tirsdag 15. desember 2009

Vemodig

304087768_f9b796cb9f_o[1] Jeg må innrømme det er ganske vemodig at ungene er blitt så store at det å se barne-tv i juletiden er helt uaktuelt. Jeg savner virkelig å ha en liten bøtteknott som kryper godt inn i armkroken og som med glede holder moren med selskap mens dagens kalenderluke blir åpnet av skomaker Andersen, langluenisser eller Linus…

Man får nøye seg med dem som gidder å holde en med selskap. Men å se NRK sin julekalenderen på PC sammen med Kjøkkennissen og marsvinet Luke, er ikke helt det sammen…

Barnetv 4

- Åpne luke 15 da, maser Kjøkkennissen. Han er ivrig etter å komme i gang med dagens episode..Barnetv 1- Nå må du følge med, Luke, sier Kjøkkennissen. Han må ha sett episoden før fordi han vet alt som som kommer til å skje. Ganske irriterende for oss andre… Barnetv 2Men når det blir litt skummelt, så synes nissen det er trygt og godt å sitte inntil Luke…

Jeg tror jeg er rimelig klar for barnebarn…

15 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Herlig, rett og slett. Godt å ha noen å se barnetv sammen med!=D Nydelig Luke er!

Elisabeth sa...

Stilig! Morsom disse nisseinnleggene dine. Ble så inspirert at jeg tok et par bilder i dag jeg også. Har lagt ut et på facebook, men får se om det blir blogg-innlegg til helga...
Jeg har tapt meg...

Annepålandet sa...

Haha, ja Barne-TV blir liksom ikke helt det samme uten barn. Syns Luke ser litt uinteressert ut - kanskje The Julekalender hadde vært mer i hans gate?

Tofo sa...

Herlig Petunia!
Men det er vemodig:-(
Nå når minsten også har forlatt redet er det SKIKKELIG tomt her! Men får se adventkalenderen når jeg er med barnebarnet;-) Det er jo kos!
Vet at jeg kanskje snart , eller en vakker dag kommer til å nyte det, men uansett hva alle sier...det ER vemodig!
Men ingen som klager på middagen mer ;-)
Og alle kommer hjem til jul! Jippi!

Synnøve. sa...

Godmorgen.
Eller skal eg si godnatt kanskje...
Da var eg på nattbesök hos deg.
Har lest mange inlegg og sitter med ett smil om munnen. Kjökkennissen er en herlig fyr. Klart han må läre Luke noen rampestreker hihi...

Den nissegutten du laget var så flott. Eg trur ikke eg har klart å få det til så flott som du må eg inrömme. Eg eier ikke kunstnerlig sans. Men liker å se på ting andre laget.

Håper nå at eg får tid å följe med på flere av Kjökkennissens eventyr hos deg för jul.
Men eg tar det sikkre för det usikkre og önsker deg ein god jul nå.

Ha en fabelaktig förjulstid.
Klem Synnöve.

AnneKa sa...

Herlig:))

TurboLotte sa...

Savner dypt skomaker andersen jeg. Men NRK sier at de aldri kommer til å vise det igjen!!!! Fytti.. Men Linus er jo ganske koselig det også. Og heldig er jeg som har en 4 åring i armkroken. Om så for noen sekunder av gangen da. :-)

Gamleheksa sa...

Hehe, bra du har nissen og Luke til selskap så lenge da :) Savner Barne-TV jeg også, har aldri fått helt sansen for Linus og gjengen, så her blir det bare Vazelina Hjul-kalender for n-te gang. Men så skjønner jeg jo hva de sier da...

MajorogMeg sa...

hehe, ja gled deg til barnebarn. Det er livets dessert.
Søtt lite marsvin du har da:)
Ha en flott dag Petunia, klem fra meg:)

Linda sa...

Hi-hi! Håper noen kanskje kan hjelpe deg med å få barnebarn snart... Lykke til, da!

9na sa...

Ja, er det ikke rart hva man savner... For eksempel at den 16 mndr gamle babyen kommer opp i sengen om morgenen, krabber ivrig rundt, over hoder og det som er, med en kliss klass illeluktende bleiestomp... *dunk!*
Til og med det er vemodig at er en svunnen tid!

Nissemann sa...

Fantastisk bra! Skulle ønske jeg hadde dine ideer, formuleringsevne og fotografteft!

Ps: Dobbeltklikk på skjermen for å få julekalenderen i fullskjerm. Litt dårlig oppløsning, men vi foretrekker fullskjermen.

Ps2: Pass godt på kjøkkennissen 1. juledag. Det kan jo være han leter etter en siste Luke å åpne...

Miriam Elisabeth sa...

Så morsomt innlegg! Ler godt her jeg sitter. ler a bildene og historien såklart ;)

Som mine dager er sa...

Ha ha ha ha ... må le av bildene dine. Utrolig herlig. Nissen med sin belærende pekefinger og Luke med sitt lett forvirrede blikk. De utfyller hverandre de to!

Vemodigheten har jeg også følt på når det gjelder å ha en liten barnekropp inntil seg som søker trøst og trygghet. Men verden er nå engang slik ... barna blir store og selvstendige. Det neste nå er barnebarn, Astrid. Det vil nok løfte oss til nye høyder ;-)

Klem fra Marit

Ida sa...

Et herlig par!
Eller trio, rettere sagt. ;))