søndag 13. desember 2009

Akevittnissen

F2304087768_f9b796cb9f_o[1] Som jeg skrev i forrige innlegg, så har Kjøkkennissen ikke vært helt i humør de siste dagene. Etter at vi fikk et nytt familiemedlem, har han stort sett bare sturet. Det er ikke fritt for at jeg har kjent et snev av dårlig samvittighet og i går kveld lokket jeg med en liten dram hvis han bare ville komme frem fra der han gjemte seg. Han lot seg ikke be to ganger! Først var han gretten og sa ikke så mye, men etter dram nummer to, så løsnet snakketøyet og han ble sitt gamle jeg. Glemt var Luke og ukens hendelser.

I dag er akevitten forsvarlig innelåst i skapet igjen. Vi vil ikke ha noe smugdrikking i uken, vil vi vel?

Hmmmm!! Jeg har visst ingen grunn til å ha dårlig samvittighet... jeg trodde nissen satt ensom og forlatt i en mørk krok her i huset. Men neida, ikke rart han var så taus først... Han hadde nemlig tatt seg en liten julebordtur over fjellet. 9na tok han på fersken... Og han hadde nok det travelt med å komme seg tilbake hit før 9na fikk postet de bildene...

14 kommentarer:

AnneKa sa...

Vel, en knert i ny og ned skader vel ikke nissen i disse førjulstider;) Godt du fikk han blid igjen, ikke greit med en furten nisse når det er bare 11 dager igjen. Ha en fin søndagskveld!!

Småbyliv sa...

Herlig fyr!! :o)))
Elsker trolldeigfyren du har produsert lenger ned også - skikkelig flott altså!

Fortsatt god søndag til deg og husnissen :o)

Gamleheksa sa...

Kan skjønne nissen likte dette. Ikke noe er som akevitt for en nisse :) Men det skulle jo vært Gammel Opland da.... ;)

Anne sa...

Utrolig arti den nisse greia di :-)

Bare må hver dag se hva du har funnet på for noe snodigheter :-)

Elisabeth Augusta sa...

Også jeg som hadde begynt å synes alvorlig synd på kjøkkennissen. Det er tross alt ikke så mange dager i året han får oppmerksomhet, så litt sjalusi er vel bare å vente når konkurrenter ankommer. Men å stikke av sånn uten å si fra, det er dårlig gjort. Du får gi han ei skikkelig lekse attpå drammen.

MajorogMeg sa...

hehe....han så da riktig så glad og fornøyd ut der han satt. Gjøm flaska, ellers blir han sliten til jul:))
Klem fra meg:)

9na sa...

Skikkelig luring han Kjøkkennissen altså... Plustelig var han her og plutselig er han der igjen...

Strikke-Snuppa sa...

Verdens søteste kjøkkennisse eller? :) Kjempefestlig å lese om ham. :)Trolldeignissen din var superflotters!
Ha en herlig førjulstid.

Arya sa...

Venter i spenning på hva han finner på videre :-). Dette var moro!!

sol sa...

Nissen må man holde seg inne med, særlig i disse førjulstider.

Sjarmtroll-Unni sa...

Jasså så det er slikt han driver med, nissen, når man ikke ser på...;)

Trolldeignissen din var kjempelekker altså! Jeg lagde slike jeg også før sjarmtrollene ble til :) Koselig å se!

GOD JUL!

Vibbedille sa...

Åååå eg har sittet å beundrer Marius gutten din....noe såååå nydelig og flott!! Fikk veldig lyst åprøve trolldeig igjen! Det er sååå gøy!!!

Kanskje som romjulskos?Hmmmm

Kos deg og ha ei herlig uke

HO HO HO

Klem Vibbedille ;))

Anne-Berit sa...

Hvem blir ikke i godlune etter et par knerter med juledram,hehe:))

Ida sa...

Hver sine lyster... ;)
Han vet å kose seg i alle fall

- og du vet hvordan du skal få han i godt humør. ;))