tirsdag 24. november 2009

Om fjellet

Fjellet sitat

Fjell lyt du yver skal du koma lenger. 

Olav H. Hauge

Jeg fikk en oppfordring av Niemor og den gikk som følger: Gå inn på mappen  “mine bilder” og velg den 4. eller 7. mappen. Velg det 4. eller 7. bilde, skriv litt om det og publiser det på bloggen. Jeg lagrer ikke bilder på den måten, men i en mappe som heter TZ5 7, fant jeg dette bildet som nummer 4. Det er tatt på Totlandsfjellet tidligere i høst og fjellet du ser mot himmelen, heter Livarden. Nå skal jeg utfordre 5 nye og da spør jeg:

Silje, Hoptimisten, Marit, Ellen og Bjørg Nina.

23 kommentarer:

Anne sa...

Ikke minst himmelen var nå råflott her da!! der skulle man kunne tenke seg å ta en pust i bakken, bare ligge å se rett til værs..., men du et spørsmål, surfer du rundt med firefox ennå????

Petunia sa...

Nei, Anne. Jeg bruker stort sett IE. Hvorfor lurte du på det???

Vilt og vakkert sa...

Heisann, så gøy. Jeg har bare et lite lager av bilder nå, siden mange gikk dukken med harddisken i sommer, men jeg skal nok få gjennomført utfordringen på et vis likevel.
Burde bli flinkere til å ta backup fort! Noen litt eldre er på CDer
Kommer snart tilbake....

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Nå er det gjort mens jeg hørte på Dagsrevyen. Det er blitt en ny måte å "se " TV på!
Sjekk: http://viltogvakkert.blogspot.com/2009/11/nordbaane.html
Skal ta en titt inn på de andre du har gitt oppfordringen til også!
Ha en fin kveld ;:O))

Anne sa...

Jo jo, brukt Firefox siden du anbefalte det og har overhode ikke hatt pc problemer i det hele tatt, men i det siste ser jeg at jeg har hatt problemer med å få sett endel bilder. Den nye headeren til Lene i Knips& Nips f.eks., opp med exploreren og der var den gitt????
Så derfor jeg lurte da vettu

Vilt og vakkert sa...

PS Nydelig dikt av "gjenoppdagede" Hauge! DS

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Nå er runden unnagjort - og jeg ble målløs av Siljes bilder. Har gitt adressen til bloggen hennes videre til mine elever!

Randi's Tanker sa...

Ja, for du får ikke samme synet om du kjører tunneler? Man kommer jo videre, men ikke med samme syn på netthinnen!

Flott bilde var det!

MajorogMeg sa...

For et vakkert bilde Petunia. I innlegget mitt i går skrev jeg om at Major ikke ble operert. De fant ikke steinene på ham... :( Vi må til klinikk i Trondheim, da steienene mest sannsynlig ligger oppe i nyrene...
Ha en vakker kveld og klem fra meg:)

ps..stakkar han som ble angrepet, jeg hadde blitt gal i øyeblikket hvis noe slikt hadde skjedd oss. Kan ikke folk ha bikkjene sine i bånd hvis de er "sure"...

Niemor sa...

Åååå så fint.

GAWO sa...

Nydelig.
Og så er motivet hentet fra et trivelig sted også da :-)

Anne sa...

Fatter ikke hva vi gjør galt?????

ikke er vi jo blonde heller, he he

Marit sa...

For en himmel du har fanget! Nydelig bilde!
Jeg har tatt oppfordringen og du finner mitt bilde her:
http://torvgata.blogspot.com/2009/11/mappelek-o.html

RennyBA's Terella sa...

Fantastisk bilde; ro og dramatikk på en gang!

Helge sa...

Det var et vakkert fjellbilde her..

He he..ja det tenkte jeg ikke på...er det et flørtende blikk han Dorsin sender ja..huff..røss i kropp. :)

Catta sa...

Oppå fjellet, oppå fjellet!!

Kjempefint bilde!!! =)

Stor klem sendes fra Isle of WIght's høyeste topp (nemlig tredje etasje i huset jeg bor i..)

JULIE K sa...

Fjell og himmel....finnes ikke noe bedre : )

9na sa...

Oksygen, tenker jeg, oskygen....Masse frisk luft!!!

Hans HB sa...

Flott fjellbilde det der! Liker himmelen din veldig godt. Og komposisjonen i bildet med blikkfanget er jo etter boka!

Ida sa...

Kloke ord!
Nydelig illustrert
og komponert! :)

naturglede sa...

Så sant så sant. Det er ikke alltid like lett å klatre, men når man er på toppen, så får en oversikt. Ha en fin kveld:)

Hoptimisten sa...

Tog udfordringen...

Maria Berg sa...

Mycket vacker bild!!

Tyckte bilden med din hund och röd sjal och glasögon var kul, MB