onsdag 7. oktober 2009

Vaffelhjerter banker ei….

Vaffel 1 Da har avsparket gått for 9na sitt “jule-sy- mysterium” der jeg har meldt meg på som støttemedlem. Jeg kan ikke sy og det eneste mønsteret dere kan se her inne, er vaffelmønster. Men jeg synes at prosjektet til 9na er kjempeflott og stiller gjerne opp med vaffeljern og heiarop på sidelinjen. Jeg tenkte at jeg ved å følge dere syglade damer via bloggene deres, kanskje kunne bli smittet og få lyst til å ta frem symaskinen som står og støver ned på vaskerommet. Jeg håper dere har veldig utfyllende innlegg om fremgangsmåter og kommer med tips underveis. For symaskinspråket er helt gresk for meg! Tror ikke symaskinen min liker meg heller for de få gangene jeg har tatt den frem, så er det alltid noe tull med den… slik som denne ganger her. Men alt dette håndarbeidsnakket har ført noe positivt med seg; jeg har kjent det krible litt etter å holde i strikkepinnene igjen og har tatt meg i å kaste lange blikk etter strikkekurven… Ja, det er kanskje håp!

Mamma collage 2 Mamma collage 1

Og skulle du nå ha fått i hus stoff, tråd, brodergarn, nåler, middagen for i morgen står og putrer på komfyren og du bare venter på arbeidsoppgavene for del 2, så ta deg en tur innom min mor sin blogg. Hun har laget noen kjempefine Solan og Ludvig figurer og også strikket noen tøffe vinnisser. Du finner hennes blogg her.

Og jeg lovde jo vafler og sier så gjerne; Værsågod! Det er servert!!!

Vaffel 3

Vaffelhjerter banker ei, men mitt hjerte banker for dem som setter i gang slike flotte prosjekter som dette!!! Jeg ønsker alle syglade damer lykke til med jule – sy – mysteriet!!!

25 kommentarer:

Hilde S. sa...

Mmmm, dette ser så godt ut, vafler og kaffe passa fint nå etter middag.
Eg har rota gjennom stoffa mine mange ganger og har laga til nokre samansetningar i forskjellige fargar.
Det var skrekkeleg lite raudt med kvitt og kvitt med raudt hjå meg. Eg har også bestemt meg for at eg ikkje skal kjøpe nye stoff til dette prosjektet:))
Koseleg at du er med via vaffelsteikinga og kaffikoking.
Du kjem til å få det kjempetravelt når du skal mette alle desse sydamene!
Ha ein fin kveld Petunia.

annelene sa...

Hei,
takk for skikkelig gode vafler! De kommer godt med underveis - er litt spent på det med quiltinga og min tålmodighet...

Sommertid sa...

Stakk innom siden til 9na..og det var litt av et engasjement og pågangsmot/arbeidslyst der inne..bra at du er støttemedlem Petunia...og jeg er som du..heller ikke venn med symaskiner...siste jeg hadde leverte jeg tilbake til butikken faktisk...den lagde bare krøll og jeg eier ikke tålmodighet til slikt tull...holder meg til strikke og hekletøyet mitt jeg.
Takk for deilig virtuell vaffel og kaffe..smakte godt nå i avbrekket her..å pakke ut av kofferter og vaske klær tar på en stakkar..men nå er det lys i tunnelen for å si det slik snart her...
og ja..jeg har klart å mekka sammen et C innlegg til ABC'n.

Ha en fin torsdag imorra :)

9na sa...

HERLIG!!! Det var akkurat det jeg trengte, nå, Petunia, en vaffel nå i stresset...!

9na sa...

TAKK, tusen takk for at du er støttemedlem, Petunia, det trenger vi...!

Evami sa...

Det er kjekt for de ivrige syersker å få vafler underveis,så du er sikkert et kjærkomment støttemedlem:)
SYing,det kan ikke jeg mye om heller,men blir desto mere imponert over alle de flotte tingene de tryller fram med nål og tråd!
OG mamma´n din da,så mye flott hun lager:) SÅ søte Solan og Ludvig på tur:) HA en fin kveld:) KLem Eva

Klarafina sa...

Ah det smakte deilig! Nå er jeg klar for å finne frem stoffer. ;)

Klarafina sa...

Ah det smakte deilig! Nå er jeg klar for å finne frem stoffer. ;)

Lappedamen sa...

Så godt det skal smake med vafler mellom slagene. Jeg kommer alldeles ikke til å svikte ABC - jeg har C'n klar - kan nesten ikke vente. Nissene til din mor er rålekre!

Anne sa...

Ikke en bloggrunde uten at Petunia blir besøkt!! bare må jo se hva du har fore vettu.

Større sans for vaffelhjerte enn sying jeg også desverre, men inne hos Nina skal jeg nok følge med ja.
Hva tar det kvinnemenesket energien i fra???

regnbuesting sa...

Nam, vafler er godt. Det kan vel være at symaskina er klar for museum, men sjekk nå først at den ikke bare trenger litt kjærlig omtanke. En god runde med støvkosten, en liten dæsj med olje, god tråd og ikke minst ei flunkende ny nål som passer sammen med stoff og tråd.

Marie sa...

Eg heiar også på sidelinja :)

Koseleg innlegg der du presenterer familien din litt lengre nede her :)))

Monica sa...

Så utrolig koselig innlegg, Petunia :)
Du er nå skjønn som kommer på slike herligheter som å være "vaffellager" på sidelinjen! Jeg heier på deg - og alle deltakerne :)

organic-lizzi sa...

Tror nok jeg også hadde holdt meg til vaffel-laging i denne sammenheng:-)..
Det må være utrolig moro å mestre(bekjempe..:-)en symaskin..
Herlig dag(håper benet er bra..)&Stooor klem Randi

naturglede sa...

Takk, vafler er herlig! Gøy med alle bloggene her inne og alt folk finner på. Her skal det nok følges med. Jeg får titte inn hos 9na og se.Nyt dagen:)

Anonym sa...

Koselig blogg ;-D Så fristende ut med vafler... Se bloggen vår også: trendgalleriet.blogg.no

Anne-Grethe sa...

Vaflene ser kjempegode ut, skulle ønske du bodde i Tromsø...Nå starter jeg på stitcheriet!

naturglede sa...

Sorry fordi jeg tyvstarter på abc. Men jeg kommer meg ikke på data i helga. Så da tenke jeg at jeg likegodt kunne poste det som var klart. Lykke til med din C. Jeg titter innom over helga:)

Berteline sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berteline sa...

Takk for kaffen:) Den smakte godt, og ikke minst varmet her i kalde Trøndelag. Flotte nisser og #ludviker" du har laget.

Ha en fin kveld:) Randi

linéa sa...

Takk för vaffler! jag har sytt klart dagens uppgift nu och det var koselig og avslutte med litt godt.
Fin kveld
:-)

Inger sa...

Tusen takk for vaflene. Det gjorde seg med en liten pause nå, akkurat det jeg trengte for å klare å avslutte siste stitcheriet. Ha en fin kveld videre. :-)

GAWO sa...

Har du et hjerte til overs???Jeg er også støttemedlem og er akkurat kommet tilbake fra en bloggrunde hos sydamene. Sulten nå skjønner du!!

Timotei sa...

Tusen takk for vaffelkak (som vi sier i Trøndelag) og kaffe! Det smakte godt!
Synd du har så dårlig forhold til symaskinen din da! En gammel symaskin kan være vel så bra som en ny. Men den må på service av og til... Min er 18 år gammel og fungerer utmerket (bank i bordet!)Herlige nisser!

Grete sa...

Hei, og takk for vafler! Håper virkelig du blir inspirert til å ta fram symaskinen, få den på service - en rens du foretar selv kan noen ganger være nok - og setter i gang å sy igjen! Det er virkelig så deilig å sette seg ned med fargerike stoff og noen ideer og få fram noe nytt og nyttig. Men du er da kreativ med andre ting, de nissene dine var kjempefine!
Hilsen Grete