søndag 22. november 2009

Sirkus

Mandagstema Det er sirkus på Mandagstema i dag og det kan jo innebære så mye! Det skal bli spennende å se hva der andre viser på dette ordet, men jeg har en litt tradisjonell løsning.

Bildet under her er tatt på Sirkus Arnardo (jeg tror det var det) i 1972. Jeg var så heldig å få være med noen naboer og se en forestilling og etterpå fikk alle som ville, sitte på en hest og blitt tatt bilde av. Jeg vet ikke om det var dette møte med den snille hesten som gjorde at jeg ble helt hestefrelst noen år senere. Det ser vel heller mer ut som jeg klamrer meg fast og er bare glad for at de ikke passerte meg på en elefant.

Sirkus Sirkus ga meg en av de største skuffelsene i barndommen også. Min tante hadde fått tak i billetter og vi skulle på sirkus der det var annonsert at Elefantgutten (fra Tv serien med samme navn) skulle komme og ri på en elefant. Dessverre dukket han aldri opp og det er kanskje derfor at jeg i voksen alder ikke klare å ta sirkus særlig seriøst ;)


27 kommentarer:

sinneskatten sa...

Att få gå på cirkus som barn var stort.
Men du som fick rida måste ha avrit mäkta stolt.

Rimkogeren sa...

Cirkus
Ak ja cirkus.
At besøge barndommens svundne land er undertiden en stor skuffelse.

Margrethe sa...

Jeg husker cirkus som sjovt og spændende som barn, men idag går jeg helst ikke i cirkus - Jeg vil helst undgå at se dyr optræde ;)
Dog er jeg meget begejstret for den nye type cirkus "Cirque de Soleil".

Småbyliv sa...

Heyyyy - det er jo hesten til Pippi Langstrømpe!! :o)))

Lindaen sa...

God morgen frøken,
Du var vel bedårende der du satt på hesteryggen!!
Jeg har alltid vært glad i sirkus, men har i de senere år prøvd å holde meg borte. Der finnes nok mang en trist dyreskjebne bak kulissene. Store dyr kjørende rundt i trange vogner mil etter mil, time etter time. I iskalde vogner, eller kanskje varme, dårlig luft. Nei, enig med Magrete. Cirque de Soleil må være det beste alternativet til sirkus i våre dager.

Anette sa...

Vilken härlig bild på temat! Förstår att det var spännande. Som barn tyckte jag om cirkus och helst om det var djur med. Clowner har jag aldrig varit förtjust i! /Anette

Anne sa...

Juhu!!! litt sånn Pippi Langstrømpe :-)

ElinsPhoto sa...

En liten Pippi Långstrump. Jättefin och charmig bild!!

Helle K. sa...

Wauw - den hest kender jeg ;) fra Pippi :)

Super billede til dagens tema.

Gamleheksa sa...

Jeg husker barndommens sirkustur med stor skrekk! Siden jeg har mega høydeskrekk, var plass øverst på tribunene ikke noe sjakktrekk. Særlig ikke når teltduken blåste vekk underveis og jeg virkelig fikk se hvor jeg var i verden. Dessuten var jeg livredd store dyr, så det ble med en tur for min del. Mitt eget barn har fått komme på sirkus, joda, men aldri sammen med mor ;)

Stilig dame på hest dette da :)
God mandag!

Hagemor sa...

herlig bilde..må ha vært stort selv om elefantgutten ikke kom.

Sommertid sa...

Så fint et bilde av deg og hesten. Ja, vi har vel alle våres barndomsbesøk på sirkus..noen med glede og noe ikke så bra. Jeg liker ikke sirkus, derfor har min datter fått gå èn gang med sin pappa, det var visst ikke såå gøy allikevel, bedre å se på Tv serien om Arnardo sa hun...

Go mandag :)

Anette sa...

Fint billede. God mandag.

Kadermo sa...

Att gå på cirkus när man var barn var så stort. Man blir lite besviken/skuffet när man nu i vuxen ålder besöker en cirkus. Ändå är cirkusen av idag mer avancerad än den var då.

Turid sa...

Herlig bilde av deg på sirkushesten. Syns du ser riktig så trygg ut. Og elefantgutten, tenkte først på elefantmannen og han kunne det jo ikke være. Men skjønte hvem det var da jeg gikk inn på filmsnutten. Nå husker jeg den serien. Skjønner godt at du ble skuffet!

Cathrin sa...

Sirkus var skikkelig stas da jeg var liten, mener jeg en eller annen plass skal ha et bilde med meg selv på en elefant men kunne ikke finne det i dag. Kjempeflott bilde av deg på hesteryggen, et godt barndomsminne! :o)

Mikabella sa...

Vilken underbar bild. Älskar patinan i bilden! Super!

Malys krok sa...

Dette måtte da være stor stas! Modige deg som turde dette da, men synd at ikke Elefantgutten kom...
-Margit-

foto CHIP sa...

Underbar bild!
Mina minnen rör sig om ngt helt annat :)

Donald sa...

Det er et rigtig godt billede af den unge dame på hesten, du ser glad ud - stor udstråling. Men jeg kan også godt forstå at du ikke tager cirkus så alvorligt. Det er jo heller ikke meningen, at man skal tage det alt for alvorligt.

Mona sa...

Härlig gammal bild. Jag får association till Pippi Långstrump och hennes häst Lilla Gubben. Jag har för mig att han också var prickig. Jag har nog aldrig varit så förtjust i traditionell cirkus. Då gillar jag bättre så kallad nycirkus där inga djur är inblandade.

9na sa...

Å så flott bilde da PetuniA... Sirkus er moro men det er sjelden vi er på srikus ja, det blir mest på tv i romjulen det.

AnneKa sa...

Ser at det ikke bare var jeg som tenkte at dette er en pippihest:) Flott bilde, kjekt å ha slike gamle gode minner. Men skuffelsen ble stor og inntrykkene helt andeledes da jeg besøkte sikus i voksen alder.

linsky sa...

Å Gud! Elefantgutten!! Haha, den serien hadde jeg helt glemt.
Kjempefint bilde av deg og pippi-hesten da. :-D

bmfoto sa...

For et nydelig bilde av deg som liten da. Du var veldig pen. SÅ gøy at du har det bildet nå også digitalt.

Ida sa...

Du og Pippi...! ;)
Søte, begge to! :)

Sister Bonde sa...

Fint billede af dig.

Min far tog altid os med i cirkus Benneweis, når sæsonen startede, og han fortsatte med børnebørnene. Dejligt.