onsdag 23. september 2009

Derfor….

Hvis du vil ha en som spiser opp maten du lager og aldri sier at den ikke er like god som maten til mor…Hei, jeg heter J%C3%B8lle..[1]

Hvis du vil ha en som går på tur med deg akkurat når du vil og som lar deg bestemme turløypen hver gang og som du aldri må lokke opp på neste bakketopp med Kvikklunsj…3045460075_6fe7d4aaa4_o[1]

Hvis du vil ha en som aldri rører fjernkontrollen, ikke bryr seg om engelsk fotball og som blir overlykkelig for å sitte tett inntil deg og se en romatisk film…3194709594_03e6220d68[1] Hvis du vil ha en som synes det er mer enn godt nok å bli med deg i sengen bare for å varme føttene dine og som du kan dytte ned på gulvet hvis han snorker…Jølle Hvis du vil ha en som ikke kritiserer deg, ikke bryr seg om hvor pen, feit eller tynn , gammel eller ung du er…Badehund 1

Hvis du vil ha en som er overlykkelig hver gang du kommer hjem, enten du bare har vært en kort tur til poskassen eller etter en sen natt på byn…Tur_4_thumb[3][1]

Hvis du vil ha en som i timesvis kan lytte oppmerksomt til det du sier og som viser like stor interesse for alt du forteller…a

Hvis du vil ha en som elsker deg uten betingelser…Jølle 2

SKAFF DEG EN HUND!!!

IMGP3757

Fikk denne på mail i dag,. Jeg skrev den litt om og i stedet for bilder av søte valper, puttet jeg inn bilder av Jølle, hunden vår:)

41 kommentarer:

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Så vakkert!!!

drengen sa...

NYDELIG!
Og for en flott hund du har!

9na sa...

Disse bildene er bare sååå herlige og du skriver såå koselig om Jøllegutten din. Føler nesten jeg må be deg om å gi Jølle en klem fra meg.

rod i hob sa...

Nydelig :-)

Siw Aina sa...

Og derfor har jeg tre *knegg*
Flott skrevet om verdens flotteste dyr <3

sologbolig sa...

Nydelig!! eg fikk nesten lyst på hund ! Ha ein fin kveld.

Anette sa...

Hvor er jeg enig med dig! Og hvor er det nogle fantastiske billeder af Jølle!

Camilla :) sa...

Utrolig nydelig skrevet, og med så mange nydelige bilder av hunden så ble det så perfekt! :D

Nissemann sa...

Kjempebra tekst og bilder! Kan du ikke skrive et om mannen din også? Begynner å lure litt på hva som er hans rolle i huset... :)

Hobbygåsa sa...

Åh det er så sant :-) Og Jølle er så nydelig - skulle ønske jeg kunne klappe ham gjennom pcen, han ser så uendelig god og snill ut.

Angelo sa...

Nydelig...sukk! Jeg har to hunder nettopp av disse grunnene :)

Tusen takk for tipset om Flickr når det gjelder bildene. Men jeg skal ikke skryte av at jeg fikk det til :) Kanskje du kan forklare ørlite granne i detalj, please *med brune, bedende hundeøyne-blikk* :P

Klem, Kristin :)

Gamleheksa sa...

Jeg får lyst til å knuse-klemme ham gjennom pc'n, men får nøye meg med å sende en virituell klem både til han og deg for gode ord og flotte bilder.

naturglede sa...

Har aldri tenkt på at det kan være sånn å ha hund!Det hørtes jo så trivelig ut. Nydelig hund du har også da:)

Catta sa...

Jølle er så skjønn!!! Du tror vel ikke han vil ha en liten ferie på en liten øy i England, vel?? =)=)

Malys krok sa...

Så vakkert og så SANT! Ble helt rørt av å lese og se på dette.
Flott hund!! Selv om han er litt for stor for meg. -Margit-

MajorogMeg sa...

Nydelig skrevet Petunia, for det er akkurat slik det:)
Hils Jøllegutten:)
Klem:)

Evami sa...

For en nydelig kjærlighetserklæring til hunden din:) Nesten så jeg får lyst på hund selv,men bare nesten:)

Hagemor sa...

hærlig!!!men men...jeg fikk hund og håpte at den skulle holde unna rådyra...men ikke engang rådyra graver opp hele peoner og spiser dem....retriever...men men, ho e bare 4 mnd...skal tro om det går over..
Nydelig hunden din!!

Som mine dager er sa...

Snufs ... ja det pirrer langt inn i "jeg vil ha en liten hund" hjertet mitt når jeg leser dette. Men det handler om å ha tid også, uten å ha alt for dårlig samvittighet for at man ikke rekker å lufte etc. Men selskapet en hund gir, er bare uovertruffen. Det finnes ikke dens make, og det oppsummerer du så innmari godt i dette innlegget.

Jølle er vakker. Har jeg sagt det tidligere kanskje ... ;-) Elsker fargene black/tan.

Jeg tror nok kjæligheten mellom dere er gjensidig. Du sier det så vakkert i ord, og Jølle viser sin kjærlighet gjennom øynene. Misunner dere begge to.

Klem fra Marit

TurboLotte sa...

Jepp.. tror jeg skal bytte ut gubben. :-D

Arya sa...

Jeg er akkurat der - å skaffe meg en hund! Men det er en annen her hjemme som ikke er like sikker. Og jeg er enig - ikke like enkelt får gubben å levere både barn OG hund til nabo'en for pass når jeg er på jobb...

Men i et annet liv en annen gang!

Ida sa...

Du må ha verdens beste, mest trofaste og fineste venn, Petunia. :)
Nydelige bilder! :)

P.S.
Har svart deg på bloggen min. ;)

Marie sa...

Nydeleg innlegg og nydeleg hund(og nydeleg dame) :)

merete sa...

Åååå... Nydelig hund! Jeg vil ha! :)
Takk for koselig kommentar om bildene mine! Ble glad da jeg leste den! :) "made my day". Gleder meg til ABC-konkurransene begynner igjen!
Ha en flott kveld videre!
~merete

Petunia sa...

Bare for å oppklare en liten misforståelse. ABC i ord og bilder er ingen konkurranset, men en foto/ord lek!
På denne første runden med A, så kan de som deltar på ABC og de som legger igjen en hilsen inne hos Fotoglede være med på en trekning av en premie, men ellers så er dette bare en liten koselig (håper jeg) uhøytidlig utfordring for folk om liker å blogge og liker å ta bilder. Her er alle vinnere og ingen tapere.
Og alle er velkommen til å være med - uansett kameratype og hva bloggen vanligvis inneholder:)

Hønehuset sa...

Enig med du, hunden er menneskets beste venn!

TorAa sa...

Flott fremstilt.
Knallbra bilder.

---
Dog - ikke engelsk for hund;-))
Våre katter kommer ned stien hver ettermiddag da de hører lyden av vår bil. Gir oss kos og følger oss opp.
De går tur på egenhånd. Ordner sitt nødvendige uten å blande oss inn.
Fjerner mus og rotter uten bestilling.
Leker med oss nå vi ber om det. Gir masse kos og mye felles lek.
Selv en skogstur blir de med på. Og da snakker de i ett sett.
Men, så er de jo Manx da;-))
Katungene r skjønne. Vi fikk dem tilbake i går, etter 2 måneder.

Anne-Berit sa...

Dette har jeg lest mange ganger,men aldri har jeg fått så fine bilder til.Og jeg kan ikke være mer enig.
Jølle er en going,og så utrolig vakker.Hva skulle vi gjort uten disse hundene våre?

Elin sa...

Så sant , så sant,.... Petunia !
Du skriver så fint at jeg ble helt rørt.
Har hund jeg òg, som både mannen og jeg forguder.
Ikke noe rart disse firbeinte skapningene blir kalt mennesket`s beste venn !

Nydelige bilder også!
Hvordan får du de så store på bloggen ?
Har mac så jeg kan ikke bruke skriveprogrammer for vanlig PC.
Har du et tips til meg , ville det vært supert !

Tofo sa...

Det er derfor jeg har hund!

Nydelige bilder!
;-)

merete sa...

Aha! Så det er fler som har problemer med blogger/google... Da så...:P Trodde jeg hadde gjort noe... Jaja... Det med ABC. Jeg mente egentlig ikke "konkurranse" i og for seg, men at jeg gledet meg til det begynte igjen! For jeg rakk ikke være med sist "runde", om du skjønner:)
Ha en strålende dag! ~merete

RuneE sa...

En alltid villig turkamerat må være tingen - spesielt dersom den også skaffet det fantastiske turværet!

Frk. Badegakk sa...

Så enig så enig!!! Og Jølle er fortsatt like vakker ser jeg=)

Hans HB sa...

Flott hund og godt skrevet! Fine bilder!!

mormonsen sa...

Derimot!!! Hvis du vil ha en som aldri hører etter, knapt legger merke til deg når du kommer hjem, etterlater seg rot og skitt over alt, er ute til langtpå natt, kommer hjem mest for å spise og sove, og er helt overbevist over at du kun var laget for å gjøre han tilfreds ...
...
.....
......
.....
.......

....... DA skal du skaffe deg en katt!
:)

Renathe sa...

Hei! Nydelig dikt og nydelige bilder! Likte spesielt godt fargene. :) Hvis du tar en titt på bloggen min finner du en liten ting til deg, lagt inn 20 sept. ;) Ha en flott kveld!

Petunia sa...

Mormonsen:
Eller en tenåring!!!

Henny sa...

Sikke en dejlig hund du har, og så smukke billeder!

Viola sa...

Himmel så vakker hunden din er !! Nydelige farger på den! Ja, du har nok rett der, morsomt og godt skrevet. Har katt her da, funker det også :)

Randi sa...

jeg digger Jølle...han er en stooorm sjarmør...hadde det ikke vært for bøllefrøet mitt så skulle jeg gått for en som Jølle...:-))

og som jeg skulle sagt det selv..:-)

Mateol sa...

Det va helt nydelig skrevet og nydelige bilder! :) Jølle ser ut som en skikkelig kul fyr ;)
Hvis det er greit kan det være en fare for at eg kopierer teksten og setter inn mine egne bilder?! :)