torsdag 25. februar 2010

ABC i ord og bilder # W

ABC runde 2 logo En vrien nøtt dette! Jeg går ut i fra at det er flere enn meg som sliter med denne bokstaven. Jeg tror i tillegg at jeg har en liten "incoming" forkjølelse på gang, så hjernecellene er ikke helt sammarbeidsvillig og kreativiteten er på bånn. Litt tett i pappen med andre ord. Derfor gjør jeg det helt enkelt i dag og bruker W x 3….

Min W står for www!

WJeg har sikret meg domene www.petunia.no. Hva jeg skal gjøre ut av det, vet jeg ikke helt enda. Men jeg fant ut at det var for dumt om noen skulle ta det før meg. Først tenkte jeg å legge bloggen over på eget domene, men så ble jeg usikker. Jeg kan så lite om dette og vil ikke legge bloggen over hvis det for alltid binder domene mitt opp mot denne bloggen. Da vil jeg heller lage en ny hjemmeside på petunia.no. Har du tips og råd om dette å ha eget domene, egen hjemmeside osv, så setter jeg veldig pris på om du deler det med meg. Og har du en god idé til hva jeg kan bruke domenet mitt til, så vil jeg gjerne høre om det også!

Kopp

For andre og sikkert mer inspirerende innlegg på W, kan du finne på ABC tema bloggen. Den finner du her.

52 kommentarer:

Living next to me sa...

jeg syntes nå¨det var glupt nok jeg da..W er ikke enkel og bedre blir det ikke fremover , hvileskjærene er over , ha en fin vinter videre

HildeS sa...

Ikke dumt med eget domene. WWW var et bra valg på denne vanskelige bokstaven..Men nå er det gjort.

qehenne sa...

Eget domene, stilig. Nå blogger jeg på wordpress og er kjempefornøyd med dette. WP har jo også program for å lage blogg på eget domene, som mange er veldig fornøyd med. De har også program som overfører fra bloggspot til WP. Lykke til! Er helt sikker på at du får dette til :-)

Spiderdama sa...

Det er ikke dumt nei! Stilig etter min mening:-)

Lise sa...

Elegant løsning det der! Mye enklere for meg som har valgt å bruke engelsk i innleggene!For øvrig har jeg gledet meg over å ha gått tur med deg i dag, via tur-bildene dine. Det var flott!

Rimkogeren sa...

God ide :-)

Lappedamen sa...

Jeg har ingen råd å gi når det gjelder eget domene, men hjemmeside har jeg hatt. Synes det er like greit og enklere med blogg. Men hvis man skal en salgsbod på nettet, er nok en hjemmeside best. Finnes sikkert mange gode løsninger for slikt.

Malys krok sa...

Ikke en lett bokstav, nei, men du løste den! Veldig smart! -Margit-

TorAa sa...

En forkortelse som vi bloggere kjenner rett og slett en fabelaktig løsning, nesten rett opp i dagen.
Ja, hva slal du anvende domene ditt til?
For å tjene penger eller skape en blog ut i fra det du er mest opptatt av og tror du vil bli i de kommende år?
Eller være portal for blomster-butikker på web?
Med lenker, som gir deg noen øre for hvert klikk ----

---
Hurra for jeneten i dag

Tino sa...

God ide til W synes jeg. Kan dessverre ikke hjelpe med tips til hva du skal bruke domenet til.
Klem T

Irene sa...

Trippel W må da være en fin løsning!!?? Noen råd kan jeg ikke komme med i farta, kropp og hode er på vinterferie! Vrient nok å få snekret sammet et innlegg! Blir artig å se neste ukes løsninger.
Ha en fin helg!

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

men så flott krus du har fått deg da...
tillot meg i dag å bruk eet engels ord, ellers hadde det blitt wc...
vel Winterwonderland er jo egentlig et begrep vi bruker i norsken mer og mer også..
klem og fin helg...

Gitte J sa...

Det var også en god ide, men det er svær denne gang. Så det giver nogle udfordringer.
God weekend

Mandy Lou sa...

Ja, vi hadde nå ikke hatt www uten denne doble v-bokstaven. Så det var nok en mening med det den gangen den ble tatt i bruk. :) Blir spennende å se hva du finner på å bruke domenet til. Veldig smart å gjøre beslag på det før noen andre kommer på det.
Må si jeg savner å ikke være med på ABC, så om det blir en runde 3 kan det hende jeg hiver meg på det igjen.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Först så måste jag säga att du är smart...

Sedan så har jag inte lagt upp foton, jag har scannat in bilder,
jag hoppas att det är ok.
Jag har sett sådant tidigare....

Ha de bra.

Hasse A

Turid sa...

Hei, så kjempesmart å ta rettigheten på denne siden. Ja, Petunia hva skal den brukes til da. Vet du, jeg har et forslag til deg ... du starter en side med Bergens-informasjon med en personlig vri. Kanskje sånn litt reporter i egen by, med de gode tekstene og bildene dine. På en hjemmeside kan du lage kategorier. Samarbeid med turistnæringen, kommunen. Få annonsører m.m. Vet ikke om dette høres helt fjernt ut, men uansett ... Du er kreativ med masse igangsettingskraft, og finner din vei når tiden er der.

Masse hilsen Turid

RennyBA's Terella sa...

Hei Petunia, spennende spørsmål du stiller og jeg hiver meg innpå med egne erfaringer (gikk over fra Blogger til WP på eget domene for 2 år siden):
1: Du må legge inn WP-programmet på eget domene (det er rimelig enkelt)
2: Så designer du bloggen med foretrukken template der
3: Så importerer du alt fra din blogger blog til din nye blogg (det er enkelt) og
4: Vips har du en blog på eget domene med alt innhold bevart

Fordeler:
A: Google "liker bedre" egne domene og du vil øke ranking
B: Jeg syntes det er enklere og utvikle, endre layout, oppdatere og poste på WP
C: Det er flere plugg-ins på WP (personlig oppfatning!)

NB: Jeg har fortsatt den gamle Blogger Bloggen, men redirekter til min nye blogg.

Huff da, dette ble langt - jeg ble visst litt iverig. Ta kontakt om du vil vite mer og ha hjelp (jeg har andre ideer også!).

Mia Folkmann sa...

Petunia, du skal da helt klart sætte dine smukke billeder til salg på dit domæne.

Det er et godt sted at præsentere dine billeder - hvis du altså kune have lyst til det... :-)

Henny sa...

Man kan bruge et domæne til så mange ting. Man kan sagtens have en blog sammen med andre ting, det kommer helt an på, hvordan man lægger det til rette!

Maria sa...

Smart och bra val till denna kluriga bokstav!
Trevlig helg!

Lotta sa...

Ett riktigt smart drag..Sååå tufft.
Kul idé.
Bra jobbat
Kramizzz Lotta

JULIE K sa...

Så artig med et eget domene da : )

Maria sa...

Det var en väldigt fiffig ide och så fin bild:)
Ha en trevlig helg!

TurboLotte sa...

Ikke dumt nei. Gjorde faktisk det samme her om dagen. Har sikret meg turbolotte.com
Men jeg var kanskje dum som ikke gjorde det gjennom blogger, da hadde jeg fått hele bloggen inn på den adressen. Jeg kjøpte gjennom en annen provider. Og nå har jeg bare videresending fra turbolotte.com til blogspot. Men det er jo det samme.

organic-lizzi sa...

Du er en "smarting" tross at du føler deg litt tett i pappen nå... WWW var jo bare sååå utrolig bra!
Gratulerer med domene.. Du får tenke deg om hva du vil bruke det til... Blogg eller salg...Foto?
Riktig god bedring,Suuuperduper helg & Stooor klem Randi

queserasera sa...

Hej Petunia.

Hvor er jeg glad for, at jeg først lavede mit W og så tog på kig hos jer andre bagefter. Ellers ville jeg have følt mig som en 'copycat', for jeg har også brugt www som tema.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med fif til dit domæne.

God weekend.

Karin/queserasera

Gamleheksa sa...

Samme tema på oss i dag, men helt forskjellig innfallsvinkel. Artig.
Jeg har ingen gode ideer til deg, men faktisk drømte jeg i natt at vi trefftes. Så gjennstår det å se om jeg er sanndrømt da:)

Nille sa...

Smart W - den havde jeg slet ikke tænkt på! Jeg har overvejet det med eget domæne - men på den anden side, er det så nemt med blogspot - og jeg skriver jo mest for ordenes skyld og ikke for alt det andet staffage.

Jeg er bange for, at jeg vil bruge for meget tid på teknik - og det er ikke formålet med dette. Og jeg ved slet ikke, hvor jeg skulle finde den tid.

Men det er da sjovt at have sit eget - kan sagtens forstå dig :-)

Hav en god helg!

Donald sa...

Det er svært at svare kort på hvordan man håndterer eget domæne.

Jeg mener at du godt kan bruge dit domæne-navn på en eksisterende blogger-konto; domæne-navnet kan være et alias for samme IP - nummer og så vil serveren sørge for at omdirigere til dit navn, hvis du vel at mærke har sat den til det og muligvis betaler en ekstra-ydelse - det ved jeg ikke om man skal.

Jeg vil undersøge det nøjere og så kan jeg jo komme tilbage hertil.

Dette krus er en fornem illustration af DobbeltW :-)

drengen sa...

Det var en lekker kopp! Og de kjeksene så gode ut, er det slike du har i sekken på tur?
Jeg bruker eget domene på bloggen min, det er bare blitt slik for jeg viste egentlig ikke hva jeg skulle bruke det til. Sålangt har jeg kun gode erfaringer med det, prøvde både blogspot og wordpress først. Har du sett på Fotoboksen sin løsning mtp eget domene? Du har jo så mange flotte bilder!
Riktig god helg!

Lindaen sa...

Jeg har eget domene og syns det er fint for å ha bildegallerier og filmsnutter samlet. Veldig kjekt også å kunne lage sine egne design og sette sitt særpreg på sidene.
Sjekk ut; www.lindaen.com

sissels sa...

Lykke til med eget domene, og du skal se at plutselig har du funnet ut hvordan du skal bruke den mest fornuftig - uansett jeg antar at du kommer til å få den bra til. En super løsning på W hadde du.

Mia sa...

Det enda jag fattar av eget domän är väl att jag inte fattar någonting. Får ta och lära mig lite mer om detta tror jag.. Koppen är fin den, jag tycker din heading är så rogivande och charmfull :)

Beep sa...

Du, var klipsk du som fann ett sådant strålande ord på W. En annan fick sitta och tugga i sig Wasaknäcke innan det gick upp ett ljus!!
Om du lovar att inte skvallra, så var det faktiskt för fåglarna vi köpte Solruta första gången. De tycktes älska det.
Pröve, det är riktigt gott!
...och jag tror inte vi använder order sporty i Sverige. Sportig, men det kanske är trendigare att säga sporty, vad vet jag...
Ha en mysig fredagskväll
Kram
Birgitta Beep

Strikkebesta sa...

Eige domeme høyrest bra ut, la det berre bero, så finn du nok ut kva du skal bruke det til etter kvart. Stilig krus!

mormonsen sa...

Gratulerer med eget domene, og med ny kopp! Stilig!
Dessverre har jeg ikke kompetanse til å gi deg noen gode råd. Men jeg regner med at du vil finne ut av det, med eller uten gode råd.
riktig god helg til deg. :)

linsky sa...

Grattis med domene!
Så stilig. :-)
jeg har desverre ingen tips, jeg er helt grønn på sånt.

"Fasjonista" sa...

Så lurt, jeg likt godt den koppen med adr. på....:-)

Petunia sa...

Koppen er ikke ekte - bare lekt meg litt i Photoscape:)

Anne-Berit sa...

Syns dette var både kreativt og fint jeg.Et koselig bilde.
Håper ikke forkjølelsen tar helt overhånd.God helg.
Klem fra Anne-Berit:)

Mona sa...

Bra idé! Några tips har jag inte eftersom jag själv är ganska färsk på WWW. Men det finns ju inga gränser för vad man kan göra på Internet numera.

Ida sa...

Gratulerer!
Håper at du finner mye inspirasjon og mange gode idèer. :)
Også blir jo vegen til mens vi går, som kjent. ;)

naturglede sa...

Flott levert! Du finner sikkert ut av dette. Dataverdenen er ikke alltid enkel. Lykke til!

Så på bildene dine nedenfor. Vinter, og så sang jeg Prøysen!
"Nå sola skinner i vinduskarmen, og katta maler som aldri før. Den ligger langflat og kjenner varmen og er ei katte med godt humør...."
God helg!

Sara sa...

Det var en kjekk løsning! Aner fortsatt ikke hva jeg skal ta.. W er ikke en lett bokstav!

Ladyinblue sa...

Vilken fin mugg, den kan ingen ta för dig. Du har ju namnet på den.
Jättebra!
Vad gäller Vasaloppet så visst har det hänt att en Norrman vunnit men i år blir det Svensk visst igen, tror från Mora:)
Ha de gott vännen/
Ulla

Perleslottet sa...

Super ide med eget domene :)

Marit Johanne sa...

Tre w-er, det må da være et skikkelig w innlegg! Stilig kopp!

Marita sa...

hehe, god W fra din kant igjen.

Ellen sa...

Stilig kopp!! Og kult innlegg! W'en var grei nok.. det blir verre med X!

BirtH sa...

Du har fått så mange fine kommentarer her at jeg nøyer meg med å gratulere med domene og si tusen takk for kommentarene til mitt "tommel opp"-bilde!
Ha ei god og glad uke! :-)

Elisabeth Augusta sa...

Bra W! Du kan jo gjøre som meg og svippe over til wordpress. Derfra er det enkelt å publisere på eget domene.

linn kristine sa...

Kjekt å ha, kjekt å ha, jeg får sikkert bruk for det en vakker dag! ;D

Kan være lurt å sikre seg domene før andre gjør det, kan jo få bruk for det selv om du ikke flytter bloggen over. ;D

Flott innlegg. :D