mandag 11. januar 2010

Iskunst

Mandagstema Kuldegradene har fryst seg fast i Bergen også denne uken og det har det også hos Mandagstema som har valgt ordet “Iskunst”. Jeg tenkte med en gang på et bestemt fenomen som har oppstått her i byen da jeg leste ordet, men for å dokumentere dette, måtte jeg tatt bilen inn til sentrum. Jeg kom på at det kanskje ikke var så lurt siden Bergen for tiden opplever tidenes verste luftforurensning. Den kalde luften presser eksosen ned og der blir det liggende mellom de syv fjell og gjør luftkvaliteten ekstremt dårlig. Jeg bestemte meg for å heller lete litt i arkivet mit. Iskunst kan jo være så mangt og jeg valgte ut dette bildet av et av de isete smårutete vinduene på Hordamuseet på Stend.Iskunst 2

og så kan man jo leke seg litt med redigeringsmulighetene hos PhotoScape og lage sine egne små kunstverk av bildene.

Iskunst 3Iskunst 5 Iskunst 6 Iskunst 4

Ha en fin mandag:)

27 kommentarer:

Nattsyrran sa...

Oj så vackert!!!!!! Det där är konst av hög kvalitet=)

Shannara sa...

Underbart fina bilder. Moder natur, den största av konstnärer!

christina sa...

Snacka om konst. Jag hade ett inlägg igår med iskristaller, men valde andra foton till temat idag. Ha en fin kväll!

Thusnelda sa...

Ja, det var reine kunstverka!
Ha det fint!

Monika sa...

KULT :)
her iser vi ned - og på innsiden av fjøs, vindu ol... ligger det maaaasse is ;(
Men det kan jo vere fint også
klemma

Wenche`s Sysler sa...

Kjempestilig!
Synd med luftforurensinga i byen.Skulle tro det ble friskere luft jo kaldere det ble.Noe skal det være...
Ha en fin mandag kveld!

Anne sa...

Å du!!! her snakker vi naturens egen kunst, ser ut som bregneblad jo.
Utrolig flott fanget og observert kjære venn :-)

Rimkogeren sa...

Er det blomster eller er det fjer fra den sjældne isfugl?

TurboLotte sa...

Åh det var jo helt nydelig! Mye bedre enn forurensing ja.. he.he

qehenne sa...

Så flotte bildene er. Det ser ut som fjør som er klistret på vinduet.
Ha en flott kveld!

Sommertid sa...

Utrolig hva man har i arkivet bare man tar en titt. Og de er jo så fine, isroser i alle slags fasonger.
Og når man leker seg litt i Photoscape blir det jo bare knall !
En go mandagskveld til deg :)

Ellen sa...

Åh, det minder mig om min barndoms smukke isblomster på de kolde, kolde vintervinduer på gården, hvor jeg er født :-)

Flot iskunst...

Malys krok sa...

Flott iskunst hos deg! Virkelig vakkert!
Ha en fin uke! -Margit-

Arya sa...

Hvordan i alle dager dannes sånne isroser??? Må visst en tur til dette museet, jeg også!

emmieverlasting sa...

Herlige bilder!:o)

Mitt hvite hus sa...

Vakker iskunst du viser..

Klem O=)

naturglede sa...

Ante ikke at det var iskunst som var temaet da jeg la ut mitt innlegg jeg. Men det passet visst idag? Ha en fin kveld:)

yesheimen sa...

Hei. Nydelig iskunst du viser. Jeg har deltatt i stafetten om sitater.
Klem Ann<3

Tovepia sa...

Nydelig!
Jeg slengte meg på sitatkonkurransen din, men fikk ikke med meg alle reglene før etterpå, så pinnen ble ikke sendt videre fra meg:(
Men jeg har vel gjort verre ting her i livet, så det får gå for denne gang;)

Turid sa...

Det var et vakkert innlegg, og for meg en av de tingene jeg tenker på ved ordet iskunst. Frost på gamle vinduer! Og du har jo et så flott bilde av akkurat dette. Perfekt :-)

Anette sa...

Hvor er det flot. Det ville jeg også gerne have kunnet vise men vi har ikke isblomster/krystaller på vinduerne. God uge.

MajorogMeg sa...

Råstilig iskunst:)

Jeg har laget sitat-innlegg, skal jeg linke noe sted hos deg?
Ha en super dag:))

Torilpia sa...

Nydelige bilder .. vakker iskunst!

Ha en fortsatt fin tirsdag - klem!

PS .. er lufta virkelig så dårlig i Bergen altså .. det var jeg ikke klar over.

yesheimen sa...

Hei igjen. Ja jeg har lurt på hvordan en setter opp en link uten å publisere hele nettadr, så hvis du kan forklare meg det på en enkel måte, så blir jeg kjempeglad. Er veldig teit med data hehe.....men skal gjøre ett forsøk på å lære meg.

Ha en fortsatt fin dag.
Klem Ann<3

Miriam Elisabeth sa...

Fantastisk nydelig Petunia! Helt målløs jeg!

Pål Espen Husøy sa...

Nydelig iskunst. Rett og slett vakkert.

Ida sa...

SÅÅÅ FINT!!! :))
Dette ER kunst!
Nydelig!