mandag 9. november 2009

Kvelden lister seg på tå…

Bulle god natt

Godnatt Kvelden lister seg på tå 
over kløverengen.
Himlen har tatt stjerner på.
Alle barn skal sove nå.
Sove søtt i sengen.
Melk og brød fra krus og fat
er så gode venner
med en liten trett krabat
som skal spise aftensmat
med små melketenner.
Og to røde lette sko
setter vi på matten.
Er så slitne begge to.
Men nå skal de stå i ro
hele hele natten.
Natten kommer svart og stor.
Alle ting blir borte.
Seil i mørke, lille jord,
med en liten gutt ombord,
i sin lille skjorte…

Inger Hagerup

God natt!!!

13 kommentarer:

- Kimberly Bernardo - sa...

Åh, Inger Hagerup! Liker det

Randi's Tanker sa...

Takk Petunia, dette trengte jeg nå. Roe ned med vakre ord og tømme hodet for tunge tanker.

Har nettopp vært på besøk hos Anne og kommentert hennes innlegg om Berlin. Det du skrev var akkurat det samme jeg tenkte på. Jeg ble så tankefull...

Nå sier jeg godnatt! Må lese Inger Hagerup sine linjer nok en gang før jeg finner senga.

RennyBA's Terella sa...

Denne husker jeg godt - hyggelig lesning nå som jeg er på vei til å finne senga.

God Natt! :-)

Anne sa...

Slik er det her også en tidlig morgen, mørkt, litt tåke, men har man problemer med å våkne..., neida!!!

Vaker post sm vanlig min venn, regner med det er Bulle vi ser øverst der??

Klem

TurboLotte sa...

ÅÅÅhhhh så nyyydelig!!!! Inger Hagerup er bare knall.

Bjørg 47 sa...

Nydelig !

Anonym sa...

Takk for hjelpen med bildene Petunia. Nå fikk jeg det til!
Kan ikke forstå at det var så enkelt!!! Hihi!
Denne sangen husker jeg fra jeg var liten. Jeg hadde glemt den.

M.K.

RuneE sa...

Slik skal et drømmende barn se ut - blink!

ElinSire sa...

Nydelig dikt du har referert her :)

Pernille sa...

Aww, Gu så nydelig innlegg. Ja jeg fikk tårene i øynene av å både lese og se. Fantastisk, Petunia:))
Er det Bullevennen vi ser bilde av?

Nattaklem fra Meg:))

naturglede sa...

For et vakkert innlegg. Nå ble jeg nostalgisk her altså. Tusen takk:)

Ida sa...

Rørende vakkert! :D
Smelt.... :)

Marie sa...

Åhh, så vakkert innlegg "Petunia" :)