fredag 5. februar 2010

Kom deg ut på dagen!!!!

Nei, det er ingen som skal kastes ut her, men det er Den Norske Turistforening som oppfordrer alle til å komme seg ut og nyte naturen og dagen det snakkes om er søndag, 7. februar. Så jeg bare sender oppfordringen videre til dere. Ut på tur og husk å ta med kamera for å dokumentere det da og del det gjerne med meg:) Skidag 1

Min norske Vinter

Min norske Vinter er saa vakker;
De hvide sneebedækte Bakker,
Og grønne Gran med puddret Haar,
Og trofast Iis paa dybe Vande,
Og Engledragt paa nøgne Strande;
Jeg bytter neppe mod en Vaar.

Dette er første verset av Johan Nordahl Brun sitt dikt om den norske vinteren. Jeg er som sagt ikke noe vintermenneske, men har bestemt meg for å gjøre det beste ut av det…;)

God tur helg folkens!

24 kommentarer:

Line sa...

Heisann:0)
Ja vi har planar om å kome oss med på Kom deg ut dagen!! Her vert det skikonkurranse, bål og grilling, og ungane planlegg for harde
livet;9)
Ingenting er verre enn datatrøbbel, og eg håpar det går seg raskt til for deg min venn... Eg må desverre belga meg på tre veker til utan eiga maskin *sukk*
Har dutte heilt av lasset på ABC-en og...Ulike årsaker som rådar, bl.a manglande bloggelyst, og no då på vekesvis utan pc, men trur eg er klar for å henge meg på att når eg er "back in business":0)
Beundrar deg for ditt fantastiske iniativ og ståpåvilje i forhold til ABC-en...
Ynskjer deg og dine ei fin helg utan vidare datatrøbbel....
Klem

Anne-Berit sa...

Vakkert vinterbilde du har knipset her.Skal si dere har fått vinter ja,er vel temmelig uvanlig der går jeg ut fra.Her er det motsatt,det er kaldt ja,men veldig lite snø mot det som var vanlig før.Vi får satse på finvær i helga så vi får være mye ute.
God helg.Klem til deg:)

Petunia sa...

Jeg vet jo at dere en en aktiv ute familie, Line! det har jeg sett mange ganger på bloggen din.
Du er velkommen tilbake til ABC'n akkurat når du vil. Det blir kanskje en runde 3 også... time will show!!

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Petunia
Lenge siden jeg har vært innom bloggen din nå. Jeg har dessverre falt av lasset i ABC, men jeg har nok litt for mye å styre på med for tiden til at jeg klarte å sende inn et innlegg i uken. Har ikke hatt kamera så lenge at jeg hadde et arkiv jeg kunne dykke i. Det kommer vel flere sjanser som passer bedre for meg.

Flott vinterbilde du viser. Tenk på hvilken fantastisk vinter vi har hatt. Snøen har hjulpet oss gjennom den verste mørketiden på en glimrende måte. I morgen har vi planer om å komme oss på sjøen å sette garn; spennende.

Ønsker deg en god helg - klem fra Jannicke

Jannickes Hjemmekos sa...

én ting til... (er bergenser, vet du...) Synes det er veldig kjekt at du har bloggen min i listen din, men kan du være snill å orden linken? Jeg har ikke lenger Trojas interesseblogg, men kun Jannickes Hjemmekos. Er veldig glad om du ordner dette i listen din. Chao!

Jannickes Hjemmekos sa...

Tusen takk for endringen. Støv du liksom...hehehehe. Klem

Mia Folkmann sa...

God tur i sneen, Petunia. Det er bare med at glæde sig over den, mens den er der - for lige pludselig er den væk... ;-)

RennyBA's Terella sa...

Takk for en betimelig oppfordring! Jeg har bare en avtale med Ole L. og så skal jeg komme meg ut :-)

Siden værvarslingen er ganske bra i helgen, blir det kansje noen bilder også - så følg med!

Arya sa...

Det skulle jeg gjerne vært med på, ja, men må nok sitte fast her ute på havet en liten uke til. Lykke til med nytingen av dagen - den kan bli fin på tross av snøen, vettu!

Synnøve. sa...

Vintern er deilig. Her er det ikke så kaldt, her er det ikke sol idag heller. Men det går an å väre ute og kose seg.
Håper du og får ei fin lördag.
Klems Synnöve.

9na sa...

Nydelig bilde med krispy snø og klar luft. Her er det ikke like flott i dag med grå himmel og litt tett luft, men det er i hvert fall kuldegrader og en skitur hadde gått an i dag kanskje, men det blir nok ikke denne helgen (=vakt).

Det skorter litt på både bloggetid og bloggelyst for tiden, ja, men jeg kommer snart sterkere tilbake tenker jeg :)

Tofo sa...

Ja det er vakkert, men personlig foretrekker jeg sommerhalvåret. Men ut skal vi! Våren kommer ikke fortere om vi sitter inne å venter på den;-)

G-E-O sa...

Hej, vilken trevlig blogg du har. Älskar din header. Hittade hit genom en länk på Expressen.se. Twingly rankar de 100 "största" bloggarna enligt de för respektive land. Din blogg fanns högt på listan över bloggar i Norge.

naturglede sa...

Jeg får nå se hva jeg rekker før klokka to på søndag. Da skal jeg på middag hos svigers skjønner du. Men det er jo en lang formiddag før det. Hyggelig med en tur ihelga. Nyt dagen!

Anne-Lise sa...

Hei hei... vært ute idag, både fotografert og gått laaaang tur!! Herlig! Ha en superduper lørdagskveld!

mreteveian sa...

notert!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Jeg burde vel ta meg en tur ut i eventyrskauen til tross for sår hals.
Vi får se...
Bildene dine frister jo til å ta seg en tur.
Ha en riktig god hælj!

MajorogMeg sa...

Det er det ja. Håper det herlige været vi har hatt i dag varer da:) Har hatt fornemmelse av vår i dag...nyte nyte...
Ha en toppers kveld, klem fra meg:)

RuneE sa...

Bildet ditt virker fristende, men min hovedlinse (en Sigma 17-70) er til reparasjon ;-)

adama sa...

Yess!! Skal ut i morgen ja! Dolly får trekke i genser, og jeg har hentet frem ski fra kjelleren som er 25 år gamle (snø i trøndelag sjø.Skal bli spennende å se hvordan de (og jeg) oppfører seg i bakken...hm, anorakken er visst like gammel den òg.....her har det ikke vært mye fornyelse de siste årene....God tur-dag

G-E-O sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Jag kan inte säga annat än att jag njuter när jag ser denna fantastiska bild. Kram

GAWO sa...

Ble det skitur på deg på "k
Kom deg ut dagen"? Det ble det for meg. Tok en tur fra Froland og over til Totland på "nye veien" og videre oppover bakkene mot Livarden. Pust pes, ... men duverden for en fin tur. Og dag!!
Takk skal du ha for at du oppfordret til tur :-)

fotoMartin sa...

hei flott innlegg. Det var flotte bilder. GOD HELG

Ida sa...

Du kom meg i forkjøpet, ja. ;)
Du hadde også en fin oppfordring, som følge til resten her. Bra! :)
Du har nok fått deg mange gode treningsøkter og turer på snø denne vinteren, tenker jeg.
Og i dag snør det igjen her....
Det er fint,
men jeg gjør som deg.
Ønsker våren velkommen! :)