torsdag 1. april 2010

After Ski; Julen varer helt til påske!!

After ski 1 Da har jeg gleden av å ønske velkommen til After Ski - påsken 2010! Nei, dette var ingen aprilspøk og jeg tenkte vi kunne ha litt uhøytidelig påskeblogging med et tema hver dag.

Først litt informasjon. Jeg vil bare påpeke at dette ikke er en konkurranse. Vi kårer ikke det fineste bildet, det morsomste innlegget eller den mest kreative bloggen. Dette er en sosial happening og ment som en måte å bli kjent med andre blogger du vanligvis ikke ville ha funnet eller besøkt. I stedet for å gå fra hytte til hytte i påsken, hopper vi fra blogg til blogg! Men det er en liten premie som jeg trekker ut blant alle deltakerne den siste dagen.

Jeg forsøker å bruke mr. Linky for dette letter arbeidet mitt og jeg slipper å lage ny liste for hver dag og det gjør det mye lettere for dere å besøke hverandre uten å måtte bruke linkene i kommentarfeltet. Jeg setter pris på at dere bruker direkte linker til innleggene hver dag og vet dere ikke hvordan dere gjør det eller er ukjent med mr. Linky, kan dere lære det ved å lese dette innlegget HER.

Da håper jeg at roen har senket seg i hytter og hus og at dere er klar for det første temaet:

JULEN VARER HELT TIL PÅSKE!!!

Julen varer helt til påske 1 Jeg hadde faktisk litt premierenerver i går. Jeg fikk ikke mr. Linky til å virke på bloggen min (krysser fingrene for at det går bra), Blogspot har vært litt tullete de siste dagene og hovedpersonen i bildet mitt var forduftet. Jeg leitet høyt og lavt og var sikker på at han ikke var lagt opp på loftet sammen med julepynten. Etter å ha grublet i timer, fant jeg han i skapet der vi har vin og akevitten stående. Jeg burde jo ha tenkt meg det. Det er naturligvis Kjøkkenissen jeg snakker om og for dere som ikke kjenner til denne skøyeren, kan lese om alt vi har opplevd sammen med han HER. Bildet måtte utsettes til i dag fordi man presenterer ikke en overstadig beruset nisse ovenfor små søte påskekyllinger! Et sted går grensen! Men i dag fikk vi tatt en del bilder og nå forsvinner Kjøkkennissen opp på loftet frem til advent… Ja, han og resten av julepynten jeg har funnet gjenglemt etter at treet røk ut 13. dag jul. Det var jammen på tide;) Jeg er glad det er ingenting som heter at påsken varer helt til julen...

Julen varer helt til påske 3

Lyst til å være med på AFTER SKI så er det bare til å henge seg på. Mer informasjon om hva dette går ut på og hva de forskjellige temaene er, finner du HER.

Her under finner du Mr. Linky som du kan sette “Julen varer helt til påske innlegget ditt på”! Besøk så mange andre blogger du har tid og lyst til!!


Julen varer helt til påske hos:
1. Marita
2. Mia Folkmann
3. Sommertid
4. Trollmor
5. mereteveian
6. Tine
7. Randi-Trondheim
8. sologbolig
9. lise
10. 9na
11. strikkinnom
12. EVA
13. ArneA
14. Ditte
15. monika
16. Nissemann
17. GundaM
18. Elisabeth Augusta
19. Malys Krok
20. Mitt lille rosa syrom
21. karna
22. SisselS
23. Melusine
24. abbehope
25. drengen
26. HildeS
27. ASSA
28. ussamor
29. Sølvi
30. Gunsside
31. Irene (Jutulheimen)
32. Mona
33. Kari Aspenes

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Tema for i morgen er; “Gult er kult”!!! Jeg satser på å legge ut ny post hver dag mellom klokken 16:00 og 18:00 - alt etter vær og føreforhold!

32 kommentarer:

Hilde S. sa...

Sjå han luringen der da:)))
Påskekyllingane synes nok han er ein staseleg kar.
Eg gler meg til å sjå alle innlegga her desse påskedagane:)))
Fortsatt GOD PÅSKE til deg Petunia, og takk for flott initiativ til After Ski.
Klem H

Sommertid sa...

Kjøkkennissen din vet å gjemme seg..i skapet med det gode av drikke..he he ..jaja..en flott gjensyn ble det da der han er omringet av gule kyllinger og litt snop i store egget...
Ha en fin 1 aprilsdag videre, så sees vi igjen imorra..

Trollmor sa...

Takk for at du lager after ski for oss:) Godt å se at det er flere som har julepynten lett tilgjengelig;)
Ha en fortsatt god påske:)

mreteveian sa...

Julesaken er byttet ut med rett vårlig dekor:-) Gleder meg til bloggrunde seinere når flere har lagt seg inn.

Marita sa...

Stakkars nissen, glemt og gjemt, og likevel viser han slik omsorg for de søte små kyllingene.
Artig innlegg, Petunia!

Tine sa...

Køkkennissen ved hvad der godt :-) Tak for After Ski Party - jeg nyder udfordringen!
Tine i København

sologbolig sa...

Dette såg gøy ut, så eg slenger meg med ..... sjøl om eg datt av ABC'n inne hos deg. herlig kjøkkennisse. Ha ein god påske.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Han har skjønt det, godeste Kjøkkennissen, ikke rart han er i humør! Spørs om humøret endrer seg nå når han må på loftet igjen? Iallefall har jula vart helt til påske for han!

Hagemor sa...

så morsom:)) dette skal jeg prøve å bli med på...litt frekt kanskje å gå til naboen å ta bilde av nissen...men jeg skal tenke på det ..hehe:)))

Strikk innom sa...

Hei og god påske!
Jeg knotet det litt til når jeg skulle linke ( har ikke gjort det før) så no.11. er bare tull, men får ikke slettet det.
Artig innlegg fra dæ i dag.
Da sees vi i morgen..

9na sa...

Gratulerer med vellykket premiere..Og klart det er fint du la meg til Mr Linky :)
Jeg er klar for gult og sånn!

Eva sa...

HEJ MED JER OG GOD PÅSKE
Jeg har lige et lille problem med mit kamera desværre men det er en lille nisse som jeg har siddende mellem 2 døre jeg sender billed og kommentare senere på aftenen håber det er ok.
knus Eva

Ditte sa...

Kjøkkennissen lar seg visst ikke stoppe ;-) Håper han skjønner at det kan være lurt å gå litt i dvale nå ;-) Nå skal jeg på tur i Bloglandia og lese andre after ski-bidrag :-)

GundaM sa...

Prøver å bli med dersom jeg finner utav dette med mr Linky ;)

GundaM sa...

Jøsses, jeg fikk det til jo ;)

Malys krok sa...

Artig gjensyn med kjøkkennissen! Og så med så mange kyllinger rundt seg!
Dette var artig å bli med på!
prøver meg i morgen og, tror jeg..
-Margit-

Mitt lille rosa syrom sa...

Morsom kar det der ja! Julepynt har en tendens til å bli med litt lenger enn 13. dag jul hos meg også. God påske!!

karna sa...

Her har nå nissen pakket seg bort, men vi i heimen er nå ikke kjent for å være rask med å få jula ut ,-) Ha en fortsatt fin påskekveld.

sissels sa...

Kjøkkennisser finnes overalt de, og de lurer seg nå fram i tid og utide også da.
Herlig innlegg fra deg.
Ha en fin skjærtorsdag videre, og så er jeg allerede i tenkeboksen til morgendagens tema.

Strikk innom sa...

Hei igjen og tusen takk for oppskriften på hvordan man linker. Skal prøve mæ på morgendagens innlegg. Ha en fin kveld:)

Melusine sa...

Hehe, den kjøkkennissen! Ser ut til at han koser seg og har gode dager, men kanskje han må det når han skal i hi helt til advent igjen :)

Skikkelig bra, Petunia, og takk for kommentar hos meg! Jeg burde jo vært med i den gruppen for å sikre meg sjokoladen...

9na sa...

Du ruuler...! :)

strikkegal sa...

hihi, ser du fant deg en nisse, jeg dro på tokt til min mor og fant julas etterlevninger ;)

Mia Folkmann sa...

Kjøkkenisse ser ud, som om han hygger sig gevaldigt og har slet ikke lyst til at blive lagt væk... :-)

Elisabeth Augusta sa...

Åh, den der kjøkkennissen din er ikke grei å holde styr på. Godt du fikk han edru igjen så han slapp å skremme vettet av de gule nøstene. Klarte han å narre deg april før du fikk rydda han skikkelig bort?

Anne-Berit sa...

Kjempekoselige bilder,og en artig ide dette.Vet ikke om jeg har noen bilder som passer,men skal no se innom hos de andre likevel.Ha en fortsatt god påske.Klem fra meg:o)

Hilde S. sa...

Hei igjen.
Nå har eg posta mitt innlegg:)
H

ASSA sa...

God Ju... neida GOD PÅSKE! Petunia ;D
Joda jula er her enda den ;O)
Morsom utfordring!

ussamor sa...

ja her var det verkeleg jul i påska:)

ArneA sa...

Jeg hadde ventet meg en ny GUL linky, men så kom jeg på at "skituren"først måtte tilbakelegges etter frokost. Det er jo en laaaaang dag, så vi morgenfugler venter med spenning.

Gunsside sa...

Hei nå fant jeg deg ;)og ser at nissen koser seg med kyllingene.
- dette er jo morsomt, prøver å være kreativ og lar hønene mune prate for seg
Fortsatt gog AfterSki ;)

Mona sa...

Haha, kjøkkennissen ser ut att njuta av samvaron med kycklingarna!