mandag 26. oktober 2009

Regnfullt Mandagstema

Mandagstema Regn! Ja, da tenkte vel alle dere som vet at jeg bor i Bergen at jeg har arkivet fullt av bilder med øspøs.. Men det har jeg faktisk ikke. Jeg tror bare jeg har ett bilde tatt i skikkelig drittvær og det kommer ikke av at jeg ikke tør å ta kamera med meg ut i vått vær - for jeg har faktisk et lite vanntett kamera også. Nei, det kommer av at det regner faktisk ikke så mye her i Bergen som de alle skal ha det til. Vi har nå for eksempel noen flotte høstdager her hvor fjellet bare ligger og ønsker velkommen slik som dette:

Mandagsfjell Dette bildet er tatt på tur i dag, så det var ikke så lett å bare gå ut og knipse noen bilder av regnvær. Da måtte jeg ta et dykk i arkivet… og fant dette:

Beffen i regn

Det eneste regnbildet jeg har er faktisk av Beffen tatt for noen uker siden for mitt B bidrag på ABC i ord og bilder. Beffen er til stor hjelp for byens innbyggere på regnfulle dager. Den frakter passasjerer rett over Vågen og man slipper å bruke 15 minutter og bli gjennomvåt ved å gå hele veien rundt. Bildet av Beffen i regn likte eieren av Beffen så godt at hun faktisk ringte meg etter B innlegget og ville låne det… Så så veldig lett er det ikke å ta øspøs bilder i Bergen;)

Se enda flere regnfulle innlegg på Mandagstema.

23 kommentarer:

Turid sa...

Beffen er jo søt, og så kjekk den må være å bruke i regnvær. Så morsomt at dette ble god reklame for båten, og at de ville låne bilde. Ønsker deg en riktig god uke. Mvh Turid

Randi's Tanker sa...

Så kjekt å se Beffen igjen, selv om det er i regnvær.

Flott vær her også den siste uken, så jeg måtte også i arkivet for å finne passende bilde. Regnet blir tolket av en herlig liten Bergensjente som ferier på Mallorca. Like etter jeg postet innlegget mitt, startet forsyne meg regnet igjen!

Ha en fin uke!

Monika sa...

det var ein søte liten båt :)
tøffe tøff.
har så lyst til bergen ein tur - og du er jo så flinke til å dele bilder derifra ;-)

vilken program bruka du for å få runde bilder ?

smil fra monika

Ida sa...

Beffen er trofast,
både i sol og regn.
En velkjent "sliter" i Bergen.
En liten sjarmør. ;)

Det er meldt fint vær i morgen også,
så NYT det og ha en like fin tirsdag som det første bildet ditt her.
Veldig flott! :)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Men til gjengjeld fant du et kult bilde med regn på, da. For Beffen er kul! Og så er det stilig med Beffens farger bak regnet, om du skjønner. Det første bildet er kjempeflott, skikkelig høststemning - får lyst til å dra ut igjen jeg nå. Men får vel vente til det blir lyst ute, kanskje:O) Fin uke til deg!

Linda sa...

Nydelig bilde fra i dag, og utrolig kult regnværsbilde!!=)

qehenne sa...

Å godt å høre at du også bare har ett solskinnskamera! Og du og kameraet ditt er er
ett perfekt team, dere to får så mange fine bilder sammen.
Denne gangen måtte jeg hoppe over mandagstema, da jeg ikke hadde ett regnbilde.Regnbildene mine forsvant i krasjet av den eksterne harddisken min.

Wenche sa...

Bergen er nydeleg i sol, men eg må no faktisk seie at det regner litt i Bergen også. Eller så er det berre det at eg klarar å besøke Bergen kvar gong det regner, det er jo ein sjanse for det*ler* Bildet av Beffen er flott!

Anne sa...

Er dama bare ute i godvær eller??? ja ja, da måtte det bli mye innevær på trønder du :-)

Line sa...

He he, ja sånn er det...Tenkte som så at å dykke i arkivet og finne regnbilder, ja se DET var enkelt det...Men dengang ei;9)
Flott bilde av Beffen i alle fall og kjekt at dei ville bruke bildet!!
Nydelig haustbilde frå dagen i
dag:0)
Klem

linsky sa...

Enda godt det ikke regner hele tiden i Bergen, da! :-)

Arya sa...

Nå måtte jeg le - du høres ut som meg når jeg argumenterer overfor min søster i Oslo at 'det faktisk regner ikke så mye i Bergen som alle vil ha det til!' Men da kom min svoger med all mulig statistikk som slo i hjel alle mine argumenter...

Uansett- Beffen er flott, i sol som i regn!!

9na sa...

For et par år siden hadde jo faktisk Sandvika (Bærum) flere regndager enn Bergen...

Malys krok sa...

Ikke vanskelig å se regnet på bildet av Beffen, og hvorfor ikke ta med det godværsbildet. er jo godt å se på det. Artig at eieren hadde sett bildet og tok kontakt!
-Margit-

Monika sa...

hei igen -fikk det nesten til og det programmet hadde eg jo fra før :-)
men det vart ei nesten usynkig ramme rundt - det er det ikkje på ditt bilde
hmmmm..... her må det tenkes
smil

linn kristine sa...

Så for meg at du måtte ha et eget regnarkiv, siden du kommer fra Bergen. ;)
Koselig regnbilde og råflott høstbilde. :D

Koselig koselig sa...

Jeg tenkte dette var et supert tema for min bergenske gode bloggevenninne :) Hihi...

jeg følger faktisk på neste uke med mere naturlige temaer. Tenkte på frost,rim, sol, vinter, mørketid ogsåvidere... er det ikke litt ålreit med natur/værtemaer nå framover en stund??? tror jeg :)

Madame sa...

Dejligt billede af Beffen, Petunia - hos os i Østdanmark var der derimod masser af regn i går :-)

Evami sa...

Herlig med så godt vær:) Beffen bildet viser jo Bergen´s berømte regn!
Så kult at eieren av Beffen leser bloggen din og vil bruke bildet:)
Ha en strålende dag,håper det fortsatt er sol,for vi liker regn,men bare i små mengder! Klem Eva

Petunia sa...

Evami:
Tror jeg bør oppklare en liten misforståelse.
Det er nok en sterk overdrivelse å hevde at eieren av Beffen er fast leser av bloggen min.
Hun ble nok tipset - av meg- for jeg ville at det som stod i teksten var reelt. Ikke all info man finner på nettet er riktig. Jeg ville at eieren skulle være enig med det som stod der:)
Det eneste hun påpekte, var at jeg hadde skrevet feil motostørrelse og at passasjer antallet måtte justeres opp (jeg hadde gamle opplysninger tydeligvis.) Dette ble rettet med en gang, så det som står der nå, om Beffen, er helt sant!!!

Evami sa...

Men fast leser eller ikke,kult er det nå uansett:)
Jeg hadde nå syntes det var stas at hun spurte om lov til å bruke bildet:)

organic-lizzi sa...

Har det som deg at kameraet får bli hjemme når det er regn... Det litt komiske var at det regnet hver dag før mandagstemaet,men nå har det vært soool hver dag:-)Ble da ikke noe mandagstema på meg...
Mye regn i Bergen..Myter tror jeg...Heller regn enn snø!
Suuuper dag & Klemmm Randi

Marten sa...

Det er jammen ikke lett å få tatt noen regnbilder i Bergen, nei ;) Bergen i sol er det beste stedet å være! God uke :)