tirsdag 8. september 2009

A A A Atsjo!!!

Tur_i_regn_5[1] Nå har jeg klaget og maset i dagevis til alle mine familiemedlemmer, kollegaer og facebookvenner over basseluskene som herjer i kroppen på meg, så nå er de rimelige lei av hele meg og forkjølelsen min. Jeg tenkte derfor det var på tide jeg skiftet litt beite og slik at jeg fikk lirt av meg litt her på bloggen også. Etter 5 dager med rennende nese, tette øreganger og et hode som føler som det kan eksplodere, begynner jeg å bli rimelig lei.

Dessverre er det lite som kan gjøres med det, så det får nok bare gå sin gang.

Men i sted da jeg omsider klarte å entre regntøy og sjøstøvler og tok Jølle med meg på en liten rusletur i nabolaget, mens regn og vind gjorde det beste for å gjøre meg gjennomvåt, så fant jeg ut at ikke livet var så verst likevel.

Jeg elsker å gå tur når vinden regjerer og regnet virkelig er vått! Og med en overlykkelig hund som sender takknemlige blikk opp mot meg fordi jeg endelig har klart å komme meg opp i loddrettstilling – ja, da er livet bare virkelig herlig!!!

24 kommentarer:

Tovepia sa...

Huffda...du er visst ikke alene med basseluskene for tida. God bedring til deg!

Sommertid sa...

Dakkar deg...men det er vei i vellinga som det heter. Du blir fræsk att...det tar bare litt lengre tid enn det du vil at det skal ta...
Den linjen der har jeg selv fått høre en del ganger..
Og jølle likte nok at du er litt mer i farta nå ja..men ta det litt etter litt..sånn at du ikke "overanstrenger " deg. Ønsker deg god bedring videre :)

bea's blog sa...

Hei!
Haper du vil bli totalt frisk igjen snartest muligt... ❀
Liten blomst til deg ❀
Hilsen fra Gizmo til Jölle
Klemza
Beatrice ❀

Anne sa...

Hjemmesykepleie???? med rødvin og røverhistorier????

Klem til deg snuppa

RennyBA's Terella sa...

Uff da! Vel - ved siden av litt ruskevær i tryne: av alt som ikke virker, er vel konjak best? :-)

Wenche sa...

Stakkars!! Ønsker deg god bedring!

Eg har forresten tatt utfordringen din og komme meg ut på tur, riktignok mellom regnbygene:-)

Som mine dager er sa...

Begredelige greier å bli sjuk. Men ingenting knekker en Bergensk Petunia! Det er når man "sloss" med naturelementene at man kjenner at man lever. Ikke sant?! Regn og vind. Kulde og uvær ...

Da setter man seg i godstolen etterpå og bare oppsummerer ... joda, ikke så verst dette livet likevel.

Godt bilde av deg og Jølle. Like pene begge to.

Klem fra Marit

Som mine dager er sa...

... og god bedring!

Randi's Tanker sa...

At du har vært ute på tur er jo et godt tegn. Fortsatt god bedring!

Tofo sa...

Bra det går på frem!
Ønsker deg fortsatt god bedring!

Nikoline sa...

No høyres det jo ut som du er på bedringens veg, men eg seier god bedring åkke som :0)
Og vær ; Det er herleg! All slags vær!

Marit sa...

God bedring! :)

Angelo sa...

God bedring, Petunia!
Klem fra meg

strikkegal sa...

God bedring! Jeg kjenner følelsen, var der selv forrige uke!

MajorogMeg sa...

Enig med deg. Å være ute og kjenne været er godt. Derfor er vi heldige som har hund og får oppleve dette.
Snørr og "dedde" ører er pyton, så god bedring til deg:)
Klem:)

ninabakke sa...

Masse god bedring!

Disse bassiluskene er overalt og det er så kjedelig å være syk!

Om du orker, så er det hyggelig om du vil være med på den nye utfordringen på fotoverden

klem

Bente sa...

Ja...det er noe med disse dyrene...de kan virkelig gjøre livet litt lysere uansett hvor ille det er!
God bedring til deg Petunia!

naturglede sa...

Når regntøyet er på plass, så kan en tur ut i uværet riktig friske en opp.
Du får begynne med tran og en halvskive honning om dagen, så kanskje du slipper flere forkjølelser i vinter.God bedring til deg.

hobbyvenn sa...

Neimen, stakkers deg da... Ikke kjekt å være forkjølet. Jammen er du sprek som kommer deg ut selv om du er dårlig. Jølle setter nok stor pris på det da. Nydelige bilder du tar forresten. God bedring!

RuneE sa...

Slike byger er ikke noe moro, men det høres nå ut som om du ikke har fått nøff-nøff i alle fall. Kjekt å se at du er ut og går igjen - fortsatt God Bedring!

PS Takk for kommentaren! Jeg vet ikke akkurat, men jeg var vel vært omtalt noe over 20 ganger.

Petunia sa...

Tusen takk alle sammen! Dere er så søte!!
Jeg er litt bedre i kveld - heldigvis:)

Line sa...

Frykteleg kjedleg å vere nede for telling så lenge!!
Håpar forma er stigande no da, og at du snart er i full vigør att:0)
God bedring klem herifrå

AnneKa sa...

Samma visa her, tett i nese og ører. Men eg tror ikke timene ute i stormen igår gjorde noen skade, godt påkledd og varm så er det bare godt om man klarer det.
God bedring til deg!!!!

Anne-Berit sa...

En tur ut med bikkja kan gjøre underverker på humøret ihvertfall,uansett vær.Så godt med en skikkelig tur.
Håper forkjølelsen gir seg snart.
God bedring.
Klem fra Anne-Berit:o)