søndag 13. september 2009

Morgenbad!

En tidlig morgenstund til byn i dag for å ta bilder til den siste ABC’n i denne runden. Da vi stoppet på en sidevei for å ta bilder av noen helt annet, oppdaget jeg denne sjarmerende fyren her i en søledam. Det var bare å legge seg rett ned på og knipse i vei.Fugl 4

Et  så søtt lite nor der han sitter og titter opp på meg. Først litt usikker om jeg er snill eller slem. Men når jeg rolig kryper sammen og gjør meg så liten som mulig, så godtar han meg og fortsetter med morgenbadet sitt.Fugl 7 Vannspruten står! Det blir til og med bølger i den lille vanndammen!

Fugl 8

Har dere sett noe så pjuskete???Fugl 5Ha det på badet!!!

35 kommentarer:

GAWO sa...

Det er det råeste jeg har sett på lenge. Stakkar, han manglet et mykt frottehåndkle. Hadde du ikke det med til han slik at han fikk tørket seg? Men nå kom solen her så da kan han fikse fjøra selv etterpå.
Knallbra dette her Petunia :-)

9na sa...

I alle dager, hva kan det være som får fuglen til å bade seg helt søkk våt??? Merkelige greier.

Anne sa...

Her tar du KAKA!!!! for en billdserie du har fanget :-)) helt rått..., og for ei badenymfe...

Pernille sa...

Dette er det råeste jeg har sett og jeg er grønn av misunnelse! Fantastiske bilder. Men jeg fikk noen morsfølelse for denne vate karen. Den er jo bare sååå hærlig. stakkars liten!:)

Aileen`s strikkekrok sa...

Hærregud så nyyydelig!fugler liker å bade det veit eg for me har jo fugleoppdrett så når dei bader er det litt av et sirkus,ønsker deg ein fin dag vidare:)

bea's blog sa...

Ja han er bare sa söt!!!
Jeg har masse spurver her pa balkongen; katta og jeg elsker a iaktta den. Fugler fa allerede mat her, sa da er stor aktiviteten...
~*♥*~
Beatrice

MajorogMeg sa...

For en søtnos du fikk på linsa her da:) Skikkelig flotte bilder!!
Lønner seg å ha med kamera på tur ja.
Ha en flott søndagskveld:)

RuneE sa...

På det første bilde tenkte jeg: GULLARS!! Fin serie!§

Linda sa...

Nommin, så søt! Du kan dette med å fange et blinkskudd!

Lyst på livet sa...

Fantastiks!!!! SÅÅÅ pjuks, men sååå nusselig!
Dette var kanonråe bilder Astri!

Klem

JULIE K sa...

Heeelt fantastiske bilder fra deg. Dette var virkelig en opptur....for en søtnos : )

mormonsen sa...

Hvilken badeengel. Og hvilken dyktig fotograf med øye for både situasjonen og detaljene! :)

Tofo sa...

Skikkelig herlig billedserie!

Mariannes Kort og Stempling sa...

Nyyyydelige bilder ;-)

Om å få livet snudd på hodet.. sa...

Så herlig da! Skikkelig skjønn var den.. :o) Manglet bare litt frottè :)

Turid sa...

Utrolig flotte bilder, fargene og at den lille søte fuglen ikke fløy sinn veg.

Gamleheksa sa...

Dette var flott! Helt bedårende.

Malys krok sa...

Så flotte bilder! Lurer på om dette kan være Petter Pjusk? Ligner på spurven i barnebøkerne jeg leste til jentene da de var små... Bra du er blitt frisk og kan gå ut og ta gode bilder, som her. Flott! -Margit-

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Skjønne lille pippen!
For en nydelig bildeserie du viser her :o)
Er så godt å se når mennesker tar seg tid til å se det store i det små!
Det er en fantastisk gave å ha!
Kjerstiklem

Jorids BestemorBlogg. sa...

Blir glad av slike innlegg.
Kjempefine spurven og dyrevennen Petunia på tidlig mårran er en vitamininnsprøtning i høstregnet!!
Ønsker deg ei god uke jeg!!!

Heges fotoblogg sa...

Næmmen så nusselig han er! Litt pjuskete ser han ut - kunne trengt et håndkle for å tørke seg etter badet :) Gode bilder!

Lindaen sa...

Det er vel det søteste innlegget!!

Som mine dager er sa...

Fantastiske bilder. Du har virkelig fanget en flott serie bilder. Bra gjort at han ikke stakk da du kom, men fortsatte utfortrødent videre med sitt private stell ...

Ble i godt humør av dette jeg ;-)

Klem fra Marit

Tanja sa...

Å guri den var nyydelig der den tar et bad, bra "fanget"

Bjørg 47 sa...

For å bruke de unges språk: RÅBRA Du er helt rå til å fange motiver !! Jeg nyter bildene dine hver gang jeg er 'innom'. !!

Evami sa...

For en sjarmør:) Den billedserien var bare en sjarmør-etappe fra ende til annen:)

Elisabeth sa...

For noen alldeles nydelige bilder!

ninabakke sa...

neeei, så utrolig herlig!

merete sa...

Så søt!! :) Herlig når "motivet" ikke bryr seg om kamera og gjør sine ting. :) Herlige bilder! :)
~merete

Qehenne sa...

Så flotte bilder du får med det nye kameraet ditt :-)

Elisabeth Augusta sa...

Hellandussen så herlig han er. Du er en flink fotograf Petunia. Og ikke minst er du flink til å se.

Beate sa...

Wow for noen blinkskudd! Fantastiske bilder!

LiseMari sa...

hihihi morsom serie - morro at han ble værende der og ikke fløy sin vei

KRISTIN sa...

Fantastisk billedserie!!

Line sa...

Fantastisk bildeserie, snakkar om å vere på rett stad til rett tid:0)
du er utruleg dyktig med kameraet min venn...
Klem