mandag 29. mars 2010

Lidelse

Mandagstema Vi hadde egentlig tenkt oss på Stadion i dag og se Brann møte Sandefjord. Jeg hadde nemlig tenkt å løse Mandagstema ordet denne uken, der nede. Brann har et slagord som heter ”Ekte lidenskap har et navn; BRANN”. Men når Brann stamper i motbakke og alt går på tverke, så er dette blitt døpt om til; ”Ekte lidelse har et navn”… Ja, du gjetter riktig… BRANN!

Lidelse er ordet på Mandagstema denne gangen….

For etter at Brann tok seriegullet i 2007, så har det hele mer eller mindre vært en lidelse. Man skal jo være supporter i medgang og motgang, men det er lov å sitte hjemme og heie også.

For det var ikke mye fristende å reise nedover når det så slik ut:lidelse 1

Snøstorm og 0.5 grader. Jeg fant ut at jeg kunne vise dere ekte lidelse hjemmefra også for dette er vinteren som ikke vil slippe taket. Og jeg som trodde at våren var på vei nå og dro på Plantasjen for å handle…

lidelse 2 Jeg hadde ikke hjerte til å plante ut påskeliljene i dag. De skal få stå innenfor altandøren til snøen er borte igjen.

Hjerte, ja…. Når det gjelder Brann så er det mye fokusert at man skal ha ”hjertet i Brann”, men jeg må bare få lov til å si, og dette går direkte til ledelsen i klubben; det er lov å ha hjerne i Brann også…. lidelse 4 Nå koser vi oss i sofaen med vafler og Brannkamp – bare for å gjøre lidelsen litt lettere å bære.. For 68 minutter ut i andre omgang, leder Sandefjord 2 –1. Det vil visst ingen ende ta.. Jeg er glad vi ble hjemme…

15 kommentarer:

Merete sa...

Men heldigvis så vant de tilslutt, og det var ganske spennende også :o) Heia BRANN!!

linsky sa...

Hehe, så bra at de vant til slutt da!

Modig gjort å dra til Plantasjen så tidlig synes jeg. ;)

Malys krok sa...

Så den snøelingen, ja! Men heia Brann! Har også kjøpt noen påskeliljer i dag, til innebruk!
-Margit-

Torilpia sa...

Heisann!

Er innom som snarest for å ønske deg ei riktig god påske - jeg kommer sterkere tilbake etter påske :o)

Stor klem fra meg :o)

Irene sa...

Heia "Godset" hehe ...

Koselig med blomster både ute og inne. Plantasjen får kanskje besøk når jeg kommer hjem fra påskefjellet .... her er det gule potteroser fra min mann og narcisser som ennå ikke har sprunget ut. De blir selvsagt med tilbake til byen .... God Påske!

Mona sa...

Det är inte lätt att vara fotbollsfan när ens favoritlag presterar dåligt. Ser man en match på tv, så får man se många lidande människor i publiken när laget dom hejar på lider svidande nederlag.

Mia Folkmann sa...

Åh ja, det var da godt nok en lidelse... :-) Men hygge indendøre og lækre vafler hjælper på det, ikke...?!

Elisabeth Augusta sa...

Å men du skulle ha vært der! Endelig et lag som ville noe. Vi har da skikkelige klær, så vi frøs ikke sååå mye heller, og seieren varma jo skikkelig. Hvis det bare kunne komme noen med hjerner oppe på kontorene nå, så er vi snart klar for gullfeiring igjen ;-)

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar.
Fin tolkning - For mig er fodbold også lidelse, men på en anden måde. Fem minutter i TV-sporten er mere end rigeligt!!!

Gamleheksa sa...

Å være fotballsupporter er en "risikosport" Man må tåle en trøkk i trynet, dessverre. Følger lite med i eliteserien jeg da, dårlig med lokale favoritter.

God tirsdag.

qehenne sa...

Det var da en koselig måte å være Brannsupporter på. Vafler og hjemmekos! Deilig.
Ha en god påske!

PS. Har akkurat begynt med nattlysolje så det er litt usikker på hvordan de virker, men PMS er som blåst bort :-)

Helle K. sa...

Tillykke med sejren :)

Anne-Berit sa...

Håper været endrer seg så du får sette ut påskeliljene dine.Her må vi nok vente en stund før vi kan tenke på sånt noe,her er det nesten 80 cm.snø på marka,og nå kommer det mer,så det er bare å smøre seg med tålmodighet.
God påske til deg og dine:o) Klem!

Melusine sa...

Skjønner godt det ikke var fristende å sitte på Stadion i det været - DET hadde vært lidelse, det! Ja, det er absolutt lov å heie fra sofaen med vafler og varme :) Fint bilde du har av påskeliljene som venter på bedre vær.

After Ski - here I come!

Melusine sa...

Forresten; takk for kommentar hos meg. Selve piercingen gjorde ikke så vondt, det var helst de to neste dagene som betydde lidelse, men ja; hun trives godt med smykket sitt nå.
Takk for invitasjonen til After Ski :)