søndag 27. desember 2009

Hvitt

Øya

Mandagstema VINTERLAND

Vi har definitivt hatt en hvit jul her i byn og i helgen har det lavet ned igjen. Nå kommer kuldegradene også, så det ser ut som om vi får beholde vinteren til ut på nyåret. Kjekt å vite a man har fri i romjulen da og ikke må kave seg ut med bil på glatte veier. Jeg hater å kjøre når det glatt og veiene opp hit som jeg bor, har ikke første prioritet når det gjelder brøyting. Ikke andre eller tredje heller for den saks skyld. Det er kanskje like så greit at vi ikke har så ofte hvit vinter i Bergen…

Vinterland er ordet Monica har valgt for Mandagstema denne uken og da passet det jo å henge på dette bildet her.

32 kommentarer:

Donald sa...

Bergen ligger så langt ud mod Golfstrømmen at havnen er isfri det meste af året, ikke sant?

Det er et utroligt smukt billede, du har sat på til illustration af sneen :-)

Gry sa...

Enig med deg på alle punkter! Vi har to kilometer med "vintervei" før vi når hovedveien. Dvs "klar deg selv" vei. Men fint er det. her ute på øyen har snøen blåst av trærene så litt av julestemningen har forsvunnet.

Tove sa...

Så vakkert, så vakkert bilde!

RennyBA's Terella sa...

Nydelig bilde - så stille og vakkert!

Håper julestria nå har lagt seg og at du kan ta deg tid til å nyte romjula :-)

TurboLotte sa...

ÅÅÅÅh så utrolig flott bilde!

Marie sa...

Nydeleg bilde!

Jula er ikkje over ennå veit du :) Gode romjulsdagar til deg min venn :)

Malys krok sa...

Flott bilde! Her er det ikke mer sne enn at den så vidt dekker gresset, og ikke har det snedd på "lange tider". Syns vi er heldig, jeg. Men jul har vi enda i mange dager! -Margit-

Arya sa...

Så fint det var i Bergen nå da! Flott bilde!

9na sa...

Vakkert bilde, som alltid, Petunia. Du er god med kameraet. Og her er det også definitivt hvit jul.

sinneskatten sa...

Oh! vilken vacker bild.
Ett fantastiskt 2010 önskar jag dig.

Mats Andersson sa...

Härlig bild. Väldigt vackert.
- gillar även ramen...

/Mats

naturglede sa...

Du og du så vakkert! Godt å ikke måtte ut og kjøre, det er sikkert. Her ble det skrapt skikkelig på veien i går kveld, så nå kan jeg kjøre ut om jeg trenger det. Men det beste er å kose seg hjemme i romjula. Nyt dagen:)

MajorogMeg sa...

Nydelig bilde:) Dere har mye snø ja, vakkert.
Enig med deg med tanke på bilkjøring, her vi har flyttet tror jeg ikke noe slikt som vegvesen eksisterer!! Råglatte veier..usj..
Bra du har fri, nyt dagene:)
Klem:)

Sister Bonde sa...

Hvilket smukt vinterlandskabspostkort du har fanget der.
Dejligt.

Rimkogeren sa...

Bravo - Næsten et drømmesyn fra en svunden verden.

Spiderdama sa...

Kjempeflott bilde!:-)
Ønsker deg en god vinterdag!

Linda sa...

Stemningsfullt bilde, Petunia!

Håper du hadde en fin jul og ønsker deg et godt nyttår!

Cathrin sa...

Nydelig bilde, Petunia! Skikkelig vinterstemning. :o)

Tofo sa...

Nydelig bilde!

Anette sa...

Det ser så smukt ud ;-)

Nikoline sa...

Herleg vinterbilde!
No har eg kost meg både vel og lenge med både kjøkkennissen og alle hans påfunn,samt beundra det nye fam.medlemmet.Men den nissen,den nissen.... han som bur hjå deg er MYKJE verre enn mine...sjølv om eg synes dei er nokså oppfinnsomme innimellom dei også! (Dei turar og drikk så mykje også dei,og må vel sova ut rusen mykje av tida!)
Ha nokre riktig flotte romjulsdagar vidare :0)

linsky sa...

Nydelig bilde!
Jeg er så glad for snøen og kulda. Er lei av regn og slaps og mørke om vinteren. Nå er det så mye hyggeligere.
Men jeg har 4 hjuls-trekk på bilen min da. ;)

Melusine sa...

Når en ser slik på det så er det jo ikke bare moro med snø, men jammen er det nydelig når den ligger over landskapet. Se bare på bildet ditt; virkelig fantastisk!

Takk for at du tok deg bryet med å legge igjen kommentar på siste abc-innlegget mitt, til tross for vanskeligheter. Jeg vurderer å bytte sted om ikke treghetene opphører snart, det er skikkelig kjedelig...

AnneKa sa...

Dette var nydelig vakkert!!!!

Anne sa...

God Jul kjære venn. Håper du har gode late deger, der du bare sørger for å lade egne batterier.

Nydleig et vinterbilde du viser oss her, drømende vakkert var det. Så jeg gleder meg til morgendagen og en atter kan ta storskoene på.

Kommet litt vintersnø her også den siste uka, og ikke var det for tidlig de, nesten så julestemninga ikke kom før selveste julaften jo.

Rmjulsklem.

Wenche sa...

Nydeleg bilde med vinterstemning! Kjekt med kvit jul på Vestlandet, det er ikkje så ofte vi har det. Håpar berre vi får litt kuldegrader no, så blir det ikkje så glatt...håpar eg:-)

hobbyentusiast sa...

NYDELIG bilde. WinterWonderland!!!

qehenne sa...

Nydelig bilde. Så stille og fredelig.
Jeg bor så langt på landet at her er de fleste ute å brøter. Som regel er det bedre brøytet her enn på E18. Ha en flott dag!

Gunsside sa...

Hei Petunia, nYYdelig vinterbilde
- og ja det er litt "for mye" snø innimellom ;)
Men nå har det jo snudd og vi kan jobbe (foto) oss frem til blått hav så langt du ser .......
Godt nytt år !!

Viola sa...

Hei, er inne for å si God Romjul og Godt nyttår! Herlig vinterbilde! :)

Mona sa...

WOW! Fantastiskt vackert! Den här bilden skulle jag definitivt kunna tänka mig att hänga på väggen. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År. På återseende 2010.

Pål Espen Husøy sa...

Et nydelig bilde. Det er så idyllisk og fredlig.