søndag 8. november 2009

Musikk

Mandagstema I dag handler det om MUSIKK på Mandagstema. Jeg er kanskje litt sær i kosten når det gjelder musikk. Jeg kan for eksempel godt like en låt fra en gruppe og hate det andre de har laget. Og skal jeg like noe, så må det enten røre noe hos meg, inspirere meg eller gi meg et kick. Når jeg trener, er jeg helt avhengig av musikk. Det må være noe som girer meg skikkelig opp. Det hjelper også når man skal vaske huset! Husvask er for øvrig er en utmerket form for trim! Men jeg kan også like rolige ballader og klassisk musikk. Det kommer helt an på sangen/stykket. Jeg er faktisk ganske glad for at man i dag lovlig kan laste ned akkurat den sangen man liker fra nettet uten å måtte kjøpe en hel CD. Hurra for teknologien der! Min musikksmak er fra Metallica til Ole Bull. men jeg har enda tilgode å høre en danseband låt jeg kunne tenke meg å lytte til en gang til og jazz får jeg meg ikke til å like. Tro meg, jeg har forsøkt! Men min mann har fått meg til å like litt country. Siden jeg ikke kom meg på Metallica konserten her i byn i fjor sommer, så får jeg bruke et bilde av statuen av komponisten og fiolinisten Ole Bull. Ikke det at jeg har opplevd han da! Jeg er ikke så gammel selv om sikkert ungene har sine meninger om det, men herr Bull kunne spille så damene besvimte! Ja, det fantes groupier på den tiden også!

Ole Bull 3

33 kommentarer:

Helle K. sa...

Et flot billede og et godt indlæg om musik.

Rimkogeren sa...

Ole Bull - fabulerende fornem musik - Sæterjentens søndag sætter fantasien i sving. Fint indlæg :-)

Småbyliv sa...

Flott bilde! - og tekst med innhold og mening :o)

Anette sa...

Visst är det så att det finns så mycket bra musik av olika sorter. Jag har heller ingen speciell favorit utan tycker om väldigt blandad musik.
Ole Bull känner jag inte till.......dags att "googla" :-)
/Anette

Donald sa...

Ja han kunne spille så damerne faldt på stribe. Men det har nok været en bestemt slags damer, som ikke har haft det for sjovt.

Ole Bull statuen i den vinkel er meget flot og viser tydeligt at det handler om musik. Herligt billede!

Stine sa...

Før i tiden kunne man jo kjøpe singler (og få en fy-låt som "bonus"!) Vel, ikke i Ole Bulls tid, da...
Flott, stemningfullt bilde!

Sommertid sa...

Ole Bull kunne sine saker han ja, poppis på sin tid..he he .
Takk for hyggelig kommentar, og ja idag var temaet riktig for meg. Jeg er nok litt "sær" jeg også..må innrømme det for jeg liker også kun èn låt fra èn person/gruppe og så er det noen sjangre som jeg ikke liker..
Men alt i alt så er jeg "addicted" til musikk...

Ha en fin dag videre og så sees vi på fredda'n da ere H`n som skal til pers :)

Turid sa...

Et flott bilde du har tatt, ser jo av statuen at dette var en "staut" kar. Jeg liker også litt variert musikk, men ikke dansemusikk ...

Sister Bonde sa...

Utroligt smukt musik-billed og tekst, som altid. Du kan bare det der.

Rimkogeren sa...

Mange tak for din kommentar på min blog.
Vi har haft et lignende, men jeg kan ikke huske det...
Her er et som dukkede op fra glemslens dyb:

Når fru Juel hun slår i bordet,
ja, så griner hele koret.

Marie Höglund sa...

Jag väljer ofta musik efter hur jag känner mig. Så jag kan spela lugn harmonisk musik, rockig och sprallig eller mer dämpas.

Marie sa...

Ah vilken läcker bild!

Marie

NUSSE sa...

Stemningsfullt bilde av Ole Bull!

God mandagskveld til deg :-)

Kadermo sa...

Vilket flott foto på statyn. Så vacker mot kvällshimlen.

Pernille sa...

Nydelig innlegg, Petunia:) Flott bilde og flott tekst! Ole Bull skal dere være stolt av:))

Marie sa...

Når musikken rører hjarte kan det gje store opplevingar! Men du verda kor slitsomt det kan verre med musikk som durar og går som ein ikkje likar!

Nydeleg bilde :)

Spiderdama sa...

Ett skikkelig flott bilde! Og fint innlegg om musikk:-)

linsky sa...

Fint innlegg, og et vakkert bilde! :-)

Nina sa...

Wow! Vilken bild! Tack för besöket på min blogg!

Malys krok sa...

Ja Ole Bulls musikk er bare helt fantastisk! Godt innlegg! Takk for hilsen hos meg.-Margit-

christina sa...

Härligt med blandad musiksmak ooch din bild är mycket vacker!!

AnneKa sa...

Det var et flott bilde:)
og innlegg. Enig med deg når det gjelder jazz, det sliter jeg også med. Men en å annen dansebandlåt får foten til å trå takten:))

Mona sa...

Åh, jag tycker mycket om din bild. Siluetten, träden, himlen, ljuset... Snyggt! Allt du skrev om musik skulle kunna vara skrivet av mig. Inklusive det du skrev om dansbandsmusik och jazz!!!

Nattsyrran sa...

Fantastiskt vacker bild!!! Och riktigt kul att delta i ny utmaning=). Mvh susanne

Lotta sa...

Hej där ...
Vilken suverän bild du har lagt in.
Snyggt komp ett härligt ljus och en skön stämning
Denna passar ju perfet till måndagstemat
Snyggt jobbat.
Det är nästan så jag känner igen mig här när jag läser din blogg Den stämmer en hel del på min fast Jag hade ingen musikbild så jag gjorde några.Man måste ju vara med hahaha!!!!Detta är riktigt kul tycker jag.
Kramizzz Lotta

Melusine sa...

Når man laster ned musikk fra nettet er det så fint å kunne plukke litt her og litt der, man kan få akkurat de låtene man vil. Metallica hører jeg ganske ofte, min eldste sønn spiller gitar og digger dette bandet, de har jo faktisk noen gode låter :)
Kjempeflott bilde!
Og takk for din fine kommentar hos meg!

Bea sa...

Kjempe fint bilde:o)


Klem

Ellen sa...

Jeg kender desværre ikke Ole Bull, men jeg synes, du har taget et fantastisk flot billede af ham :-)
Og dog - Sæterjentens søndag kender jeg - vidste bare ikke, at han var komponisten...

Gunsside sa...

For et flott bilde - av en flott statue.
Likte innlegget ditt, husket ikke i øyeblikket hvilke komposisjoner, så måtte nok søke opp,og såklart
"seterjentenes søndag, nydelig
( fant på YouTube)
Ha en flott uke !!

thorgun sa...

En mycket snygg siluett, fint med himmel och träd. Bra vinkel,, fint gjort

qehenne sa...

Nydelig bilde av Ole Bull. Han var jo kjent ikke bare her i landet, men også utlandet. Hen var vel den tids kjendis.
Takk for koselig kommentar til mitt mandagstema. Ha en riktig god dag videre.

Maria Berg sa...

Really good one this also, I think I had cut the house on the left way.
I love that the sunset/rise colors in the background, MB

Elisabeth sa...

Jeg elsker country.
Hører gjerne dansebandmusikk når jeg skal danse (liker å danse swing osv), men lytter ikke til dansebandmusikk ellers, nei. Hører stort sett på country jeg.
Men som du nevner, så er det mange grupper/artister som har en eller to sanger jeg liker. Nickleback er en sånn gruppe.

God helg!