lørdag 2. januar 2010

Sitatstafett

Jeg ble så inspirert av alle ordtakene og sitatene dere kunne etter at jeg skrev dette innlegget her, at jeg fant ut at jeg ville sette i gang en liten sitatstafett nå på nyåret. Det hele er helt uhøytidelig og ufarlig.

Reglene er som følger: Jeg sender stafettpinnen videre til noen blogger som jeg oppfordrere til å lage et lite innlegg med et sitat eller ordtak og med et bilde som illustrere dette ordtaket/sitatet. De som får stafettpinnen og tar oppfordringen, gir stafettpinnen videre til to nye personer. Alle som er med linker tilbake til dette innlegget her hvor jeg lager en oversikt over alle bidragene! Husk å gi meg beskjed når dere har postet et sitat innlegg!

For å komme i gang med denne stafetten oppfordrer 9na (som jeg vet samler på tankekors og glupe utsagn), Anne (som har et utrolig blikk for motiver), Rune ( med bildebloggen og som er en mester med passende titler på sine bilder), Ida (med sine vakre blinkskudd) og Hilde S ( som hintet om at hun var klar!!!) til å være kreative og gi sitt bidrag til sitatstafetten!!!

Siden jeg nå har startet dette, så får jeg vel legge ut et ordtak med bilde også da:



eplet 1 “Eplet faller ikke langt fra stammen” eller jeg kan også bruke uttrykket “som far så sønn"!
Har du et stafettbidrag, så legg igjen en kommentar med linkt til bloggen din/innlegget ditt og jeg setter deg på listen under her. Listen blir oppdatert en gang daglig:)


Sitatbidrag:
1. Hilde S
2. Ida
3. Rune
4. 9na
5. Anne
6. Moseplassen
7. Marita
8. Krepsemor
9. Tante Grønn
10. Sommertid
11. Sissels
12. Spiderdama
13. Quenne
14. Turid
15. ReSIRIkulert
16. Bestemor Drillo
17. Linsky
18. Living next door
19. Stubbetufsa
20. Josefine's verden
21. Som dagene går
22. Koselig
23. Wenche's sysler
24. Hagen på Granheim
25. Skautrollet
26. Hagemor
27. Randi, Hverdagsprat
28. Jorunn
29. Troen og Haapet
30. Floras Frue
31. ApE - Hverdagens gleder
32. Yesheim
33. Hobbygåsa
34. Pias verden
35. Viola
36. Mias hageliv
37. Tovepia
38. Major og Meg
39. Gamleheksa
40. Carpe Diem
41. Nora
42. Stines hverdag
43. Gry
44. Den hvite drømmen
45. Ragaus
46. Hagekroken
47. Sykepleier bloggen
48. Lairama
49. MiNiMi
50. Colormythoughts
51. Orsakulla
52. Pillargontanten
53. Veronicablogger
54. Monstermalla
55. Neglecta
56. Fale Artut
57. Knaada
58. Quiltefia
59. Solskygge
60. Sinneskatten
61. Karna
62. IA's RO
63. Smgj
64. Bandandersmuseum
65. Vilt og vakkert
66. Nina
67. Petunia
68. Men Mia
69. Cosmos
70. Torilpia
71. Majapiraja
72. Maria
73. Jimmy
74. Imse
75. Citrus
76. Bildgatan
77. Anki N
78. Engströms foto
79. Bettan
80. AnnaKK
81. Yvonne
82. Mormonsen
83. Fru Storlien
84. Strömmas side
85. Ulla Mona
86. Uten en tråd
87. Hemma hos Bröderna Bus
88. Ingunn
89. Anne
90. Marie
91. Ingeniørbloggen Glassveranda
92. Renates SKRIK
93. Randi

Learn more about Utfordring here.
Get The Code

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.

93 kommentarer:

9na sa...

Ja, takk, den utfordringen tar jeg gjerne!!!

RuneE sa...

Den engelske utgaven blir: "A chip off the old block"

HildeS sa...

Dette var en fin ide, så jeg håper jeg får muligheten til å bidra også.. hint hint.... hehe

Anne-Lise sa...

JA!! Dette blir artig:-)

HildeS sa...

Jeg tok utfordringen jeg Petunia:-)))

Ida sa...

Kule (og like) gutter, ja! ;))

Jeg er med! :)

Ida sa...

Jeg utfordret den samme Rune. Trodde du hadde utfordret vår venn Rune fra Bergen her, jeg....
Oppdaget det "for sent".
Håper det går bra!

organic-lizzi sa...

Thi..hi..Heeeeeeeeerlig altså:-))
You make me smile...smile...smile...
Suuuperdeilig dag & Stooor klem Randi

naturglede sa...

Veldig gøy! Så like disse to var, selv om det var et barn og en voksen.Ha en flott dag:)

Rune (Bildebloggen) sa...

Hallo i luken, godt nytt år til deg og dine :) Jepp, jeg er med vet du, her er mitt bidrag: Lengsel og moral

Anne sa...

Nå ligger det der da vettu...

anne - moseplassen sa...

skrape skrape litt med tærne.
Jeg gadd ikke vente på at noen skulle tenke på meg, så jeg slang meg med lell jeg *ler* Håper det er lov...

Jeg har altså i dag postet mitt bidrag til sitatstafetten, en vri på "bedre med en fugl i handa enn ti på taket"

Marita sa...

Fikk utfordring fra Moseplassen, den er blogget.

krepsemor sa...

Jeg er med, fikk utfordringen fra Marita i dag! Linket til innlegget ditt her på bloggen din!
Morsomt!

Tante Grønn sa...

Morsom ide med sitatstafett! Jeg har postet mitt bidrag i stafetten i dag, og sendt sitatstafettpinnen videre :)

sissels sa...

Ble utfordret av HildeS og jeg tok den jeg - så nå har jeg blogget og sendt stafettpinnen videre.

Spiderdama sa...

Jeg ble utfordret av Sissel.. den er blogget og sendt den videre:-)

qehenne sa...

Jeg ble utfordret av Siderdama. Blogginnlegget er her

Turid sa...

Hei, dette var en flott stafett du har satt igang. Innlegget ligger på bloggen min nå. Masse hilsen Turid

Quiltefia sa...

Hei!! Jeg har fikset det, men man kommer inn på toppen av bloggen din. Håper ikke det gjør noe?? AnneK:-)

Solskygge sa...

Jeg fikk pinnen av Tante Grønn og har postet innlegg og sendt den videre. :)

reSIRIkulert sa...

Eg har posta innlegget mitt :)

Bestemor Drillo sa...

Har postet et sitat ! Koselig blogg du har , jeg har ikke vært her før, men nå kommer jeg igjen snart;)

linsky sa...

Da har jeg postet mitt ordtak! Og sendt stafettpinnen videre. Morsomt!

Living next to me sa...

da er mitt ordtak postet , nesten mangler bare adr hit ;O)Frida

Stubbetufsa sa...

Hei, Petunia, jeg har postet et sitat. Ble utfordret av Bestemor Drillo!

Josefine sa...

God morgen..

For en flott blogg du har!

Da kom stafettpinnen til meg, har postet et ordtak:)

Ønsker deg en god helg, klem fra meg

9na sa...

Bedre sent enn aldri, sa kjerringa... Betyr altså at nå har 9na endelig blogget sin stafettpinne... God (h)elg!

Som dagene går sa...

Hei!
Dette var en morsom stafett som jeg har takket ja til.Tekst var det nok av, men vanskeligere å finne bilder som passet.
God helg!

Koselig koselig sa...

jeg er med :)
http://koselig.blogspot.com/2010/01/fra-bloggen-til-9na-sa-kom-det-en-fin.html

Hagen på Granheim sa...

Hei Petunia.
Jeg er med på sitatstafetten. Bidrag er lagt ut og stafettpinnen sendt videre.

Skautrollet sa...

Har prøvd meg på å delta.
Er litt klønete med å legge disse linkene...
Tror det funker.

Skautrollet sa...

Yess....
Fikk det til.

Tusen takk!!

Hagemor sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hagemor sa...

prøver igjen.. har endelig klart sitatinnlegg. Jeg fikk den morsomme utfordringen av Linsky, og sendte stafettpinnen videre til randi i Hverdagaprat og Sinneskatten.. mitt bidrag finner du Her ha ei flott vinteruke

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Og nå har Randi tatt den - jeg sendte den videre til "De smukkeste ting" og "Major og meg". Artig!

Jorunns hverdag og meddelelser sa...

HEI!:)
Jeg har tatt utfordringen!
Nå kom jeg inn!!!!!
Har hatt dataproblemer !
Kan det vare kulden som spiller meg et puss?
Ha en fin uke!:)

Shannara sa...

Vilken kul grej! *ler*

Hobbygåsa sa...

Morsomt funnet på! Jeg har laget innlegg, og sendt pinnen videre :-)

Pia sa...

Da har selv jeg vært med på dette!
Ha en flott dag!

Viola sa...

Hei! Det var et flott sitat og bilde du hadde her! :) Jeg er også med, se her! :)

Mia sa...

Nej, äpplet faller inte långt från päronstammen.. stafetten gick förbi min hageblogg också, så da blev det atter ett bidrag :)

Gamleheksa sa...

Jeg er også med: http://gamleheksa.blogspot.com/2010/01/sitat-utfordring.html

Marie Höglund sa...

Vilken rolig utmaning Petunia. Mitt bidrag kommer här. Kram från Sverige.

http://carpediemmie.blogspot.com/2010/01/stafettpinne.html

Nora sa...

Nå har jeg postet mitt bidrag også. Artig stafett:-)

Stine ♥ sa...

Jeg er med :)
Bidraget lagt ut og stafettpinnen sendt videre.

Den hvite drømmen sa...

Da har jeg lagt ut mitt bidrag til stafetten.

Morsom utfordring.

Randi sa...

Sitater og bilder er blogget! Bare så du vet det ;-))

Lairama sa...

Vilken rolig idé. Jag är också med.

Pillargontanten sa...

Några citat på min blogg :O)

Milla sa...

Bidrag är inlagt.Milla

Orsakullan sa...

Jag är med också och bild + citat inlagt!

veronica sa...

Hej hopp!

Även jag har fått utmaningen:)

Neglecta sa...

Hei Petunia! Jeg har i dag startet bloggåret mitt med sitatstafetten din, og forhåpentlig nødet to andre utpå. Lykke til med lista di!

fale artut sa...

Jag har antagit utmaningen, som kom från Mia.

sinneskatten sa...

Nu har även jag antagit stafettpinnen och mitt citat finns inne hos mig.
Det har var en kul stafett ska bli skojigt att läsa de olika citaten

karna sa...

Da har jeg også blogget et sitat, litt seint kanskje. Her er det http://hobbyhule.blogspot.com/2010/01/sitat-utfordring.html

NinaVästerplana sa...

Då har stafetten kommit igång även i Sverige.... ska försöka lägga länken nånstans....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

smgj sa...

Pinnen har kommet, er besvart og sendt videre.

bandanders sa...

Hei

Fekk ei utfordring av smgj i dag, den tok eg. Så no ligg bidraget mitt heime i museet.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Ja, da har du lest ordtaket mitt Petunia. Det er veldig hyggelig at du setter i gang utfordringer som binder oss sammen... hyggelig å være med!

Men Mia! sa...

Nu är även Men Mia! från Göteborg med i denna fina stafett :)

Cosmos sa...

Jeg er med.. sitat lagt ut

MajaPiraja sa...

Och nu är MajaPiraja från Kurkkio/Luleå i Sverige med!

Maria sa...

Hej, vilken trevlig idè och jag är med. Har lagt upp bild och citat:)

Bettan sa...

Jag lämnar mitt bidrag till stafetten.
Bettan

imse sa...

Hej svejs! Jag har lagt ut foto och ordspråk.

Citrus sa...

Hej har lagt ut ett ordspråk med bild men lyckas inte länka det till dig.
Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Petunia sa...

Bettan! Ingen måte å finne bloggen din på. Har du en direkte link??

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det här var verkligen en rolig och kreativ utmaning. Jag får tacka min bloggkompis att jag fick äran att vara med och delta. Först och främst får jag tacka dig som kommer på en sådan kreativ och rolig lek. Kanske några av våra nya och tänkvärda ord finns kvar för eftervärlden.

Som samlar av böcker med citat och tänkvärda ord skulle det ju vara kul när det står XXXX,- citat av AMB i någon bok i framtiden, fast jag får ju aldrig uppleva det själv. =)

Kul var det i alla fall och jag ska spara länken för att kika vidare lite bland alla nya tankar.

Anki N sa...

Jag fick en staffetpinne av Magareta och antog utmaningen, som var annorlunda o väldigt kul.
Trevlig helg.

anki sa...

hej, jag jag blev utmanad och har den nu på min blogg http://engstromsfoto.se/2010/01/23/utmaning/

ha en skön kväll

anki sa...

hej igen, tack för dina kommentarer hos mej :-)

du har en toppen fin blogg :-)

ha det skönt

Bettan sa...

Jag har lagt in ett bidrag.

AnnaKK sa...

En stafettpinne har hittat till mej också, och mitt bidrag finns här: http://handerblandander.blogg.se/2010/january/sommarplagan-nummer-ett.html

Yvonne sa...

Nu har jag fått en "pinne" av AnnaKK och mitt bidrag finns under Söndag igen den 24 januari!

mormonsen sa...

Jeg har tatt utfordringen, og her er mitt bidrag: http://mormonsen.wordpress.com/2010/01/25/stafettutfordring-med-sitatordsprak-og-bilde/

Stafettpinnen er sendt videre!
;)

mormonsen sa...

Jeg har tatt utfordringen, og her er mitt bidrag: http://mormonsen.wordpress.com/2010/01/25/stafettutfordring-med-sitatordsprak-og-bilde/

Stafettpinnen er sendt videre!
;)

fru Storlien sa...

Oppdrag utført! dette var moro!

strömmas sida sa...

Vilken kul utmaning du har startat och som jag blivit inbjuden till.

Vilket härligt bidrag du har själv här :-).

Hälsningar ifrån Östersund

strömma

UllaMona sa...

Den utmaningen tog jag....

Uten en tråd sa...

Hei
Flott initiativ!
Jeg fikk altså en morsom utfordring fra Fru Storlien, og nå har jeg endelig bestemt meg for hvilket sitat jeg skulle velge. Selv har jeg utfordret Strikkeno og Hjemmets gleder.
nina

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken skojig utmaning. Såklart har jag antagit den. Inlägget är klart på bloggen. Ha det gott. :O)

Therese sa...

Hej!
Jag har fört stafettpinnen vidare i din trevliga utmaning, och mitt bidrag hittar du här: http://lurans.blogg.se/2010/january/tankvarda-ord.html

Varma kramar
Therese - Sockenvägens Söta

Ingunn sa...

Ja. Nå har jeg lagt inn sitat hos meg.

Ingunn sa...

og utfordret 2 stykker. Resultatet ser du her:

http://hjemmetsgleder.blogspot.com/2010/01/sitat-jeg-liker.html

God helg!

Anne sa...

Hej! Jag har blivit utmanad och har lämnat mitt bidrag!

http://systeranne.wordpress.com/2010/01/30/tankvarda-ord/#respond

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken kul stafett du har dragit igång. Jag har precis lagt ut *mitt* citat.
Ha det gott Marie

teklamrng.blogspot.com/

anne - moseplassen sa...

jøss, ble det hele 90 bidrag! imponert nå :D

Petunia sa...

Ja, det tok litt av en stund her og det gikk som en farsott i nabolandet!!!

Glassveranda sa...

Oppdrag utført! ;)

Ha en fortsatt fin helg! :))

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Fruen sa...

Har tatt utfordringen men få ikke linket innlegget til deg etter glassveranda. Er sikkert denne datamaskinen som ikke funker,min er til reperasjon :(
Klem
Ps kan du hjelpe meg :)

Randi's Tanker sa...

Jeg tok utfordringen og har gitt stafettpinnen videre.

Takk for at du linket Petunia! Jeg går inn og endrer linken i innlegget mitt.