tirsdag 1. desember 2009

Alle skal få

304087768_f9b796cb9f_o[1] Det er nok mange som har åpnet første luken adventskalenderen i dag. Noen har en helt vanlig en med sjokolade, mens andre har fått en litt flottere med pakker i. Her hos oss har vi sjokoladekalendere. Noe jeg tror Bulle angrer litt på. Jeg spurte han for noen uker siden om han ville ha pakkekalender, men han svarte da at det ikke var nødvendig. Kanskje han syntes han var blitt for stor i år. Derimot er det ikke for sent å gjøre noe med det. Vi har jo bare trukket 1. desember. Jølle er veldig fornøyd med sjokoladekalenderen sin. Litt hjelp til å åpne luken tidlig om morgenen, trenger han. Å spise sjokoladen, klarer han utmerket godt selv.Kalender 1

Hva fikk du i kalenderen din i dag???

15 kommentarer:

GAWO sa...

Koselig bilde. :-)
Spennende med kalender, både for liten og stor.
Men jeg håper Jølle får hundesjokolade. Hunder kan bli ganske syke av vanlig sjokolade... men det vet du vel.

Tone sa...

Så koselig bilde:)

Her i huset er det god gammeldags sjokoladekalender som gjelder!

mreteveian sa...

Arti at husets herre (= Jølle) har også kalender.
Her ble det ikke pengegevinst på yesss-kalenderen (tomt for flax, gitt) bedre lykke i morgen.
ps. sendte deg en mail!

9na sa...

Herlig bilde. Jeg fikk et sitat og ordet "trekk".

Melusine sa...

Så Jølle liker sjokolade han også, artig - da jeg var liten hadde vi en hund som elsket sjokolade og jeg lærte henne til å ha den noen sekunder oppå snuten før hun glefset den i seg.

TurboLotte sa...

Fikk ingenting jeg.. men jeg lagde kalender til begge barna her. :-)

Anonym sa...

Ingen kalender på meg i år. Jo, jeg har en slik flaxkalender, skrapelodd greie. Men vinner ingenting da. Men det oppdager man jo ikke før juleaften likevel. Da mangler man en av alt:(
Lisa

Gamleheksa sa...

Som den glade tante til en ung kar i skolemusikken på KAPP, har jeg kjøpt kalender for å støtte dem. I dag var jeg 300 nr unna å vinne 200 kr! Bedre lykke de neste 23 dagene...

Linn sa...

Koslig bilder :) I kalenderen fikk jeg kindersjokolade, ja jeg vet 21 og kalender, litt gammel kanskje? :P

Randi's Tanker sa...

Så herlig da! Bølle synes nok dette er spennende :-)

I kalenderen min var det en liten sjokoladebit til kaffen min på jobben.

Ha fortsatt en fin uke!

TurboLotte sa...

Hei igjen. Det ligger en award til deg inne på bloggen min 2 des.

KKannDesign sa...

...hei - kjenner det på samme måte..smil..og blir gjerne med deg på "dans for dummies"-kurs!!..

Hei ja - lenge siden sist - masse flotte bilder og flott lesing hos deg - vi blogges - hei så lenge!

naturglede sa...

Jeg har min egen lille kalender. Det er et kort med bilder av bamser på og bittesmå luker. Koselig åpne en liten luke hver dag. Barnebarna har fått gavekalender da.Ønsker deg og dine en flott adventstid:)

Miriam Elisabeth sa...

Koselig bilde!
Jeg har pakkekalender fra min kjære mor :) I dag fikk jeg diverse småting og ark til å lage julekort :)

TorAa sa...

Stemningsfullt.

Årets julekalender består av to kasser med vin - vi starter med den billigste og ender opp med den dyreste.
Så da blir det en halv flaske pro pers per dag. Åpnes til middag.

Deretter går vi over til nyttårskalender. 7 flasker champagne.
Men, vi tar de bare en og en flaske ut av kassen, og så legger vi de klare i kjøleren til nyttårsaften. Som regel våkner vi da til 2. januar.