søndag 11. oktober 2009

På jakt etter høsten…

Høst 10 Av de fire årstider, er nok høsten min favoritt. Mange mener nok at her i Bergen, har vi bare denne årstiden, men det er ikke min oppfatning. Jeg har tatt kamera meg med ut på en liten høstjakt…. Høst 2Jeg liker godt å ferdes ute når vinden tar godt tak i trærne og rister dem for å forsyne seg av de bladene som fortsatt holder stand. Høst 6 Å kjenne kald klart høstluft som river litt innvendig når jeg tar de første stegene på joggeturen, gir meg ekstra piff i treningen. Høst 13 Høsten er full av melankoli synes mange, men naturens eksplosjon i farger må vel virke som balsam for sjelen? Tenk om alt bare ble grått og råtnet sånn med en gang? Høst 5 ”Jeg tror naturen har sitt deiligste liv, når den blekner. Intet dør så vakkert som blader. I de varmeste vakreste farger jorden eier, kler de seg.” Sigbjørn Obstfeld. Høst 8 Høsten er som et fyrverkeri hvor vi takker for sommeren som var og skal forberede oss på vinteren som kommer.Høst 1Som man sår, høster man, heter det. Men dette ordspråket går det vel an å snu på også??? Hvis man lukker øynene for alt dette vakre som naturen viser, så blir vinteren ekstra tung å komme gjennom og hva har man da å gi?Høst 14Min oppfordring er til dere alle sammen; Kom dere ut og nyt de fine høstdagene, ta bilder og vis meg høsten der du bor!Høst 7 Høsten er like fin i byen - Høst 12- som på fjellet.Livets høst 1Og jeg håper at når jeg er gang når livets høst, fortsatt er så oppegående at jeg klarer å komme meg ut på tur:)

Ut og fang høsten!!!

27 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige bilder!

Nissemann sa...

Hvis alle disse bildene er tatt på samme joggetur, er du jammen sprek... Men bildene var flotte!

karna sa...

Lekre bilder, høsten/oktober er litt spesiel for meg også. Jr hadde myndigshetdag i dag, og jeg er ikke i fotohumør i helga.

Anne sa...

En hææÆÆrlig serie bilder min venn. som meg du, et skikkelig høstbarn.
Ser også dere har vært velsignet med supert vær denne helga, og det har vi jammen fortjent gitt!!

Klem til deg.

ElinSire sa...

Så masse flotte høstbilder! Særlig det med speilingen i vannet var helt fantastisk!
Enig med deg i at høsten er en fantastisk flott årstid. Det er bare å komme seg ut og nyte naturen i skog og mark -og knipse en haug med bilder også!

hobbyentusiast sa...

Jeg sier bare W O W. Fantastiske bilder.. Høsten er virkelig nydelig :D

Kanutten sa...

Utrolig flotte høstbilder!!! Jeg er egentlig litt i julestemning etter mange dager med "Julemysterie",men heldigvis er det en liten stund igjen. Ville bare innom for å takke for vafler og oppmuntring, det var alle tiders service! ;)

Ha en fortsatt nydelig høst!
Hege

Turid sa...

Nydelige bilder , skal jammen mæ ta utfordringa di-Takk!

GAWO sa...

En nydelig serie med bilder. Høsten er vakker og endelig fikk vi oppleve den sånn som den bør være. Med farger og oppholdavær og ikke bare regn regn regn.
Utfra noen av bildene skjønner jeg hvor du har vært men stusser ved et par av dem.

Jeg var også på tur i dag men det ble ingen bilder. Skal gjøre det bedre enste gang.

Marit sa...

Absolutt nydelige bilder alle sammen! Du er så flink til å "finne" motivene.
Ha ei flott ny uke :O)

Petunia sa...

Gawo! Bildene er tatt i denne rekkefølgen:
1. Langevann (dalen inn nord fra Myrdalsvannet).
2.Ved Fantoft stavkirke
3. Nygårdsparken
4. Myrdalsvannet
5. og 6. Nygårdsparken
7. Stigavannet Totland
8. Myrdalen
9. Nygårdsparken
10. Totlandsfjellet
11. Nygårdsparken

Monica sa...

Ai, ai, ai..... Nydelige høstbilder! Høsten er også min favoritt - den fargesprakende naturen er helt herlig :)
Ser ut som om været er venner med oss denne uken, så da skal kamera frem vettu :)))

Ha en herlig uke!

Kerstin sa...

Virkelig vakre bilder Petunia... Og jeg er enig...høsten er utrolig vakker... og du har fått med deg det spillet i fargene i naturen...
'
Kjekt med hilsen fra deg... Det var utrolig moro med ABC ..,men en pause føltes rett nå..


Ha en fin uke... Klem Kerstin

RuneE sa...

Jeg tror du har funnet den - og vakkert har du gjengitt den. Idag har vi den til gagns!

irene sa...

Herlig høstbilder Petunia! Høsten er IKKE min favorittårstid, men syns den er vakker likevel. Som hobbygfotograf syns jeg dette er den årstida en finner de fineste motivene. Når skyene ikke henger tungt ned over oss, er himmelen som oftest så klar og blå, og alle de vakre fargene tilfører bildene noe helt spesielt ...... så, jeg jakter også på høsten!

Hilsen Irene på en regntung Drammensmorgen

Qehenne sa...

Så herlige bilder du tar Petunia. Høsten er en herlig tid. Da kan en liksom senke skuldrene og slppe av litt. Det er ikke noen plen som skal klippes og ikke noe snø som skal måkes. Vi er liksom midt imellom, og kan ta seg til til å bare nyte.... Ha en god høstdag!

Lindaen sa...

Virkelig vakre bilder!

organic-lizzi sa...

For noen bilder!!! Elsker høsten..Absolutt favoritt:-)
Bergen og omegn er nok spesielt ved at sjø,fjell..fantastisk natur og parker etc.etc.Ikke alle steder som har alt samlet "på et brett":-)))
Superduperdeilig dag & Klemmm randi

Wenche sa...

Så flotte haustbilder. Dette er balsam for sjela:-)

bmfoto sa...

Kjempe fine høstbilder... Nå koser jeg meg med alle dine fine bilder- så får jeg komme meg ut og ta litt bilder en annen dag.
Likte spesielt godt det siste...

Gunsside sa...

Kjempefine høstbilder av forskjellige motiver
Likte spesielt det speilblanke vannet

Takk for kommentar på bloggen min !!

Helle K. sa...

Fantastiske billeder - farverne er så smukke. Jeg elsker faktisk også efteråret - selvom jeg godt kan mangle varmen. :)

Tofo sa...

Fantastike høstbilder! Virkelig vakkert Petunia. Jeg fikk ikke tid i helgen, men har vært ute på en liten "jakt-tur" etter høsten i dag! ;-)

anne - moseplassen sa...

Jeg synes høst er fantastisk!
Jeg synes nå egentlig alle sesongene er fantastiske da... hehe, men dog ;)

Jovisst, høst kan være vemodig, men samtidig så er det jo så vakkert. Og uten høst ingen vår, tenker jeg...

Nydelige bilder, takk for turen ut :D

Angelo sa...

Høsten er definitivt min favorittårstid også. Jeg elsker å kjenne luften bli spissere for hver dag, og å se alle fargene som kommer fram når naturen gjør seg klar til vinteren.
Ha en flott dag videre :)

Sommertid sa...

Flotte bilder, jeg er liker fargene som har med høst å gjøre, og ikke noe mer...sommer er mye mer meg.

Her er mitt høstinnlegg, fra din utfordring

Anita sa...

Så fantastisk vakre bilder, Petunia