søndag 20. september 2009

Om å ta blogging bokstavelig!

ABC runde 2 logo Som sikkert en del av dere har fått med dere, så har vi akkurat avsluttet den første runden i ”ABC i ord og bilder”! Det har vært 29 uker med en del tenking og grubling, men mest av alt har det vært kjempegøy! Derfor har jeg bestemt meg for å gå direkte løs på en ny runde med ABC og denne starter allerede fredag 25. september.


Hva er “ABC i ord og bilder” lurer du kanskje på?


”ABC i ord og bilder” er en utfordring jeg har gående på ABC bloggen min, der det hver uke blir lagt ut en ny bokstav som de som ønsker å delta, skal lage innlegg på sine blogger med bilder og tekst til noe som passer til den aktuelle bokstaven. Hvor mye man vil skrive, er opp til hver enkel. Det holder å legge ut bilder og bare skrive kort om hvorfor nettopp dette er valgt. For eksempel på bokstaven K = kaffe og så bilde av en kaffekopp. Hvor mye arbeid dere legger i det, kan jo variere fra uke til uke, alt etter hvor god tid man har. Det er natuligvis en forutsetning at bildene er egne, eller at man har fått lov av den som har tatt dem å bruke dem.


På førstkommende fredag legges altså en ny bokstav ut og siden vi tar det alfabetisk, så starter vi på A. Ta en tur innom ABC bloggen min og se litt på hva de andre har gjort. Selv om et tema har vært brukt i denne første runden, så er det fritt fram for å bruke det igjen. Alle har sine egne måter å se ting på, så ingen innlegg blir make likevel! På ABC bloggen finner du også en veiledning og regler. Jeg vil ha et samarbeid med Fotoverden på bokstaven A og her blir det premie å vinne!!!


Hva jeg gjorde på den første runden av ABC’n kan dere se her. Jeg valgte å holde meg strengt til ett tema og jeg tror det kan ha sine fordeler. Men alle står fritt til å velge akkurat det de ønsker.


Hjertelig velkommen!

21 kommentarer:

Kriztella sa...

Denne gangen vil jeg også prøve å være med :)

Turid sa...

Gleder meg, jeg blir med.

Evami sa...

Så spennede,gleder meg allerede jeg:) Bare å begynne å pønske:)
Kos deg på søndagskvelden:)

Theka sa...

Dette vil jeg og prøve meg på.
Flott måte å holde liv i bloggen på.

Tone sa...

Eg falt jo tidleg av forrige runde. Det er jo veldig gøy dette, så eg har lyst å bli med, men fryktar det blir som sist.

Nissemann sa...

Spennende, jeg har lyst til å delta neste runde. Vet ikke om jeg klarer å henge med i svingene, men skal gi det et ærlig forsøk. Takk for inspirasjon, Petunia!

TorAa sa...

Skal bli veldig artig med en ny runde.
Denne gang på norsk for min del, men da min andre blog, slik at jeg kan holde kontakten med mine internasjonale venner og ikke minst familie som ikke kan vårt språk.

Ida sa...

YEZ, Aim bækk! ;)

Skal se om jeg ikke klarer å delta i ABC den kommende runden, til og med.
Jeg datt av lasset nå sist, som kjent, men jeg regner med at jeg får lov til å prøve igjen... ;)

Gøy!
Jeg beunderer trofaste og dedikerte bloggere som DEG! :)

KLEM.

P.S.
Du svarer på FB når du har tid, lyst og/eller anledning.
Ingen hast. ;)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Heisann,
ja rislapper er veldig godt!
Ei go oppskrift kan du finne ved å søke hos tine.no :o)
Hvor gikk turen din i goværet i dag da?
Hærlig blide på forrige innlegg!
Kjerstiklem

Arya sa...

Jippi!!! Har vært innom en del blogger og fulgt med ABS'ene - spesielt din, Petunia! Jeg bor selv i nærheten av Bergen, men har ikke visst om halvparten av det du har fortalt. Så jeg blir med - lover ikke bilde hver uke, men forsøker!!

Liv Elin sa...

Høres morsomt ut - jeg blir gjerne med denne runden ! :)
Ikke lagt til noe ennå ,men får gruble litt til imorgen - så får vi se hva det blir til!

Jeg har en fotoblogg i tillegg til en "hverdagsbloggg" som er mye preget av bl.a. interiør , men jeg kommer nok til å legge denne utfordringen til fotobloggen - tenker jeg ......

Ha en fin kveld i Bergen !
mvh Liv Elin

Magny sa...

hei,- dette frister, har sett så mye fint tilknytta abc, at eg vil være med denne gongen..
klem, magny

TurboLotte sa...

Hurra!! Gleder meg allerede.

organic-lizzi sa...

Hei vennen:-)) Datt skikkelig ut etterhvert jeg! Skjedde noe etter at jeg ble sittende med maskina "rett i glaninga..og pratinga"Har mest lyst til å flytte den,men alternativet er et bittelite rom...hmmm...
Kanskje jeg blir med..Syntes det var skikkelig moro:-)
Natta til deg & Stooor klem Randi

Hestia sa...

Ja!!! Dette vil jeg prøve. Det blir nok langt fra så bra som ditt, men jeg gleder meg likevel :o)

Viola sa...

Det var jo veldig morsomt den ABC-runden! Jeg hadde kanskje ønsket en liten pause mellom de to rundene.. Men jeg skal tenke på det.. Som du skriver, en kan jo ta det litt lettere innimellom. Og ikke skrive så store innlegg.. Spesielt spennende er det at du har plottet inn Fotoverden! Kanskje vi ses igjen, i ABC.. ;) Ha en flott dag!

Marie sa...

Eg datt litt av på slutten eg, ser at tida nok ikkje rekk til for meg sjølv om eg syntest det var kjempegøy å vere med. Eg kikkar nok innom for å følge me på kva du og dei andre finn på når eg har tid :)

Frøydis sa...

Dette høres spennende ut, og jeg så jo forrige runde at det var mange måter å løse dette på. Jeg vil gjerne være med denne runden. :)

Solfrid sa...

Skulle jo være med på forrige runde, men sånn ble det nå ikke.
Jeg må vel prøve denne gangen.....

Marit sa...

Heisan! Har aldri vært med på dette selv, men fulgt med fra sidelinjen. Så mange fine og interresante bilder og innlegg!

Tenker jeg hiver meg på denne runden :o)

naalogtraad sa...

Jeg vil gerne være med, men vil egentlig gerne vide hvad man gør?