onsdag 17. mars 2010

HURRA!

Endelig regner det i Bergen igjen… Gradestokken viser 5 herlige plussgrader og snøen smelter! Plutselig er det håp! Løfter om at snøklokker, krokus, hestehov og hvitveis skal finne veien opp gjennom telen. For et par dager siden så jeg et skjærepar bygge rede. Jeg gleder meg til å komme meg ut av stillongsen og ulltrøyen, kunne legge lue og votter i kurven bakerst i garderobeskapet og ta på lette vårsko….Tenk å bare slenge på seg en tynn jakke når man går ut av døren… 89 dager med snø i Bergen. Vet ikke om jeg er klar for 11 dager til. Hva skal man bruke 100 snøfylte dager til da? Det blir jo bare en ny rekord det - som skal slåes en gang. Og det håper jeg blir etter min tid.. Nei, på med sydvesten og ut og nyt regnet!! Hurra!! Endelig ser ting mye lysere ut… Er det rart man gliser fra øre til øre…

regn

Gammelt (skannet) bilde av Bulle og pappaen:)

19 kommentarer:

Linda sa...

En fin tid vi har nå, til og med regn bringer frem glede og håp:):) Slik liker jeg våren best, vi gleder oss over bittesmå ting:)

Elins Strikkeri sa...

Ikkje ofte ein smiler og er glad over regn i Bergen, men enig med deg no vil vi ha vår:))

Sommertid sa...

Ja, alt til sin tid er det noe som heter. Og nå er det tid for VÅR !
Godt med regn for Bergenserne...dere er jo vant med det....egentlig.
Her også er det meldt regn om en dag eller to...
og ute så smelter det bra her nå...
Ha en fin onsdagkveld :)

Margrethe sa...

Det bliver skønt, når sneen er helt væk og vi kan se at det er forår :0)

sologbolig sa...

Ja, endelig nå ser det ut til at våren er i anmarsj. Ha ei fortsatt fin veke.

9na sa...

Yeahhh vi er igang igjen... Med nok med snø, nok med is, nok med dritt og kulde... Og vi er igang med nye vaffelrunder, nye sømgåter... Yepp...

MajorogMeg sa...

hehe...enn at du som bergenser sier herlig til regnvær:)) MEN jeg skjønner deg veldig godt, enorme snømengder dere har hatt. Fått litt her også men i dag har det tint godt:)
Nyt regnet, våren og alt som gjør deg glad:)
Klemmer:)

Ida sa...

Ja, det er bare å finne frem igjen sydvestene... ;)
Jeg såg forresten snøklokker i hagen her i dag. Ikke utsprunget, men snart står de i full flor. Iris også. De samme Irisene blomstret i februar i fjor...

Mia Folkmann sa...

Et herligt billede, Petunia. Og JA, er det ikke dejligt, at sneen forsvinder. Vi er trætte af den, er vi!! :-)

Helle K. sa...

Sikke et par søde smil :)
Jeg tilslutter mig HURRRRAAAAA - vi har haft 7 plusgrader i dag og lige nu småregner det, så jeg satser også på, at vi snart slipper for sneen og får FORÅR :)

Synnøve. sa...

Å så blir det vann i springen og ikke vannransonering. Deiligt.
Klems Synnöve.

Anne sa...

Det er jammen bare Bergensere som jubler når det renger, makan!!

Anne-Berit sa...

Tenk å være glad for regn da,men skjønner deg godt etter denne vinteren.Kunne gjerne regnet varmvann her for min del,bare snøen forsvant.
Fine sydvestkledde gutter på bildet ditt:)

kari - carpe diem sa...

Heldiggris...

TorAa sa...

Hvilket virkelig herlig bilde.
Det er slike som bare må tas vare på.
På papir med kostbar beskyttelse.
Har du denne rette fotoforbindelse, kan det lages til å holde minst 3-400 år.

Nå har jeg kun lagt ut her siden sist:
http://toraa.blogspot.com/
Om ikke annet, skulle motivet være velkjent;))

btw. 4 bokstaver igjen. Du har jo holdt styr på så mange nå gjennom 2 runder. Er det noen til å ta over eller?

Mitt hvite hus sa...

Jeg skal holde ut med regn til snøen er borte..MEN så vil jeg ha sol igjen O=)

Flott bilde av far og sønn...

klem O=)

organic-lizzi sa...

For et nyyydelig bilde... Smilte fra øret til øret når jeg så det jeg...
Det er jammen bra at det har sluttet å snø ...! Heller regn sier nå jeg også...
Verdens deiligste dag & Stooor klem fra Randi

Lokki sa...

Så herlig med mennesker som fryder seg over litt regnvær!
Bildet var jo bare til å bli glad av :))
Ja ja, frem med sydvesten og ut på tur ❥❥❥
Snart er det vår!
Ønsker deg en nydelig kveld!
Klem Lokki

naturglede sa...

Hurra for flott bilde med sydvester, Bergensrekord og regn! Her er det også mildvær. Fire pluss og tåke, tar på snøen. I morgen kommer visst regnet her. Gleder meg også til bare veier, småsko og blomster. Ha en fin kveld:)