torsdag 15. april 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # A

ABC runde 3 logo Da er vi i gang mer runde 3 i ABC leken og jeg hadde egentlig tenkt å ha et innlegg om noe helt annet i dag, men litt dataproblemer og dagens begivenhet gjorde at jeg måtte stokke litt om på planene. For selv om vi i dagens moderne samfunn, kan planlegge mye, så er det ikke alt vi er herre over. Når naturkreftene setter inn, så blir vi ganske så små og hjelpeløse. Nå skal jeg ikke skylde på vulkanen under Eyjafjallajökull for mine dataproblemer da, men de mange som i dag skulle ut og fly, har fått erfare at det er ikke alt kan ikke planlegges.

A

Min A står for ASKESKYER Sky 5

Inn fra vest har vi i dag kunne oppleve askeskyer som stammer fra vulkanutbruddet på Island.

Sky 4 Disse skumle skyene har lammet all flytrafikk i store deler av Europa.

Sky 3Man føler seg ganske så liten når man tenker på at noe så pass langt borte, kan få så store konsekvenser for så mange. Sky 1 Jeg håper at det snart er lys i tunnelen for alle dem som sitter rundt omkring på flyplasser og som gjerne vil rekke frem til bryllup, begravelse eller …

Sky 2- som bare ønsker å sette seg på et fly som tar dem med inn i solnedgangen hjem til sine kjære…

For flere ABC innlegg trykk på logoen under her:

ABC logo

39 kommentarer:

Petunia sa...

For ordens skyld så vil jeg bare si at bildene i dag er gamle bilder og ikke tatt i dag. Men jeg synes de illustrerte akseskyer godt:)

Mete sa...

Utrolig flotte bilder!

HildeS sa...

Superflotte bilder... jeg synes det er kult at Island virkelig gjør seg bemerket for tiden, selv om islendingene er rimelig uforskyldt da.. Har jo bodd der i tre år vet du, så det er liksom mitt hjemland nr. to. Love them!
PS!!!! Jeg tror kanskje jeg kommer til å bli med denne runden likevel jeg.... muligens........vi får se

Turid sa...

For noen flotte bilder. De symboliserer dette veldig godt og hvordan noen har det i dag. Det er ganske dramatisk for mange. Og så store naturkrefter setter tankene i gang.

Anette sa...

Smukke billeder. Det er facinerende hvad naturen har af kræfter.

Julianna sa...

Kanonflotte bilder!!

Huff, fikk klump i magen når jeg så det bildet av flyet og skyene rundt. Illustrerte alt så veldig godt :)

Ha en god ukeslutt Petunia :)

Sommertid sa...

Så på nyhetene før i kveld..ja det er ikke bare bare med de her naturkreftene..lite man kan gjøre med det..vi får håpe det roer seg ganske så snart.På flyplassen i nærheten her har det også kommet aske..de pakker inn flyene.
Syns bildene dine var veldig fint illustrerende for hvordan skyer kan se ut..
Ha en fin kveld videre og go helg.

9na sa...

Ååå så vakre bilder! Vi hadde en vanlig solnedgang i dag men venter en rød en i morgen!

qehenne sa...

Ja asken fra Island har vel vært ett stort tema i hele dag. Det har vært sånn merkelig stille på himmlen idag. Jeg jobber rett ved Luftambulansen og er vant med å høre den ofte, men idag... helt stille-
Fantastiske bilder Petunia :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

At noe så skummelt, kan være så vakkert.
Og vi skal visst få mange anledninger til å se flotte solnedganger i dagene som kommer.
Venter og venter på eldstesønnen som skulle ha vært hjemme fra Spania i kveld.
Vi er visst mange i samme situasjon!

organic-lizzi sa...

Fantastiske bilder!!...& et tema som virkelig er i fokus disse dager... Det viser vel hvor "sårbare"vi egentlig er..
"Julekvelden på kjerringa":-)...tror nok jeg blir på denne runden også,men da får jeg svinge meg rundt..
Suuuperfiiin helg & Klemmm Randi

Madame sa...

Flotte bileder - og meget aktuelt med askeskyer! Vores dronning har rund fødselsdag i dag, og nogle af hendes gæster kan ikke komme frem med fly, da al flytrafik er indstillet på grund af vulkanasken i luften.
Rigtig god weekend til dig!

ArneA sa...

Det nest siste bildet er bare helt fantastisk.
Maleri!!!!!
Du burde også linke deg til SkyWatch med denne Aen
God helg Gavebloggen kommer senere i dag

Gamleheksa sa...

Nydelige bilder til dagens tema. Ja, den askeskya kom jo akkurat passe til dagens bokstav, den :)

God helgeklem fra Toten

Brit-Elin sa...

utrolig kjedelig for alle de som skal ut å fly, uansett hvor de skal reise. føler virkelig med de som skal ut å reise. fikk klump i halsen da jeg så hun fra thailand som skulle reise hjem for å dra i faren sin begravelse :(
Bildene dine er utrolig nydelige. er virkelig flotte bilder å se på :)))

enn-08-i-exil sa...

Morrn Petunia.

Har du möjlighet att gå in på ABC
och korriger mitt lilla inlägg
om det som blev fel i går.

Det första blev fel....
Det andra blev riktigt.

Tack.

Hasse A

linsky sa...

For noen flotte bilder!
Mannen min tilbringer forresten helgen i København, helt sånn putselig.. ;)

Daniela sa...

Vad läckert, underbart vackra foton!

naalogtraad sa...

Det er alligevel nogle utrolige flotte billeder. Her i Danmark hvor jeg bor var himlen med grå og solen kunne slet ikke trænge igennem.
Tak fordi du sætter 3. rund i gang.
God helg.

Malys krok sa...

Ja dette er ikke så bra! Håper det bedrer seg snart. Bildene dine var virkelig flott! Trodde helt sikkert de var "nylagde"! Takk for din kommentar! Ja det ser ikke ut for at du blir kvitt meg! he he.. men det kan enda skje, jeg skal til lege om en uke og høre resultat fra røntgen.
Håper det beste!
Iallefall er jeg glad det ble en ny runde! Takk for det! -Margit-

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Også her i syd har vi nogle fantastiske solnedgange - Intet ondt uden det er godt for noget ;-/

Maria sa...

Otroligt fina bilder:)

Ha en riktigt trevlig helg!

hobbyentusiast sa...

Fantastisk bra bilder. JEg trodde et sekund at det var virkelige askeskyer. De illustrerte veldig godt iallefall. :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Takk for kommentaren. Det ser ut til at temaet engasjerer "medisinmennene" fra Danmark. Det er kjempeflott at de leter fram mer informasjon!
Ha en go´hælj!

Mona sa...

Jag trodde först dina bilder var nytagna. Men dina bilder är imponerande och illustrerar den rådande situationen perfekt. Jag trodde först inte mina öron när jag hörde om att all flygtrafik i norra Europa var inställd. Det är verkligen en extraordinär situation. Men jag kan inte annat än fascineras av naturens krafter. Såg på tv idag att en expert på vulkaner från Göteborg som skulle ta båten till Island för att studera vulkanutbrottet på plats.

Anne-Berit sa...

Ja,det ble nok mange som måtte endre sine helgeplaner på grunn av vulkanskyene fra Island.
Håper de blåser bort,så flyene kan gå som normalt igjen.
Ha ei riktig god helg!

Tro Håb og Kærlighed sa...

Skyer er smukke - flotte billeder, du har taget. Ja, det er tankevækkende, hvordan vi er forbundet og afhængige af hinanden på kloden!

Living next to me sa...

flotte bilder , , og morsomt med omgang 3 , jeg hadde håpet på nytt kamera før denne omgangen men det får holde sånn, moro er det. Det har nesten blitt at en får abstinens om en ikke får lagt ut torsdag;O) ha en god helg .

Fruen sa...

Så koselig og se at du ble med på runde nr 3 :):) Var sikker på at du droppet det :)
Takk for koselig hilsen,ønsker deg ei super helg.
Klem fra meg til deg :):)

Annettes space sa...

Vildt gode billeder du har brugt.

Personligt syns jeg det er dejligt når naturen engang imellem overtager styringen af vi mennesker travle liv. Vi har godt af ind imellem at blive mindet om at vi i den sidste ende ikke styrer ret meget.

Men, nu skulle jeg så heller ud at flyve :-))

Henny sa...

Ja, det er lidt utroligt, at et vulkanudbrud så langt bort kan påvirke folks rejseplaner i hele Europa. Det er nogle fantastiske billeder, du bringer.

Strikkebesta sa...

Fascinerande! Utruleg flotte og dramatiske bilete du har knipsa! Eg har ikkje sett snurten av slike skyer her på våre kantar enno....
Ønskjer deg ei god helg!

Skautrollet sa...

Fantastiske bilder....

drengen sa...

Utrolig flotte bilder, spesielt det siste!

Ida sa...

Flotte og maleriske bilder, som illustrerer temaet ditt og tankene dine på en fremragende måte. :)

Lykke til med runde tre av ABC. :)
Jeg velger å stå over.
Har funnet ut at jeg må blogge når jeg har inspirasjon og blogglyst. ;)

God søndag ønskes deg.
Klem.

Hobbygåsa sa...

Oj, lekre bilder! Her har vi ikke sett snurten av aske eller askeskyer, og godt er nå det. Men det snør i dag da... Klart jeg er med på en runde til - dette er gøy syntes jeg. Ha en fin uke Petunia!

Halina sa...

Tusen tack Petunia för en härlig bildlek och fina välkomnande ord!

Glad att du gillar mina bilder.

Fantastiska och stämningsfulla bilder hos Dig! Gillar de mycket!
Mvh Halina

TorAa sa...

Gamle bilder viser seg kan bli høyaktuelle gjennom denne lek i ord og bilder.
Og her ser vi et strålende eksempel på det.
Alldeles fortreffelig innlegg; som vanlig.

Mia / Nordlandspia ツ sa...

Mange flotte sky bilder her ja! Rart å tenke at en naturkatastrofe på Island rammet langt mer enn "bare" Island! Har venner som sitter fast rundt om i verden og ikke kommer seg hverken fra eller til pga det.


PS: Takk for at du setter i gang atter en runde med ABC :) Denne gangen skal eg prøve å virkelig være med. Ga opp sist pga liten respons på bidrag...