lørdag 8. august 2009

Styrkedrikk

Fotosafari At sjokolade blir brukt som belønning eller lokkemat for å få barn ut på tur, er et velkjent fenomen.” Bare en bakketopp til nå så skal du få Kvikk lunsjen”, gir mange flashback til barndommen. På bildet under her er det en ny vri! En liten pillehytt eller styrkedrikk kan man kanskje trenge det før man tar fatt på den siste kneiken opp mot toppen. Jeg synes denne her er ganske så morsom og at det hører med et lite vers, gjør den bare mer underfundig!Flaske Flasken og rimet er nok satt ut av en lokal poet med glimt i øyet. Hvis jeg forteller deg hvor dette er, så får du kanskje gubben med på tur i morgen;)

Bildet har jeg lånt av min kollega, Stig. Tusen takk skal du ha!

Dette innlegget er et typisk Fotosafari innlegg. Hva det er kan du lese om her i margen på høyre side i bloggen min. Bli gjerne med!!!

17 kommentarer:

Dagrun sa...

Nei så kult! Hehe.. utrolig bra rim.

Tovepia sa...

Skikkelig artig, men vet ikke om jeg hadde stolt på hva det var på den flaska;) God kveld fra en mistenksom trønder:D

Rimkogeren sa...

Min bedste Petunia.
Tak, det var dog et herligt syn. Det må være endnu en grund til at tage til Norge.

Lone sa...

Nogen har forlystet sig med flaskens indhold :O
Som Tovepia ville jeg nok også være betænkelig ved at drikke af det. Men det er en festlig idé - og et flot billede :-)

Gamleheksa sa...

Litt langt å dra dit for en søndagstur, men Gubben hadde definitivt falt for den. Nå har han dradd på molte-jakt uten meg og mitt meniskskadde kne. Han bare lo da jeg ville være med. For en GUBBE!!!!

PS. Det er da slettes ikke nødvendig med mere premie til meg. Den er da så flott den jeg har fått. Var på bloggtreff på Mjøsmarkedet forrige og for å skille meg ut blandt alle de tusner som var der, så var det kjekt å ha en veldig godt egnet t-skjorte.

Anne sa...

Utrolig stilig!! for en kreativitet..., og ja, en får seg en skikkelig god latter også, selv om jeg heller hadde tatt noen striper med Kvick Lunch :-

Koselig koselig sa...

Utrolig stilig. Jeg lurer på om ikke min venninne Heidi som stadig er på fjelltur har vært borti og har bilde av noe lignende. Bare en flaske med Jägermeister i en kasse spikra opp i et tre. Utrolig morsomt og kreativt, og gøy for de som er på tur og finner det :)
MORO

Heges fotoblogg sa...

HA HA Ja dette er nok med på å gjøre siste klatringen oppover lettere!

AnneKa sa...

Fine den!!!!
Skikkelig stilig påkommet, men eg hadde nok foretrukket medbrakt:))

JULIE K sa...

Råtøft.......: )

Heidi sa...

Tror ikke jeg har lagt igjen kommentar her før!
Arti med den flaska og det flotte rimet! Du, jeg bruker IKKE å skjære opp brødet i butikken, isj og usj.....mye rart på to bein rundt om! Kos deg i sensommeren i alle fall!

Marie sa...

Ikkje min favoritt på tur, men kreativt og til å få latteren fram dette, hehe.

Samd med deg i at me ser ting med nye auge når ein er ute med kamera.
"Akkurat den vinkelen hadde vore bra..., men her er det ikkje avkjøring til å parkere." "Her kan eg stoppe, ta bilde her du." "Her? Ingenting å ta bilde av her vel... Motivet såg eg for 200 meter sidan."

Kjenner du deg igjen?

RuneE sa...

Hm - i disse i"influensatider" er det kanskje best å bringe med sin egen flake? :-)

Så kan du jo ta den med videre også. Skikkelig artig sak.

TurboLotte sa...

Så utrolig stilig!! Og gøy at den ikke bare er forsvunnet.

Ida sa...

Ja, det var lokkedrammen sin det! ;)
Stilig!

Melusine sa...

Hehe, det var sannelig en artig vri på Kvikklunsjen som ligger på bakketoppen! Man kunne nok trenge oppmuntringer alle og enhver når fjell skal bestiges :)

Maria Berg sa...

Kul att hitta något sådan - jo nog kan det var lite svårt upp för berget ibland!

Min bild på fönster är faktiskt en målad gardin som de dragit för, hihihii.

/MB