fredag 18. desember 2009

Nissestreker….

304087768_f9b796cb9f_o[1] Kjøkkennissen er definitivt sitt gamle jeg igjen.. etter en julebordtur over fjellet til 9na forrige helg, har han laget liv og løye her i heimen. Jeg føler at jeg må ha øyne i nakken. Tidligere i kveld hørte jeg noen som kniste og voldsom rasling i papir og jeg kom på at jeg ikke hadde sett han på en stund. Best å undersøke hva han holdt på med…Nissepakker 4 Hva i all verden er det han holder på med her da??

Nissepakker 6 Haha! Tatt på fersken!!!

Jeg hadde brukt de to siste dagene til å pakke inn og skrive merkelapper på alle julegavene. Gavene var sortert og lagt i hauger etter hvem som skulle få dem… Men ikke nå lenger…Nissepakker 1 Kjøkkennissen har klistret på nye lapper på alle pakkene pålydende; Til Kjøkkennissen – Fra Kjøkkennissen….

Hva skal man gjøre med slikt?

12 kommentarer:

Monika sa...

HEhe - han er da søt den kjøkken nissen din
klemma

organic-lizzi sa...

Thi..hi.. skikkelig skøyer og smårampete han der altså...& utrolig søøøt:-)
Fortsatt fiiin helg... Klemmmm Randi

Sommertid sa...

Ja, se der ja..det virker kjent...å bytte på merkelappene...vært borti noe lignende, men da ble ikke alle byttet men nesten..gu kor ville tilstandene ble da...og noen ble ikke sååå glad...kan ikke skjønne det...he he he ..
ja ja nissestreker er ikke altid like gode...eller er de ??
Go lørra til Nissen og deg..håper dere koser dere med kaffi og noko anna ;)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Travle tider for kjøkken-nissen, like greit det er jul bare en gang i året?! Søt er han, og han vet nok godt at han blir tilgitt alle sine skøyerstreker:o) Fin lørdag til dere!

Ida sa...

Luringen! ;))
Han er sannelig rampete altså...
Du kan lage en liten bolle med grøt til han, slik at du får byttet merkelapper igjen... Det vil nok distrahere han en stund... Og du
- GJEM pakkene godt etterpå.. Hehe.

Takk til deg også,
for det søte julekortet.
Koselig! :)

Det snør her også, ja.
Derfor handlet jeg i går. Er vel så og si ferdig til jul.
Du har sett vegen her. Ingen som brøyter der. Men jeg pleier å kjøre opp spor med jevne mellomrom når det snør. ;)

Skal pynte i helgen.
Ellers venter jeg besøk av min svigerinne fra Austrheim.
Skal kose oss med en bedre middag i kveld. Håper ikke at snøen stopper henne....

God lørdag ønskes deg og dine, Petunia.
Og pass på. Du vet aldri hva nissen der måtte finne på... ;)

Klem.

Gamleheksa sa...

For en skøyer! Nei, den karen der kan du ikke slippe øynene av. Her har vi en nisse som bor i stallen. Det skjer alltid så mye rart der rundt juletider, men vi har aldri sett ham/henne ;)

Bra med snø i Bergen i natt hørte jeg på nyhetene. Ta godt vare på den noen dager nå da:)

Tofo sa...

Hehe..den nissen din burde ikke vært sluppet løs...;-)

Kos deg med snøen i helgen...;-)

Sylvia sa...

Det er mulig du må legge en musefelle....jeg mener nissefelle mellom pakkene, før det blir totalt kaos.
Så skjønt marsvin dere har fått dere, og koselig å se at pus er snill med han. Vår pus hadde nok tatt seg et realt jafs, er jeg redd...... God jul til deg også.

naturglede sa...

Vi kan da ikke annet enn smile av den herlige nissen din. Oppfinnsom er han, det skal han ha. Du får bare sette i gang å rydde opp. Ha en flott dag. Takk for dine herlige bilder og ord. De får meg til å le:)))))

9na sa...

Hei! Jeg hørte noe knising her i stad jeg også, og tenkte at nei og nei nå er Kjøkkennissen tilbake fra Bergen. Men nei, da, det var det ikke, det var bare de tre nissejentene og Petuniaengelen som satt på brødboksen og hvisket og kniste og fniste over minnene om Kjøkkennissen fra forrige helg. Han har visst gjort et uslettelig inntrykk med sin ulastelige sjarme og humor...

TorAa sa...

Alldeles herlig denne kjøkkennisse.
Han ser ganske så østlandsk ut der han spøker og humrer. Full av liv og løyligheter.

btw. Adressen er skrevt og ord med. Så får vi se hvor hurtig posten kan levere...

regnbuesting sa...

Jeg tror du får sende denne nissen din ut i skiløypa og akebakken noen timer. Så mye rampe-energi er det bare ei bot for: skikkelig utmattende fysisk utfoldelse. Etterpå kan han lage engler i snøen.