lørdag 3. april 2010

After Ski; Kriminelt god(t)!

After ski 1 Påskeaften alt! Hvor blir disse påskedagene av? De forsvinner så fort. Vi har kommet til dag 3 på den uhøytidlige påskebloggingen vår, og dagens tema er kriminelt god(t)!

Foruten påskeliljer og søte kyllinger, så er vel krim, enten i bokform eller som tv-serie, noe man forbinder med påsken. Også her i huset. Nå er jeg en som liker å lese krimbøker hele året da, men i påsken prøver jeg å finne noe ekstra bra. Jo Nesbø sin “Panserhjerte” fikk jeg til jul og da jeg ikke fikk tid i romjulen til å begynne på den, fant jeg ut at jeg ville spare den til påske. Jeg har ikke fått lest så mye enda, men til nå lover det veldig bra. Jeg har bare kommet til side 106, men jeg tror jeg snart kan vente meg mord nummer 4. Ikke det at jeg liker at folk blir myrdet, men det er jo en kriminalroman og hva får vel hva man kan forvente seg. Derimot kan man jammen lure på hvor forfatteren tar sine bestialske ideer fra, for dette er virkelig en grøsser.kriminelt godt(t)

Men for dere som synes at krim ikke er noe bra og ønsker noe annet godt, så vil jeg dele denne oppskriften på en kriminell god gulrotkake:

GULROTKAKE

Ingredienser:

4 stk egg
2 1/2 dl sukker
3 1/2 dl hvetemel
3 ts malt kanel
1 ts bakepulver
2 ts natron
1/2 ts salt
1 ts vaniljesukker
1 dl olje
4 dl grovt reven gulrot

Ostekrem:

125 g Tine kremost naturell
125 gram melis
1 ts vaniljesukker

Fremgangsmåte: Visp egg og sukker til stiv eggedosis. Bland mel, kanel, bakepulver, natron, salt og vaniljesukker. Bland det vekselvis med oljen i eggedosisen. Rør forsiktig inn gulrøtter til slutt. Stek kaken i smurt rund eller firkantet form ved 180 grader C ca. 1 time. Visp sammen ost, melis og vaniljesukker. Dekk kaken og du kan om du vil pynte med gulrotstrimler som du lager med ostehøvel.

Kriminelt god(t)

Under her setter dere deres kriminelle gode innlegg og husk direkte linkl til dagens tema ( ellers må jeg nok arrestere dere;) Hjelp til å linke direkte finner dere HER:


Kriminelt god(t) i følge:
1. ArneA
2. sologbolig
3. Kari Aspenes
4. Sommertid
5. ASSA
6. Mia Folkmann
7. AnneH
8. Naturglede
9. strikkinnom
10. Irene (Jutulheimen)
11. mereteveian
12. Anne
13. Nattfiol
14. Mitt lille rosa syrom
15. 9na
16. monika
17. Elisabeth Augusta
18. Malys Krok
19. Ditte
20. lise
21. Randi-Trondheim
22. karna
23. Marita
24. ussamor
25. Trollmor
26. GundaM
27. qehenne
28. sissels
29. drengen
30. Turid
31. abbehope
32. Renates Skrik
33. Gunsside
34. monika
35. Sølvi

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.



Her er en oversikt over hva vi har gjort de andre dagene i påsken:

Dag 1: "Julen varer helt til påske!”
Dag 2: "Gult er kult"!


I morgen er temaet "Ut på tur - aldri sur!!"

29 kommentarer:

ArneA sa...

Egentlig syns jeg det bestialske gjorde boken litt mindre spennende enn den kunne ha vært. Jeg tror han med litt påholden penn kunne nærmet seg stilen i Snømannen som jeg syns var bedre.
Uansett er Harry Hole en fasinerende person, og leser du siste siden på nytt ser du at neste Harry-bok nok kommer til å handle om Shanghai. Det gleder jeg meg til.

sologbolig sa...

Gled deg til Pnaserhjerte, den er kriminelt god !! Fortsatt fin påske.

naturglede sa...

Jeg tar nok heller kaka enn krimboka! Men du tar så flotte bilder at jeg riktig koser meg her altså. Jeg forsøker å fange påskeharen, men det var ikke lett idag.

Sommertid sa...

Leser også bøker året rundt, men Jo Nesbø's bøker har jeg ikke lest..
Påskeharen har vært hos oss og vi fant eggene også..ikke verst.
Og hos oss går det i brownies.
Liker gulrotkake også, men det gjør ikke minsten i familien og hun fikk bestemme denne påska.

Takk for at du lagde den her After ski'n, nå ble det mitt siste bidrag i denne leken..så ha en forts fin påske videre :)

ASSA sa...

Gulrotkaka ser fristende ut ;) Og noen biter av denne er nok kriminelt godt!
Jo Nesbø er kriminelt god iølge mange.

Ha en fortsatt flott påske!
gleder meg til å følge deg videre :D

Strikk innom sa...

Har lest alle bøkene av Nesbø bare ikke denne, så "løp og kjøp".
Gulrotkake er kriminelt godt.

Nattfiol sa...

Nam, nam,

Jeg har dessverre ikke noen gode mat bilder, så venter med afterskien til i morgen. Har noen fine turbilder på lager ;-)

Irene sa...

Jeg vil ikke velge, ja takk begge deler! Holder på med Pansehjerte, men pga blogging er det ikke blitt lest så mye som en linje hittil i påsken :o)
I dag blir det lammegodt hos meg!
God påskeaften!

mreteveian sa...

"panserhjerter" har jeg ikke lest, men den kriminelt gode kaka frister nesten over evnen. Og så er det slutt på sjokoladen...

Nattfiol sa...

Jeg fant et matbilde og henger meg på også i dag. Min lille hjerteknuser blir fremvist når hun spiser grøt ;-)

Mitt lille rosa syrom sa...

Gulrotkake er kriminelt godt...

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Er på vei hjem på et tåkete påskefjell nå. Nettilgang på ferga, så jeg får hengt meg på Afterski de siste dagene av påskeanår vi endelig er hjemme snart!

Mitt lille rosa syrom sa...

Innlegg oppdatert med oppskrift! Nyt i vei, dette er godt!

Malys krok sa...

Huffda! Mord nr 4, kan det være koselig!? Vet jo at mange liker det, men jeg velger heller kaken! Den ser virkelig god ut! -Margit-

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Jo Nesbø er konge og gulrotkake er megagodt, så her traff du virkelig kriminelt bra med løsning på dagens tema!

Marita sa...

Digger både Nesbø og Gulrotkake. Et tips: Ha litt presset sintronsaft i krem og den blir uimotståelig fristende.

Trollmor sa...

Jeg skulle ønske at jeg hadde llikt å lese krim eller se krim, men jeg er alt for mørkredd til å begi meg ut på det, derfor går jeg også glipp av mange fantastiske bøker...
Men jeg har blogget litt som jeg syns er kriminelt god(t), og jeg må si at gulrotkake går inn under den kategorien og:):) Ha en fortsatt vakker påskeaften:)

GundaM sa...

Hmm, Nesbø og gulrotkake sammen.....Og litt sol i tillegg, da er dagen sikret det er sikert;)))

Har prøvd linke riktig nå da, men ble det rett..?

Elisabeth Augusta sa...

Panserhjerte leste jeg ved juletider. God bok, men jeg ble litt lei på slutten - det var liksom ikke måte på. Gulrotkake er kriminelt godt, og det må da være fryktelig sunt også, ikke sant?

sissels sa...

Jeg har lest boka og jeg har i dag baka gulrotkake. Tenkte faktisk på å legge ut oppskrifta på den også, men det ble drømmerulladeoppskrift istedet. Glad for det nå som jeg ser at du har lagt ut oppskrift på gulrotkake.
Panserhjerte er ei god bok den, men det tok sin tid før jeg kom inn i den - men dette er vel individuelt.

sissels sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
qehenne sa...

Ja takk begge deler. Både en god krim med gulerotkake til... hmmm deilig

linsky sa...

Den boka er jo suveren! Men fæl ja. :)

Mia Folkmann sa...

Jeg er til begge dele! Jeg synes bogen lyder mægtig spændende, og gulerodskagen mægtig god. De to ting i forening = en herlig påske.

Men du har ret: Den går ALT for hurtigt!! :-)

Turid sa...

Denne kaka ser veldig god ut, og det beste er at barn også ofte liker denne typen kake. Her i huset er guttungen helt vill etter krydderkake, men det blir ofte posevarianten. God kveld og påske videre. Turid

strikkegal sa...

Mange spennende tolkninger av hva som er kriminelt godt ;) Kos deg med krimmen og kaka!

Fruen sa...

Siden jeg ikke har fått bli med tar jeg alle i et jafs..hi hi
Jula varer helt til påske.gult er kult og Kriminelt god :) :)
Håper du ikke får flere problemer med blogging :)

regnbuesting sa...

Har du lest Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda? Likte du den? I såfall liker du sikkert Pinnsvinets eleganse av Muriel Barbery også. Litt sær å komme inn i, men herlig underfundig når du har kommet på gli.

Gunsside sa...

Litt sent ute med "kriminalen", er litt på tur i det flotte været i Sverige også !!
Tror faktisk jeg har lest alt av Jo Nesbø - alltid spennende
- og mmm kaken din frister også
Fortsatt god afer ski ;)