fredag 11. desember 2009

Furtenissen

304087768_f9b796cb9f_o[1] Furtenissen



Kjøkkennissen har det ikke så bra om dagene. Desember pleier stort sett å dreie seg om han og alle rampestrekene han klarer å stelle i stand, men denne uken har alle bare vært opptatt av Luke og helt glemt den gamle nissen. I dag fant jeg han sittende og sture i en krok av stuen. Jeg prøvde å stikke en pepperkake bort til han, men han enset meg ikke. Nå ha han funnet seg et annet sted i huset og pepperkaken ligger igjen. I morgen får jeg ta meg en prat med han og høre om det er noe han har lyst å gjøre…

15 kommentarer:

Monika sa...

hmmmmm...... ikkje bra at nissen furter
løp å ver snill :-)
klemma

TurboLotte sa...

Stakkars. Føler litt med han for tiden jeg.

anne - moseplassen sa...

nommen.
Du får gi han en klem, det hjelper alltid på både humør og oppmerksomhetsbehov :D

amylin sa...

Hmmm, furten nisse i desember er vel ikke et godt tegn. Du får lage litt ekstra grøt.

Gamleheksa sa...

En sur nisse kan stelle i stand mye fanteri, så han der får du blidgjøre jo fortere jo bedre.

organic-lizzi sa...

Næææmen..!Sett sååå furten da stakkar!
Håper du får "tinet"han opp...
Deilig dag & Klemmm Randi

AnneKa sa...

Forstår han så godt. Bortpakket hele resten av året så dette skulle være hans tid i rampelyset. Her må nok litt seriøs smisking til:))

Turid sa...

Så søt selv om han er gretten. Det er noe med denne førjulstiden, alle skal gjøres til lags! Sliter litt med adventskalendergavene til sønnen i huset. Han er litt for kravstor. Tror vi neste jul må bli enige om at det er kun kjøpekalendere i huset, det er jo ikke meningen at han skal ha en liten julegave i 24 dager før jul. Ønsker deg en riktig god juleforberedelseshelg, og håper du får en god prat med nissen :-)Det er kanskje bare litt oppmerksomhet som skal til.

GAWO sa...

Nei vet du hva :-) han der trenger ikke furte lenger. Han har det som plommen i egget ho deg. Eller skal jeg si midt i smørøyet. Snu han andre veien så skal du se at han smiler lurt. Luringen!

Berit T sa...

Det er best å være på godfot med nissen ellers kan det bli trøbbel.
Jeg har endelig klart å blidgjøre nissmor som passer kokebøkene mine.

Nå lurer jeg på hva du skal gjøre for å blidgjøre nissen din.
Ha en flott helg.

RuneE sa...

Noen og enhver kan føle seg slik i tiden før jul :-)

9na sa...

Har han stukket av...? Kan det være at han har reist østover...? Han vet vel at her har vi marsvinfri sone...?

mormonsen sa...

Surre og stumme mannfolk, altså! Bare la han steke i eget fett! Han blir vel blid når han bare blir sulten nok...

9na sa...

Hmm... Petunia, we may have a problem... Sjekk bloggen min

http://9nassmutthull.blogspot.com/2009/12/har-du-sett-da-gitt-hvem-skulle-vel.html

Nissemann sa...

Stakkars nissemann... :)