torsdag 8. april 2010

ABC i ord og bilder # Å

ABC runde 2 logo Ja, så var vi jammen kommet gjennom hele alfabetet en gang til!  Det er jo helt utrolig! Det har vært så koselig å besøke dere hver uke og fantasien deres er det ingenting å si på! Den triste nyheten er jo at runde nummer 2 er definitivt over nå, mens den gode nyheten er (i alle fall for dere som vi henge med litt til) at vi starter en ny runde allerede neste torsdag og vi starter på topp med A! Det er bare til å begynne og planlegge!!

Å

Min Å er ikke av de aller mest kreative… Den står for;  Åååååh, det er over!!

Jeg tenker på runde nummer 2 i “ABC i ord og bilder”. Tusen takk til alle dere som har vært med! Tusen millioner takk for alle koselige kommentarer, alle henvendelser på mail og for alle de fantastisk flotte innleggene dere lager!

Det har vært så flott å bli kjent med dere!!

Å

Har du lyst til å være med på ABC i ord og bilder, så starter det altså opp igjen torsdag 15. april på denne bloggen HER!

Der inne finner du også andre innlegg på bokstaven Å og alle de andre bokstavene i alfabetet.

38 kommentarer:

Henny sa...

Det har været rigtig sjovt at være med, og jeg tror nok, at jeg hopper på 3. runde også. Tak fordi du tog dette initiativ.

Mia sa...

Åver and out for den her gangen, men tusen takk skal du ha som ordner med denne bokstavsleken, det har vart skikkelig gøy det her, 29 uker går veldans sjappt når en ser tilbake.

BirtH sa...

Hehe, - stilig innlegg!
Jeg er virkelig imponert over alt du drar i gang, og at du holder ut og holder ut!
Og jeg er fornøyd med at jeg har holdt ut en helt runde!
Takk for det du gjør for oss! :-D

qehenne sa...

Gratulerer Petunia med vel gjennomført runde 2 i ABC leken. Du har vært utrolig flink til å følge oss! Regner med at jeg hiver meg med på runde 3 også, tiden vil vise.

Sommertid sa...

Ja de bokstavene du..noen lette og noen til betydelig besvær...
Det har vært veldig moro å få være med på runde 2..og jeg hiver meg på runde 3, men..som deg så kommer jeg til å ta det litt "easy", så da får en se hvor mye det blir utover.
Tusen takk for at du holder det gående..både på ABC'n og mandagstema..og ikke minst at du i påsken vartet opp med litt After ski..du e ei tøff dame :)

Ha ei fin kveld videre og go helg :)

mormonsen sa...

Takk for innsatsen, Petunia. Du har virkelig fullført med stil, og jeg gleder meg til neste runde. Så rart å tenke på at hver runde tar mer enn et halvt år...

Mona sa...

Tack för den här rundan! Det har varit jättekul. Jag hänger definitivt med på nästa runda.

Living next to me sa...

Det har vært noe mer en moro. Hvorfor kom ikke denne våren med det den pleide,tenkte jeg her en dag . Mye kan jeg takke dette tiltaket for.
livet er fullt av gleder også. vi må ofte se de sorte sidene for å kunne glede oss over de lyse.Takk skal du ha for mange flotte uker vi ses den 15. da håper jeg at pentax kamera er kommet;o) Frida

Tofo sa...

*APPLAUS* for vel gjennomført runde 2 i ABC'en:)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Det var vel det vi håpet alle sammen - at det ble en runde til!
Takk for at du ikke legger inn årene. Og jeg forstår veldig godt at du ikke får tid til å gi kommentarer til alle. Det tar to hele kvelder minst det!

ÅÅÅÅ, det er ikke over....
Ha ei god ukeslutt!

linsky sa...

Tusen takkfor vel gjennomført!
Det har vært veldig moro å være med. Så mange hyggelige mennesker å besøke! :-D

Jeg må jo bare følge med på neste runde også.
Nå spørs det hvordan det blir med A og B for meg, for macen skal repareres, og jeg må snylte på mannens PC... og her er det 0 bilder.. ;)(Ikke skjønner jeg en dritt av den heller..Hihi)

Lotta sa...

Underbart att du fortsätter...Jag älskar detta tema så jag hänger gärna på ett tag till.Jag har ju inte varit med såå länge så det skall bli kul.Jag tror att jag hoppade in på S.
Ha det riktigt gott och mysig helg Härlig bild...
Kramizzzz på dig

Helle K. sa...

Hvor er det skønt, at du går igang med 3. runde :)
Jeg har haft det sjovt med at finde på nye ord og vil deltage i endnu en runde :)

naturglede sa...

Gleder meg til runde tre. Jeg rekker sikkert ikke alle bokstavene, men kanskje jeg får med noen av de jeg gikk miste om før?Vår og sommersesong gir ikke alltid like lett tid til alt vet du. Men jeg skal forsøke så godt det går. Det jo gøy!Hurra for deg!

Maria sa...

Haha, det var ett käckt inlägg.
Tänk att våra alfabet skiljer sig så. Ni har Å på slutet och vi har Ö:)
Ha en toppen dag!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ikke mye å si på din fantasi heller! Takk for artige uker og måneder - jeg blir med sånn dann og vann i neste runde. Ha ei fin helg!

Madame sa...

Tak for dit stor arbejde, Petunia - det har været utroligt sjovt at være med og at lære jer alle at kende, og jeg regner også med at være med i næste runde.

Rigtig god weekend til dig!

Mia Folkmann sa...

Tusind tak i lige måde, Petunia. Jeg kom jo ind i ABC-legen lidt sent, så jeg glæder mig til at være med i en "hel" runde... :-)

God weekend!

regnbuesting.net sa...

Takk for nå, Petunia.

HildeS sa...

Oj oj oj, jeg ser at jeg har nesten helt likt innlegg som deg - og det uten å ha sniktittet altså.. Jaja, det får nå gå.
Tusen takk for nok en runde med artig bokstavlek.
Jeg er usikker på om jeg henger med på runde nr. 3, men hvem vet...???

Gamleheksa sa...

Takk for enda en koselig kommentar!

Apropos "Jentene på Toten" så skriver lokalavisa lite. Det var et stort oppslag før serien begynte, men nå er det ganske stille. Alle jeg har snakket med stusser fælt på den tittelen, den har jo INGENTING med saken å gjøre. Kanskje så mye som 95% av tida er de utenfor bygda og er de her, så sitter de inne på kjøkkenet ;) Ikke en gang ordføreren ble vist fram, man bare hørte en oppfordring fra ham avspilt. Jeg syns jo de er flinke til å få fram en del ting rundt det saken egentlig angår, men syns også de blander sammen tragiske personsjebner med hysteriske påfunn. Det gjør meg litt småkvalm. Men konklusjonen er vel at det ikke er så farlig å være annerledes som de trodde, at folk er mye mere tolerante enn det som var forutsatt på en måte. Derfor var det nokså unødvendig all den "dritten" jeg fikk da jeg skrev om det før serien startet. Jeg slettet hele greia da enkelte gikk sterkt til angrep bl.a på det du og noen til skrev. Vi onde damene som hevet oss høyt over andre. Dette var nok lest med nokså sterkt fargede briller. Vi ble beskylt for å være forutinntatt, men hva med dem som hisset seg opp uten grunn da? Vel, nok om det for denne gang, jeg kan jo holde det gående i evigheter, jeg ;)

Når det blir enda mere vårlig og grønt, så skal jeg ta meg en tur til "stridens kjerne". Stensveen ligger jo like ved Mjølkefabrikken og pilgrimsleden går rett forbi langs Mjøsa. Da får jeg se ann litt om jeg tar turen innom og får litt "FOlkeopplysning" og kaffe:) Jeg har lyst til å si han fyren der noen sannhetens ord om at det er flere problemer her i verden og at ikke alle av oss blir bedre av å kle seg ut. Navlebeskuelse irriterer meg noe kollosalt, nemlig.

Og så skal jeg en tur opp til Kapellet(kirka er det visst nå) og ta bilde.

9na sa...

Åhå! Ny runde, jeg bukker og er imponert!

Donald sa...

Du er fantastisk god til at få folk igang :-) og det er rart at se andres weblog og få kontakt via webloggen. Jeg synes du har gjort en god gerning! Og hopper med på runde 3 i den udstrækning, jeg kan overkomme :-)

Ellen sa...

Tenk at alle bokstavene nå er ferdige!! Jeg har fulgt et tema ganske strengt så dersom jeg blir med i runde 3, blir det sikkert mer vimsing både hit og dit! Men B'en.. den er allerede bestemt!

Ønsker deg en superfin helg Petunia!

Ellen sa...

Jeg takker, som så mange andre, for det gode initiativ.
Jeg har deltaget lidt sporadisk, men glæder mig alligevel til 3. runde - så kan jeg snuppe nogle af de bogstaver, jeg ikke nåede i 2. runde :-)

Hobbygåsa sa...

Tusen takk for denne omgangen Petunia, dette er kjempegøy! Jeg henger meg på neste runde også, men tar det litt mer uhøytidelig nå som det blir vår og sommer :-) Og så er jeg veldig spent på hva annet du finner på :-)

Maria G sa...

Jag har inte varit med på alfabetets alla bokstäver då jag hoppade på detta när det var bokstaven I, så jag hänger med ett tag till.
Härlig bild till sista bokstaven i ert alfabet!
Trevlig helg!

drengen sa...

Tusen takk for flott runde!!!
Det har vært skikkelig artig!
Jeg kommer nok til å følge med på neste runde også, så sant tiden strekker til.

Morsom vri på Å'en har du også!

Strikkebesta sa...

Takk for koseleg kommentar hos meg, og takk for at du køyrer i gong neste runde med ein gong, trur nok at eg blir med:)

Ladyinblue sa...

Har svårt med bokstaven Å i denna runda. Men har lagt in om nästa omgång som Du önskar att vi gör. :)
Ha en fin kväll och helg :)Ulla

naalogtraad sa...

Jeg vil nu sige tak til dig fordi du gider sætte dette i gang, det har været en sjov udfordring og en anderledes måde at komme rundt om de forskellige blogge, som jeg ikke var kommet rundt til hvis jeg ikke havde været med her.
Jeg glæder mig til næste runde.

Julianna sa...

Du er god som gjør dette. Jeg sliter noen ganger med å få tid til bokstavene, så all ære til deg, som legger så mye arbeid i dette :)

Goooood helg!

Lappedamen sa...

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal være med på neste runde, men har strategien klar i tilfelle jeg kaster meg uti. Får se hvordan formen er i løpet av helgen. Ha en fin uke. Det har vært kjempemoro med denne runden. Tusen takk til deg for innsatsen.

TorAa sa...

Denne gangen sent,
men endelig funket internet-linjen igjen.....

Det er jo først og fremst deg vi alle skal takke for at du virkelig står på og styrer det hele med eleganse.
Din ABC er faktisk den eneste jeg deltar i på norsk.
Mange av mine venner og familie forstår jo ikke norsk, men jeg vet mange setter stor pris på bildene.

I neste runde tenker jeg å gjøre det litt enklere for meg selv med tema:
Steder, superlativer og situasjoner.
Som den optimist jeg er, blir vel løsninger på de fleste av bokstavene.
Men, du vet, det kommer en sommerferie innimellom og så flytter vi snart til vår ringe sommerbolig. Lange dager og liten til til blogging,

Irene sa...

Takk skal du ha så langt! Det har vært krevende, men veldig gøy å være med. En legger jo lista selv, så det kan hende at jeg i neste runde gjør ting litt annerledes. Får se! Vi sees! Klem fra Strømsø

Rimkogeren sa...

Først kom A,
så kom B,
herefter C, D & E
og en to tre vupti
kom turen til Å.
Er det nu til at forstå,
hvor hurtigt tiden kan gå!
En STOR TAK til Petunia,
fordi vi endnu en ABC må få!

Sister Bonde sa...

Fantastisk at du fortsætter - stort skulderklap, klap, klap, klap :D

Marit Johanne sa...

Takk for innsatsen med å organisere dette! Det var gøy å være med, men jeg tror jeg gir meg med denne ene omgangen. Min hobby er jo først og fremst håndarbeid så jeg vil prioritere det. I utgangspunktet hadde jeg planer om at mine ord og bilder skulle være knyttet til det temaet. Men klarte ikke å følge det opp :) Jeg kommer nok likevel til å titte innom på den videre ferden i alfabetet. Takk for nå :)