mandag 15. februar 2010

Sommerdrøm

Mandagstema Etter 59 dager med sammenhengende vinter, så er det ikke fritt for at man lengter etter sommer. Monica har valgt ordet “sommerdrøm” for Mandagstema i dag. Ja, hun kan virkelig gni det inn ovenfor oss andre, hun som har to uker i Syden bak seg. Jeg synes det er litt juks, jeg, å stikke av på den måten og overlate snøen og kuldegradene til oss andre…. Nei, jeg bare tuller! Jeg unner Monica virkelig den ferien, men det er ikke fritt for at man lengter etter late varme dager i hengekøyen under epletrærne. Dager da man bare kan la humla suse og kjenne solen varme hele kroppen:)Sommerdrøm

Men jeg lover å holde ut med vinteren til fredag… Da blir det ny rekord!!!

27 kommentarer:

Sommertid sa...

Her har du "leket "deg litt ser jeg..men for et herlig bilde !
Tenk å ligge slik ja...bare nyte i lange drag...så får livet fare litt alene en stund.

Ha en hyggelig kveld videre..snart er det langrenn og utfor..tvi tvi !

Wildhearts sa...

Hängmatta! Det kan inte bli mycket bättre :)

MajorogMeg sa...

Herlig og morsomt bilde...hadde en forsmak av våren vi idag iallefall..Snø har vi knapt og sola varmet.
Vinteren kan jeg leve med enn så lenge men er møkka lei blankis..sliter vel ut piggskoa på en sesong:)
Major står knapt på fot...men det går riktig vei nå:)
Klemmings:)

Ellen sa...

Haha - så kan det vist ikke blive mere sommer :-D

Malys krok sa...

Artig og fantasifull sommerdrøm! -
-Margit-

Som mine dager er sa...

Yepp, lengter mot sommer jeg også. Det er bare å skru opp utetempen slik at vi kan sette fart på våren.

Kos deg.

Klem fra Marit

Beep sa...

Vad är det som är bättre än en hängmatta! Med blommor mellan tårna och vackra fjärilar som flyger runt omkring? Det är just en sådan sommardröm jag sitter och filosoferar om vid havets kant. Den kommer inte att gå i uppfyllelse... Avundas dig!!! ;-)

Kram till dig
Birgitta Beep

Gunsside sa...

Herlig bilde, morsomt med alle de små detaljene "sommerdrømmen" ;)

Wenche sa...

Lengter mot sommaren, men er fornøgd med vår også:-) Vinteren er fin, men vi har hatt den lenge nok, men har vi hatt den så lenge kan vi like godt sette ny rekord:-)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Härligt glad blir jag av din härliga kreation och hängmatta är en väldigt skön sommardröm i sig :)
//E-L

Torilpia sa...

Artig bilde .. :o)

Ha en fortsatt fin kveld - klem!

Maria sa...

Så härliga sommar bilder och det väldigt dkönt ut att ligga där i hängmattan. Men snart är vi där och kan njuta av sommar och sol igen:)
Ha en forstatt trevlig kväll!
Ps. grattis till OS medaljen och en 3:e plats i skidåkning damer. Heja Norge:)

Tofo sa...

Herlig!
Åååå...som jeg gleder meg til sommeren! Sååå lang vinter kan jeg knapt huske....

Mia Folkmann sa...

Herligt billede, Petunia. Rigtig dejlig sommerstemning. Og jeg er sikker på, at rekorden bliver nået - men så må det også gerne være slut for denne gang... :-)

Anne-Berit sa...

Åssen får du til alt det der?Er helt grønn når det gjelder å lage sånne ting på bildene.Det skal bli deilig med sommer,nesten så en kunne høre homla suse og fuglene kvitre av å se på bildet ditt:)

Deborah sa...

Jeg elsker indehygge og sterinlys, meeen nu er vi ved at være der, hvor selv jeg er træt af sne. Så jeg suger sommerstemning for fuldt tryk :)Og det får man da unægteligt her.

linsky sa...

For et morsomt bilde!

Miriam Elisabeth sa...

Artig og sommerslig bilde!

Rune (Bildebloggen) sa...

Noen dager så kjenner man suget etter vår, sol og sommer igjen, en fin tid vi går i møte,men det kan drøye litt enda.. og visst så det godt ut med en tur i hengekøya :)

TurboLotte sa...

Fantastisk!! Jeg vi også ha hengekøye, men jeg har jo saget ned alle trærne her!

Turid sa...

Kjempeartig bilde, og kombinasjonen av tegning og fotografi har jeg også lyst til å prøve en dag .. Gjerne lag et innlegg om hvordan du gjør det, hvis du får lyst en dag.

Lykke til med rekorden, det er jo en vakker vinter, og nå blir det bra med ei sol som har begynt å varme litt. Masse hilsen Turid

Pernille sa...

Hi hi hi, det er godt vi er så ulike og nyter hver sine årstider. Jeg elsker vinteren mens sommeren er jeg ikke så overbegeistret for;) Thihiiii, kanskje derfor jeg tar sydenturen til sommeren ilag med tre gale venninner:))

Men når jeg ser bildet ditt, så blir jeg bittelitt frista.....men eg står han av!;)

Ha ei kjempegod uke og drøm om sol og varme:))

Mitt hvite hus sa...

Heisan... takk for hyggelig og omtenksom hilsen..

jaså det er på fredag det blir ny rekord ja... det men det klarer vi =))

Jo da drømmer om sommeren jeg også... men det er så mye som skal hende før den tid...

Ønsker deg en fin uke...

ser herlig ut å ligge i hengekøya da..

klem O=)

naturglede sa...

Sommer og sol! Det er godt det. Fint å vente på:) Nyt dagen mot rekord:)

Tinkerbell ... sa...

Underbar bild, fniss, fniss ..
Ser ut som en riktig semesterdag i hängmattan ... Lugn och ro ....

Anne-Lise sa...

Så artig fikset, og jeg kan bare glede meg til den dagen hengekøyen skal opp igjen, jeg husker hvordan det føltes i fjor!! Ha en flott uke! Anne-Lise

Ida sa...

Med et slikt bilde på netthinnen, så kan selv en person som meg lengte litt etter sommeren... ;)
Her daler det ned noen lette snøfnugg akkurat nå, forresten...
Stilig! :)