onsdag 10. mars 2010

Hjort er hjort…

Hjorten 1Hjort er nå hjort om bildene ikke er titt topp. En sms fra mine gode naboer med tips om at nå var hjorten i hagen, ja da var det ikke annet å gjøre enn å hive seg i skoene og komme seg ut på altanen.

Hjorten 2 Hjorten hadde helt roen og kastet bare et lite blikk over skulderen og så på meg. Jeg hadde definitivt ikke roen og forsøkte desperat forskjellige innstillinger på kamerat. Her står den ca 20 meter fra huset. Jeg står barbent i joggesko i 40 cm våt snø og er iskald på potene…

Hjorten 3 Snakk om kamuflasje. Ikke lett å få øye på denne her om du ikke vet at den er der. Hadde snøen vært borte, så hadde jeg nok ikke sett den. Nå ligger den ca 30 meter fra huset og hviler seg litt. Denne hjorten har holdt seg i nærheten her et par år nå, men det er første gang den har vært utenfor i hagen når det har vært så lyst. Vinteren har vært hard for dem her vestpå og jeg håper at den klarer seg til det våres. Det gir meg en intens glede å se hjortespor gjennom hagen og kunne få en titt av denne her i skumringen. ja, dere vet…; De små gleder i livet!

17 kommentarer:

Lindaen sa...

Flott!! Syns bildet var bra jeg!

GAWO sa...

Gratulerer!!
Ja det må jeg si. Tenk å få så fine bilder av hjorten rett utenfor stuevinduet. Så moro å høre at du har hatt besøk av så stolt et dyr. Var det en eller flere? Jeg har aldri sett dyr i nærheten av oss her, bare andre steder og på helst lang avstand. Dette var supert Petunia.

Petunia sa...

Takk for det Linda:)
Gawo; Det pleier noen ganger å være to stykker. Denne her og en mindre "rævedilter". Men den minste har jeg ikke sett siden januar. Den har kanskje ikke klart vinteren.

Nissemann sa...

Stilig!!

MajorogMeg sa...

De små gleder er det som gjør alt så herlig:) Å få en slik staselig kar i hagen er jo storflott. At du kanskje får en liten forkjølelse etter å stå barbent i joggesko i snø er en annen sak:)) Men det er vel verdt det? Det ga flotte bilder Petunia:))

Vi tok stingene til Major igår..nå går det bare en vei..framover:) HAdde en herlig tur i dag, i kuling og regn..nyte nyte...
Klem til deg:)

Malys krok sa...

Så flott! En skikkelig stolt kar det der! Bildene er jo flotte!
Her har vi ofte elgbesøk, men som regel ser vi bare sporene når det lysner av dag.

yesheimen sa...

Jøss, så fint besøk du har fått da. Virkelig en flott bukk.
Ekorn og rådyr er det villeste vi har hatt i hagen her.
Ha en fortsatt fin kveld.

Klem Ann<3

Anne sa...

Oj, du så den du, og jammen ser jeg at den snudde seg og undret på hvilket rasedyr du var også ja :-)

Mokomoko sa...

Kjempestilig, synes bildene ble bra. Helt klart verdt å bli våt og kald på bena for dette. 1-0 i deg!Misunnelig

Eva sa...

skønne billeder
Jeg har en award til dig som du kan hente på min blog.
http://evaslillehyggekrog.blogspot.com/
den skal du have for den inspiration du giver mig.
knus Eva

Lokki sa...

Jeg er storveis imponert over bildet!!
De små gleder - ja, er ikke de gode å ha :)
Har lagt meg som følger, jeg trenger nok en daglig dose av dette!!
Nydelig blogg!!
Ønsker deg en strålende dag :))
Klem Lokki

Mia Folkmann sa...

Hvor er den pragtfuld! Jeg kan godt forstå, at du måtte ud og tage billeder - sådan et smukt syn! En dejlig oplevelse... :-)

Marit sa...

Staselige dyr!

hobbyentusiast sa...

WOW... så moro, og for en opplevelse. Hadde definitivt vær skjelven selv jeg.. Har prøvd mangen gang å ta bilde av alle elgene her ute, men uten hell. De blir for mørke,langt unna eller for uskarpe. Dette var kjempefine bilder syns jeg... :) Artig opplevelse, selv om potene ble kalde :)

Anders og Birgit sa...

Artig meg hjort!! Vi har både rådyr og elg i hagen, men jeg har faktisk aldri en gang sett en hjort... - og bildene ble jo fine!!

9na sa...

Næmmen!

Ida sa...

En stor glede og opplevelse, vil jeg kalle det! :))
Liker det andre bildet spesielt godt.
Den ser deg (oss) rett inn i øynene jo...! ;)

P.S.
Bildene (skyene) mine er helt EKTE.
Kan ikke dette med å legge til, eller å trekke fra, jeg...
Så det jeg ser, er hva dere andre får. ;)