mandag 25. januar 2010

Lengsel

Mandagstema Jeg har sagt det før, og jeg kan gjerne si det igjen; - Jeg er ikke noe vintermenneske.. Ikke det at jeg er sommermenneske heller… Jeg er mer et vår/høst menneske og det er nok en mening med at jeg er blitt plassert i Bergen helt fra fødselen av siden vi stort sett har omtrent 10 grader og regn hele året… Derfor er det nok med vanntro jeg har opplevd vinteren her i byen. På 6. uken med snø…. Er det rart man lengter etter regn og vestavind? Jeg synger som Tor Endresen:; “La regnet øse ned. La det renne i strie strømmer!”

Snømann

Til og med snømannen “kneler” og håper at mildværet vil komme og få slutt på denne lidelsen…

For mer “LENGSEL”, besøk de andre Mandagstemabloggerne!

38 kommentarer:

9na sa...

Hi hi, herlig snømann altså.

Randi's Tanker sa...

Jeg liker snøen best når den kommer ferdigmåket og vinter er best på bilder...

petra1000 sa...

Ha, ha, vilken rolig bild!! :-)

Anne sa...

He he, ble sliten den ja av å stå rett opp og ned i dagesvis.

Har hatt det vinterværet vi, og jeg klager ikke, men i dag gråvær og regn :-( jeg er sur, drita lei og har lyst til å rømme, he he

Mia Folkmann sa...

Åh, den stakkels snemand. Men det bliver nu rart at komme af med sneen igen - jeg er absolut et efterårs(høst) menneske også...

Sister Bonde sa...

Nej - altså der fik du latteren frem - for længtes han efter forår? Det tror jeg ikke - men vi går - du og jeg.
Klem til dig.

Wildhearts sa...

Hahaha! Vilken underbar bild. :D

Ida sa...

Han har nok lagt hodet på skakke
- og smiler lurt til deg! ;D
En luring det der... Hehe.

Anette sa...

Fin snemand ;-) Jeg længes efter foråret ;-)

Ladyinblue sa...

Hej och tack för kommentaren.
Men, den gubben ser ledsen ut :/
Han kanske inte längtar till sol och värme som jag gör.

Sommertid sa...

Så fin en snømann...ser ut som han vil legge seg ned for å hvile...for godt.
Ja, som du vet så er vi alle forskjellige..og vi har forskjellige lengsler/mål her i livet.
Så bra at du bor i Bergen da, slik som du forteller burde det være midt i blinken...men..noen ganger spiller været/naturen oss et puss eller to..
Jeg er lut lei vinteren jeg også..det hender ofte at vi ikke har noe særlig til vinter her i Østfold også...men ikke i år..her er kulde og snø. Kom våren snarest sier jeg !

Gunsside sa...

For en kul snømann, ikke rart han er sliten for denne vinteren har allerede vart altfor lenge ;)

Frk.Badegakk sa...

Så vidt jeg skjønner så er Ask på vei. Kanskje snøen blåser vekk da?
Takk for herlig og altfortidlig bursdagsgave!=D Knallfin!
Og herlig snømann. Selvsagt. Veldig Tommy & Tigern=D

Tinkerbell ... sa...

Han verkar sjunga på sista versen din snögubbe!!! Underbar bild ... I'm singing in the rain ...

qehenne sa...

:-) Han kneler ikke, ser du ikke han bukker pent og byr deg opp til dans :-)

marte sa...

Ha ha....for en herlig snømann! Er det det man kaller for å bukke under?

Spiderdama sa...

hm, vel jeg liker regn bedre enn snø.., men jeg er glad for at jeg ikke har så mye regn her på sørlandet:-)
stilig bilde!
Ha en god kveld.

det lange hvite huset sa...

Haha, den var flott!

Malys krok sa...

Så stilig bilde! Får håpe du får ønsket om mildvær oppfylt snart, slik at Snømannen får hvile og slipper å stå på skjeve.:)
Takk for kommentaren!
-Margit-

LottaM ..ღ sa...

Härligt foto ... är själv ingen vintermänniska föredrar våren och sommaren.

Tack för din kommentar.
Ha en go kväll!
LottaM

linsky sa...

Haha, stakkars snømannen da.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Det var en trött snögubbe, jag tror nog inte att jag skulle orka med regn-vädret i Bergensområdet.
just nu är det 11,7 minus här på Hedmarken.....
Jag har varit i Hardanger men inte när alla frukt-träden blommar...

Ha de bra.
Hasse A

Torilpia sa...

Artig snømann-bilde :o)

Også så søt en "bissevovv" :o)

Lurer nesten på om jeg skal prøve å strikke sokker jeg .. det har jeg aldri gjort - har aldri fiksa strikking utover vanlig rett og vrang .. frem og tilbake .. men denne oppskriften din fikk det til å se lett og gøy ut .. :o)

Ha en super ny uke - klem!

Mona sa...

Haha. Nja, jag är nog glad att jag inte bor i Bergen vad gäller klimatet. Vi har ganska mycket regn i Göteborg också, så jag är glad för vintern just nu. Härlig bild på snögubben!

Linda sa...

For en søt snømann....ser at han lengter ja!!;o)

Anne-Berit sa...

Lurte litt på hva slags øvelse den snømannen drev med,hehe.Lei av hele greia kanskje.Her har det snødd godt i det siste døgnet,og så melder de storm og mye nedbør,håper virkelig den nedbøren kommer som regn,varmt regn,så snøen forsvinner.Snø er pent på bilder,og bare der.
Ha en fin uke videre,klem fra meg:)

Donald sa...

Nå! Man tror han laver gymnastik, men den stakkels snømann er ved at dø. Jamen så må vi ønske ham godnat :-)

Rimkogeren sa...

Han måver deprimeret, for han hænger med hovedet!

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Vilken rolig bild! :)
Tack för hälsningen på min blogg. Vilken fin blogg du har, med många fina bilder; kul att se all snö och is ;)... men hoppas att våren kommer snart hos er :).
Ha en fin dag!
Xini Björnmamman

Synnøve. sa...

Sitt med ett stort smil når eg ser denne snömannen din.
Han ler ju, så det kan ikke väre så ille da :D

Håper det blir litt varmere enn nå da.
17 minusgrader.
Kos deg uansett vennen.
Klems Synnöve.

Anette sa...

:-) Jag, vet inte om jag tycker det låter så mysigt med 10 grader och regn, men man kanske vänjer sig! Snögubben ser ut att behöva semester! /Anette

Gunhild sa...

Hahaha, for eit herleg bilde :D

Eg har full forståelse for både dine og snømannens ønsker :)

Ha ein fin dag :)

Linda sa...

Jeg er SÅ enig! Stakkars snømann! På tide at mildværet kommer og gjør det slutt på lidelsene hans!

Jeg har bestemt at det er vår nå og har begynt å gå på fjelltur igjen, på tross av snøen. Veldig tungt men bedre enn ingenting!

GAWO sa...

Men kjære vene. Du må ikke bli lei enda. Vi har masse vinter i vente. Ja, jeg har sagt det før. Vinteren bruker å komme i febraur mars. Dette som vi har hatt er bare en liten smak. Så rett opp snømanngubben du, han vil trives i litt nysnø. Og den kommer i kveld. Lag en konemor til han så skal du se han stråler. Smelter av glede kanskje? :-)

Beep sa...

Tack, Petuna för du tittade in på min sida och gav en kommetar. De gladde mig mycket. Våren är en härlig tid och jag tror vi alla läntar efter den.
När jag ser på den fina bilden av snögubben får jag nästan svindel. Stackare det är inte lätt om man bara är gjord av snö och det börjar att bli varmare runt ikring.

Birgitta Beep

nefertiti sa...

For et skikkelig tøft bilde :-D

Melusine sa...

Den snømannen er virkelig et godt fotografisk funn! Stilig!
Så du lengter etter regnet? Nå er det visst meldt nedbør og det skal bli temmelig vått, men jeg håper ikke det blir for mye...det er godt når snøen ligger så lenge, i alle fall når en ikke er vant med denslags. Nå er det duket for slaps og holke!

Rune (Bildebloggen) sa...

Hehe, der var en som ikke fikset noen plussgrader ja, det er altså bakdelen med å være snømann i Bergen...