mandag 7. september 2009

Transport

Transport er ordet på Mandagstema i dag. Jeg rotet litt i arkivet mitt og fant bilder av noen transportmidler.Tog Et gammelt veterantog som fortsatt kjører turer på den gamle Vossabanen.P1110096En av de gamle trikkene i Bergen utstilt på Bergen Tekniske Museum. BilEn av bilene som var med på utstillingen “Vårmønstringen” i Lagunen mai 2009.P1110069Transportmidler ser ut til å ha en viss tiltrekningskraft på hannkjønn i alle aldre. Også biler i små størrelser skal studeres og diskuteres. Her er det Bulle og faren som koser seg med en “stikkebilsamling” ved Bergen tekniske museum i 2006.

P1110078


Det er lov å drømme seg litt bort…

32 kommentarer:

Randi's Tanker sa...

Herlige bilder om transport!

k sa...

Ikke visste jeg det var teknisk museum her i Bergen, men nå vet jeg det! Takk skal du ha ;.)

naturglede sa...

Så mye fint du viser fram her da! Toget var vakkert, og det var alle bildene også da. Ha en fin kveld!

JULIE K sa...

Flotte gamle transportmidler : )

Evami sa...

Hogwarth-ekspressen på det første bildet eller? Fikk veldig Harry Potter fornemmelse jeg nå:) For en opplevelse for en gutt å få være på bilututstilling med mange lekebiler.Et paradis vil jeg tro:)

ninabakke sa...

Kjempe flotte bilder :)

Så mye fine bilder du har!

Takk for at du deltar :)

Mvh NIna

Madame sa...

Sikke fine billeder - ja transportmidler tiltrækker drenge i alle aldre :-)

Malys krok sa...

Flotte bilder du viser av transportmidler. Jeg må si jeg beundrer de små bilene som er tro kopier av de store. Måtte være flott å gå der og se, tror jeg hadde blitt å bruke litt tid der selv om jeg ikke er gutt.
Hilsen Margit.

Donald sa...

Den sporvogn har stil, ikke mange moderne køretøjer er så smukt malet :-)

Koselig koselig sa...

Stilig! Dette var et morsomt ord faktisk synes jeg. Fikk rota litt jeg også fra sommerens bilder.

Jeg og mannen var i USA for mange år siden og besøkte hans søster som bor utenfor Detroit. Det er jo Amerikas bilby nr 1. Så det var jo selvsagt et obligatorisk besøk på Ford Museumet, det var moro!
Jeg har der sett (og bilder av) alle presidentbilene, også den JFK ble skutt i (dessverre), gamle flotte lokomotiver, fly, helikoptre, biler og jeg har sittet i og vært passasjer i en fint fungerende T Ford fra 1924. Yepp.. det var moro for jenter også det :)

Turid sa...

Mange fine bilder du har i ditt arkiv. Spennende med gamle lekebiler, de er nesten små kunstverk :-)

Arya sa...

Kjempemorsomme bilder fra gamle-lok'en, da! Og de guttene der må jo ha nådd himmelriket!

MajorogMeg sa...

Så mye flott men den røde amcar tok kaka. Den var stilig...

Nå har vi kjøpt hus også:))

Ha en flotters kveld:)

Marten sa...

Det var noen tøffe transportmidler du hadde å vise fram!

ASSA sa...

Flott billedserie!

TorAa sa...

Fascinerende bilder og nostalgisk innhold - bildene mener jeg.

Jeg erv faktisk med denne uke

Nina Xi Fotoblogg sa...

Wow, snygga transportmedel, speciellt de första tre bilderna! Den bilen skulle jag inte ha nåt emot att åka i :-)

Anne sa...

Hva er det med mannfolk og motor!???
Det har nå jeg undret på mang en gang også... Skulle hatt noen montert selv spør du meg, mannfolka altså, så kunne en fjernstyrt de litt innimellom, he he

marte sa...

Herlige bilder. Bedforden er kanskje ikke den som får mest prioritet, siden han også kjører tog og holder på med veteranbusser.....men jeg lover at du får se den når den er ferdig;)

Cathrin sa...

Kjempeflotte bilder av nydelige gamle transportmidler! :o)

Miriam Elisabeth sa...

Stilig! Dette likte jeg :) Mange gamle biler :) Og for ikke å snakke om det flotte lokomotivet :D

Autumn Belle @ KDP sa...

I like all the pictures of the vehicles here. Beautiful and colourful shots.

linsky sa...

Bildene dine er bare fantastiske! :)

Linda sa...

Hei! Vi tok veterantoget på søndag også! Kjempegøy! Siste kjøredag for veterantoget er neste søndag (13/9), med feiring av 100-års jubileet. Da blir det janitsjarkorps og rene 17. mai-stemningen!

Rimkogeren sa...

Hvem kan?
Petunia kan!

Linda sa...

Knall fine bilder, artig med biler!!=)

GAWO sa...

Supre bilder.
Posten er fint den, men mangler det ikke noe? Min lille røde Vespa! Den er kjøpt kun med tanke på transport. Jo den hører absolutt hjemme her :-)
Enig, eller?

Belinda Renee sa...

Så koselig bilde var av guttene som så på småbilene :-)

Melusine sa...

Kjempefine bilder av transportmidler!

anjoe playhouse sa...

De små modelbiler kunne jeg også bruge timer på at studere - har sammen med min storebror brugt utallige timer i barndommen med at lege med biler ;-)

LiBeReJo sa...

utrolig stilig!
der skulle en ha vært en tur!

AnneKa sa...

Mannfolk og bilder, det må være noe som ligger i genene:) Nydelig innlegg av Transport, de gamle sporvognene er jo bare flotte.