fredag 2. april 2010

After Ski, Gult er kult!

After ski 1 Velkommen til dag 2 på After Ski! Jeg håper formen er fin og at gårsdagen stod til forventningene. Det var i alle fall koselig å besøke dere og jeg ser frem til en ny runde i dag. Dagens tema er gult er kult, men er det nå egentlig det?? Gule tisseflekker utenfor hyttedøren vil jeg ha meg frabedt om det aldri så mye ønsker meg god påske… (bildet under)

Nå var nå dette eksempelet skrevet med gul saft da, men dere forstår hvor jeg vil hen. Vet dere forresten hvorfor vi bruker gult i påsken??? Jo, den skal symbolisere solen som vender tilbake. Den har vært ganske fraværende her på min kant av landet til nå, men jeg klager ikke. Vi har hatt en fantastisk vinter, så om det regner til St. Hans nå, så klager ikke jeg…

God påske

Det som jeg synes er gult og kult er denne påskekyllingen på bildet under her. Det er den samme som jeg ha brukt i After Ski logoen. Den ble døpt ”Monsterkyllingen” da jeg så den for første gang. Monsterkyllingen er en liten gul tykksak egenhendig laget av min yngste sønn i barnehagen for en del år siden. Det blir liksom ikke helt påske uten den. Jeg blir helt varm om hjerte når jeg tenker på hvor stolt treåringen var da han kom hjem med påskepynten sin. Navnet ga seg selv med nebb på skjeve, ben i offside og øyne som kan se i alle himmelretninger - samtidig! Tror til og med Picasso hadde forstått denne kunsten! Men det er noe spesielt med dette som ungene lager enten det er til jul eller påske. Det er sikkert mange som hver høytid tar frem pynt med særpreg og som kun en mor kan elske!Monsterkylling

Har du et innlegg på temaet “Gult er kult”, kan di sette det på listen under her: Jeg sette stor pris på direkte linker til de forskjellige temainnleggene. Hjelp til å lære det, finner du HER.


Gult er kult hos:
1. Tine
2. 9na
3. Sommertid
4. mereteveian
5. Turid
6. drengen
7. Elisabeth Augusta
8. monika
9. Randi-Trondheim
10. Marita
11. Bente
12. Sølvi
13. ussamor
14. sologbolig
15. Mitt lille rosa syrom
16. AnneH
17. Anne
18. Kari Aspenes
19. lise
20. qehenne
21. abbehope
22. Mia Folkmann
23. GundaM
24. Hege
25. Malys Krok
26. karna
27. Nattfiol
28. ASSA
29. ArneA
30. Trollmor
31. Melusine
32. SisselS
33. Ditte
34. Tina
35. Gunsside
36. Hagemor
37. Mona

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.



Jeg hadde tenkt å legge ut ny post hver dag mellom 16:00 og 18:00 siden dette var ment som en After Ski ting, men en del av dere er morgenfugler og poster tidlig. Jeg skal prøve å få lagt ut ny post litt tidligere på dagen jeg også.

Tidligere tema med liste over deltakere på “Julen varer helt til påske”, finner dere HER og du kan fortsatt sette deg på den listen også.

Tema for i morgen er; Kriminelt god(t)!

32 kommentarer:

Tine sa...

Det bliver bedre og bedre :-) Jeg giver dig helt ret i den gule sne - absolut UNcool!

9na sa...

Jepp, gult er kult og nå ser jeg snart rødt her...; for det første så får jeg ikke den nye påskebanneren min skarp, for det andre regner det (grr) og for det tredje er jeg klar for tur men gemalen er opptatt...

mreteveian sa...

Gult er gult, både med positive og negative sider. Jeg er nå en av morgenbloggerne, men garanterer ikke for at det skjer hele påska, nei. Får snart innrykk av småfolk, og de krever sitt, som vi vet!

9na sa...

Hei Petunia... Jo jeg har altfor få pixler eller hva det heter fordi jeg på død og liv vil lage headeren min på akkurat den måten jeg gjør, og da blir det ikke mer pixler fordi jeg bruker powerpiont og tar kopi av det jeg lager og lager en gif-fil... Haha er sta, vet du, og nekter å innse at det ikke blir bra nok... VIL at det skal gå, NEKTER å innse fakta... (Høna har gått meg til hodet). Hva bruker du for å lage de fine bildene dine???

Sommertid sa...

Enhver mor og far er glad for alle ting som barna kommer hjem med av div julepynt og påskepynt. Året's "fangst" henger i vinduet, en hane med masse fargede krepp papir dotter på, øyne på begge sider av kroppen og en prektig fargerik fjærhale som står rett til værs !

og din monsterkylling er da søt, gjør jobben sin godt her i after ski'n.
Sola så jeg totalt 3 min idag så kom gråværet igjen..men vi håper på mer sol imorra

see yaa !

9na sa...

Monsterkyllingen er for øvrig helt suveren... Og forresten tenkte jeg skulle nevne for deg at du kan forhåndspublisere blogginnleggene så de kommer ut presis klokken det du bestemmer. Du finner det under selve tekstruten der du skriver teksten inn, og bak knappen "alternativer for innlegg". Da kan du blogge selv om du er ute på morgentur med Jølle og vi andre sitter på pc'en i pysj. :)

drengen sa...

Nå lurer jeg på en ting, er det snø hos deg enda??
Fine, gule og lule bilder!!

Elisabeth Augusta sa...

Monsterkyllingen er en storsjarmør. Jeg er imponert over hvor flink du har vært til å ta vare på den. Min erfaring er at slike skatter ikke overlever så mange sesonger :-(
Gul snø holder vi oss langt unna ;-)

Strikk innom sa...

Hei! Nå tror jeg at linken til deg funker, takk for god veiledning. Gult er absolutt ikke min farge, men den får slippe til noen dager i påska til glede over lyset og sola som er tilbake:)

Sølvi's blog sa...

Ja da, det var jo en del gule saker runt meg også, elv om jeg egentlig har helt aversjon mot gult av en eller annen grunn

sologbolig sa...

Hehe!! Denne er superskjønn ! Fortsatt god påske.

ussamor sa...

Heisann
gult er kult, hadde faktisk eit innlegg tidlegare som eg kalla det, men har fått laga nytt nå, Gult er kult!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Finnes ikke vakrere kunst enn det ungene lager - og denne monsterkyllingen er jo virkelig et praktverk. Hvilket talent sønnen har, håper han er kreativ fortsatt? Kult gult-bidrag!

Mitt lille rosa syrom sa...

Monsterkyllingen er kul! Og det ble litt kult gult hos meg også...

AnneH sa...

Jeg var visst også i gult modus tidligere i påsken, men måtte bli med på langfredagens motto også. Flott tiltak.

Kari Aspenes sa...

Jammen er det mye gult rundtomkring! Det er vel fordi gult er kult ;)

strikkegal sa...

Gult er kult ja, men tissegulsnø liker man ikke... Nå er det snart ikke snø igjen her, så i dag blogger jeg heller våren ;)

GundaM sa...

Stilig "tisse" bilde da ;) Hihi, tar du det fra ...?

Og javisst slike gule kyllinger finnes det vel i ethvert hjem med unger ;) Synd de forsvinner så altfor fort.......

og after ski begynner jo etter skia og det er jo i firetiden det da vel ;)

ha en fin kveld petunia!

Hege Evensen sa...

Lenge siden sist jeg ble med deg på disse temaene, men slenger meg på i dag... Er stadig innom og kikker på allt som kreeres:) God påske

Irene sa...

For en sjarmør, "monsterkyllingen" altså! Siden jeg nettopp har kommet hjem fra påskefjellet, så er det ikke så mye pynt i "Jutulheimen". Eskene med påskekyllinger fra barnehage og skole ligger enda på loftet .... så da jeg så "monsteryllingen" fikk jeg litt dårlig samvitiighet! Men påsken er lagt fra over enda, det er ikke for sent!

Malys krok sa...

Jøss! Er denne laget av en treåring! Helt fantastisk flott! Slike ting må en virkelig ta vare på! -Margit-

qehenne sa...

Synes kyllingfiguren er helt skjønn! Vi har "fetteren" til han i klubben vår og han heter onkel reisende Mac. Han er med på tur rundt om i verden. Vil du hilse på han er han HER

Turid sa...

Hei, så hyggelige ting du finner på. Og det gleder jo at du er innom å legge igjen kommentar hos meg. Men gjør det du rekker og ikke føl noen forpliktelse på det med å legge igjen kommentar. Forstår jo godt at det kan bli litt mye av og til.

God påskeuke videre. Masse hilsen Turid

ArneA sa...

Endelig er også jeg kommet hjem fra After Ski og kan slutte meg til de Gule
:)

Trollmor sa...

Herlig monsterkylling:) Enig med deg at slike gule flekker i snøen tett innpå ikke er noen kjekt (og jeg har en av de som kan lage gule flekker i snøen..) prøver å gå så langt som mulig unna innkjørsler og hus før den firbeinte får løfte beinet sitt:) Jeg så ikke det med direktelink før jeg hadde lagt inn på Mr.Linky, men imorgen:)

naturglede sa...

Hva du finner på! Heia for deg!

sissels sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
sissels sa...

Slettet det forrige innlegget mitt jeg, siden blogspot nå var grei med meg og lot meg legge inn innlegg.
Gult er kult det, og barnas påskepynt er bare så fint.
Monsterkyllingen her inne er ikke noe unntak.

Tina sa...

Jepp, gult er kult - og særlig kult er det når det gule er laget av barnehender! Viser frem noen sjarmerende kyllinger i bloggen min - sannsynligvis gode venner av monsterkyllingen!

Gunsside sa...

Monsterkyllingen er kul, og syns liksom jeg kjennern`litt nå.
- og gult er kult ;)

Mona sa...

Monsterkycklingen är ju jättecool. Så duktigt gjort av en treåring!

Melusine sa...

Huff ja, slike tisseflekker i snøen ser skrekkelig ut!
Du har helt rett i at det er noe spesielt med det ungene våre har laget, ingen kjøpepynt kan overgå det og denne kyllingen på bildet ditt er da bare helt bedårende :)

Takk for besøket og kommentar! Hehe, jeg fant dette interessante om gult og kunne ikke dy meg for å ta med noe av det. Faktisk var det enda mer om fargen, ganske facsinerende i grunnen.