sammen i godstolen.

Gjesp 4 Gjesp 2Gjesp 3 Todd og Silver heter kattene våre. Stort sett er de venner og koser seg sammen, men de er nok likevel som søsken flest. Litt krangling om den beste liggeplassen, er ikke uvanlig. Men akkurat i dag, er det godt å ha en broremann og krype inn til når regnet pisker mot ruten. Ja, vi kunne trenge litt trøst alle mann.

SCfotomorro[1] Dette er mitt bidrag i uke 33 til Sunday Challenge hos Fotomorro:)

20 kommentarer:

Monica sa...

Uff, ja! Regnet er slitsomt når vi får slike mengder som vi har fått i helgen! HIMMEL OG HAV som slusene har åpnet seg!
Todd og Silver har skjønt det - det er bare å tulle seg opp i godstolen (eller sofaen) og la tiden gå :D :D :D

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Tror det regner over "hele fjøla" i dag, jeg? Det hadde vært godt å være så avslappet som disse to søtnosene - men akk, vi mennesker stresser vel for mye til å greie det? Ha ei fin uke som kommer!

Rimkogeren sa...

Sjovt, da jeg så de billeder begyndte jeg at gabe!

Lavynnia sa...

haha, skikkelig late katter, det der:) Tøffe bilder av dem:)

Ha en flott kveld videre!

Camilla :) sa...

Åh, det der så godt ut!! :D

Hvordan får dere lagt inn link til innleggene deres der dere skriver "her"?? Har forstått påenget når det gjøres i et innlegg, men hva med i kommentarene??

Ha en fortsatt fin kveld ;)

Petunia sa...

Camilla og andre som måtte ønske å lære det:
Direkte linker i kommentarfelt, kan dere lære her!!

Som mine dager er sa...

I dag er det mandag, og været og den søvnige følelsen sliter vi med i Trondheim også. Gjeeesp sier jeg bare. Skal sette meg i bilen og kjøre til jobb etter noen timer dårlig søvn. Ikke helt i form, men dagen går lell.

Ville bare innom for å ønske deg en fin dag.

Klem.

TurboLotte sa...

ÅÅÅh så fiiine. Lekkert bilde.

drengen sa...

De to så ut til å kose seg, og vite hva som skal gjøres på slike dager.
Nå har endelig noen klart å skru igjen kranen, så det er håp om litt bedre vær.

vibeke sa...

Bedagelig disse to hadde det da. Selv får jeg litt dårlig samvittighet når jeg legger meg til i en slik stilling. Det er alltid noe man liksom må gjøre. Vi burde kanskje lære av disse to. Bare ligge der og nyte det.

Juni sa...

Det var noen gode gjesp:)
Hadde ikke vært så galt å være en god og doven innekatt på en slik dag, nei:)

Catta sa...

Det er gutta-boys, det :) Utrolig koselige bilder!!!

naturglede sa...

Det så da ut som om de koste seg inne i varmen.
Herlig å høre regnet tromme mot rutene også,bare det ikke blir i ukevis. Her regner det nå, men dagen har vært solfylt ellers da. Nyter boller med sjokoladebiter og kaffe.Barn og barnebarn har akkurat gått, og da ble det litt blogging for meg:) Ønsker deg en fredfull kveld:)

AnneKa sa...

Deilige bilder av pusene. Det er virkelig typer som vet å kose seg inne i regnet, ja. Eg har ei som liker seg på hylla under salongbordet og en som liker seg i vasken på badet. Han fyller den godt ut etterhvert med sine 8.4 kg, men synes vist det er deilig å ligge der:)

Charlotte sa...

ah, ser så behagelig ut å være katt, tror jeg skal sattse på de i mitt neste liv gitt! :D

Lindaen sa...

For nokken "goinger"!!

hobbyvenn sa...

Hehe, herlige bilder av kattene. Regnet var nokså påtrengende i helgen ja.. Godt vi har tette hus å krype inn i. Det blir jo faktisk koselig med stearinlys og litt godt til kaffen slike dager da.

Elisabeth sa...

Så utrolig fine kattebilder! :)

Linda S sa...

Herlige katter :)

Kutuharju sa...

Gosh! Those looks and yawns and expressions! These are purrrfect photos of perrrfect cats :)