søndag 4. april 2010

After Ski; Nu livnar det i lundar/ VÅRTEGN!

After ski 1 Påskens siste dag og også grande finale for årets påskeblogging utfordring ”After Ski”.

Jeg håper dere har kost dere like så mye som det jeg har gjort og jeg vil samtidig benytte anledningen til å takke alle dere som har vært med!

Dagens tema er ”Nu livnar det i lundar” noen som jeg kan oversette til ”Vårtegn” for våre skandinaviske venner som også deltar på After Ski. Jeg fant ut at dette var et tema som på en fin måte kunne avslutte påsken på og ønske våren velkommen. Denne vinteren har vært veldig lang og jeg lengter desperat etter spor som beviser at vinteren er et tilbakelagt kapittel. På denne tiden i fjor hadde jeg plukket hvitveis og sett hestehov. I år ligger vi litt etter, men det kommer – det kommer! Jeg føler det på meg! 2403591558_f2ab8b4bdc_o[1] For noen år siden var jeg på fjelltur og det var en dag da jeg virkelig kunne føle på kroppen at våren var kommet. Ja, kall det gjerne våryr! Ved en varde klarte jeg ikke å holde det inne lenger og kaste et blikk rundt meg for å se om jeg var alene og skrek så av full hals et skikkelig Ronja Røverdatter vårhyl så det gjallet i fjellheimen. Da hørte jeg en mannstemme rett nedenfor meg som lattermildt utbrøt: - Det var det fælt!!! Jeg har aldri følt meg så dum i hele mitt liv… Men fyren var hyggelig nok han og jeg fikk da litt stammende fortalt at det var et gledes hyl for at våren endelig var der. Jeg takket nei til kaffe og rusle videre. Jeg har ikke sett mannen siden og jeg er egentlig glad for det…Klosterklokker Våren er også en ny tidsepoke og det kan man si at denne påsken også er slutten på en æra for oss her i huset… For minstemann sa bestemt lørdag morgen at vi kunne bare gi han påskeegget når vi fant det for godt for han var blitt alt for stor til å tro på påskeharen og løpe som en tulling rundt i huset og i hagen og lete etter det... Jeg er egentlig litt skuffet.. Det var jo så koselig med rebusløp og skattekart…DSC_0143

Jeg lokket med premie blant alle deltakerne på ”After Ski” og trekningen vil jeg foreta i kveld når dere har satt dere på listen for dagens tema. Alle som har vært med i løpet av påsken, har fått en lapp med navnet sitt på og så får vi se hvem den heldige vinneren er. Følg med!!!

Da er premien trukket og den heldige vinneren ble ArneA. Det kan jo kanskje være på sin plass han som var den eneste hanen i kurven!!! Gratulerer til deg!!!

Sett deg på listen under her med alle de vårtegnene dere har funnet og jeg setter veldig pris på direkte link til dagens tema. Hjelp til å lære og linke direkte, finner du HER.

Nu livnar det i lundar hos:
1. foto CHIP
2. Irene (Jutulheimen)
3. Marita
4. ArneA
5. Randi-Trondheim
6. mereteveian
7. Malys Krok
8. Mia Folkmann
9. Rimkogeren - DK
10. Ruth Synøve
11. drengen
12. sologbolig
13. Tine
14. ASSA
15. qehenne
16. Pialotta
17. Turid
18. -hanne
19. AnneH
20. Mitt lille rosa syrom
21. Maria G
22. Gunsside
23. Melusine
24. Bjorg Nina
25. ussamor
26. Strikkinnom
27. Elisabeth Augusta
28. Kari Aspenes
29. marte
30. karna
31. Sissels
32. 9na
33. Ditte
34. lise
35. Trollmor
36. EVA
37. Hagemor
38. Sølvi

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


<

Mandagstema

Siden det er jeg som står ansvarlig for Mandagstema denne uken, så er det i dag samkjøring mellom ”After Ski” og ukens tema som er ”Vårtegn”. Ta gjerne turen innom Mandagstema og sett deg på listen der med bilder av VÅREN!!


Her kan dere se hva vi har hatt som tema de andre dagene i påsken:

Dag 1: "Julen varer helt til påske!"
Dag 2: "Gult er kult!"
Dag 3: "Kriminelt god(t)!"
Dag 4: "Ut på tur - aldri sur!"

TAKK FOR FØLGET!!!So_long_1[7][1]

40 kommentarer:

foto CHIP sa...

Snödropparna är helt underbara!!!
Ha en skön Annandag :)

Marita sa...

Super Fotomoro i påskedagene, takk skal du ha! Nydelig vårtegn hos deg, ikke fullt så mange utendørs hos meg, men inne derimot :)

Marit sa...

Nydelige bilder av vårblomster som gjør lengselen enda større! Her har vi "metervis" med snø enda, men verandaen er bar :o)

ArneA sa...

Takk for følget i Påsken. Lenge siden jeg har vært så aktiv og forberedt på å bidra.
Godt det er over for denne gang. Egentlig er jeg blitt litt redd slike memes. De tat fokus bort fra bloggingens spontanitet.
Men, takk for AfterSki. Morsomt

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Poden her i huset sa fra før påske han, også - at påskeegg ikke var nødvendig lenger. Vemodig, ja. Nydelige bilder du viser oss i dag, snøklokkene er SÅ vakre. Tusen takk for laget, dette har vært morsomt å være med på. Takk til deg som står på for oss bloggefolk!

mreteveian sa...

Her var det flotte vårtegn. Tror ikke jeg hadde stopper for den kaffen om jeg hadde opplevd det samme, nei.
Takker for påskefølget! Ser fram til å (kanskje) legge ut på tur med deg til neste års påske?

Rimkogeren sa...

Hvor er det et rigtigt forårsglædeligt bidrag.

Malys krok sa...

Gjett om jeg lo! Jeg lo høyt!Nydelige vårbilder hos deg! Herlig par som takker for følget! Det gjør jeg og mine også! Har vært artig å være med! Trodde egentlig ikke jeg skulle være med alle dagene,men klarte ikke å la være! Så der ser du, skikkelig bitt av basillen... Ha en fin uke når hverdagen begynner!
-Margit-

Malys krok sa...

Ja, jeg lo av fortellingen om vårhylet ditt!! Men så godt det er å kunne gi uttrykk for sin glede!!

Mia Folkmann sa...

Smukke, smukke fotos. Jeg kan godt forstå dit spontane forårshyl; man kunne godt have lyst til det samme her, men naboerne vil nok undre sig... :-)

sologbolig sa...

Nydelige vårblomster
Tusen takk for følget, dette har vert moro å vera med på.
Ha ein fin dag.

drengen sa...

Hahaha!! Utrolig kjekt at det er flere som har gjort den "tabben" - om vi skal kalle det det da?! Ett skikkelig gledeshyl er godt for hele kroppen!

Tine sa...

Fantastisk historie om dit vår-brøl. Forstår godt, du ikke har lyst til at se ham manden igen :-)
Tak for invitationen til After Ski. Det har været utroligt morsomt og lærerigt, selvom jeg ikke klarede alle dage.

Kari Aspenes sa...

Denne må jeg planlegge litt, for her ligger snøen hvit og fin fremdeles.

Blomstene dine er helt nydelige!

ASSA sa...

Jeg takker så mye for samværet,
Setter stor pris på ditt iniativ, jeg har fått mye glede og fått besøkt mange blogger i løpet av påsken!
Takk for følget selv!

Flotte bilder og en arti historie om dine vårsysler ;)
Og det er nesten litt vemodig når barna vokser "litt for fort"

Ønsker deg og dine en flott avslutning av påsken!

AnneH sa...

Jeg sier som de andre her, tusen takk for gøyalt opplegg. Det har vært mye fint både og se og lese.
Jeg har også i dag klart å få med en seigmann på bildet, men nå er det bra det er slutt, for jeg har ikke flere igjen!

Mitt lille rosa syrom sa...

Nydelige vårblomster, og takk for en morsom utfordring i påsken!

Gunsside sa...

Vårlige bilder, og takk for at jeg fikk være "aktiv" i påskens "after ski" !!

Maria G sa...

Underbara vårbilder!
Snöklockorna blir min klara favorit!
Ha en bra dag!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


Fikk endelig slengt meg med i siste lita: Måtte ut på tur....
og jeg fant det jeg lette etter ... ble veldig blid ;:OD)

Strikk innom sa...

Det ble en mere aktiv bloggepåske enn jeg først hadde tenkt, men du så artig. Takk for følge og så håper jeg vi sees igjen.

regnbuesting sa...

Åja, det er seint i år med vårtegnene. Men nå skal det ikke mer til enn bittelitt sol og varme, så eksploderer det :-)
Gledeshylet ditt minner meg om en gang noen venner og jeg var på nattlig vandring på øde veier og fant ut at vi skulle finne ur-hylet. Skal si det ble spetakkel da vi skremte opp en hel saueflokk. Usj ja, det er vemodig når ungene syns de blir for store til å leke med oss barnslige voksne. Men det kommer andre gleder.
Tusen takk for koselig påske sammen med deg og mange andre flotte bloggere <3

hobbyentusiast sa...

Så koselige bilder. Især det med regndråpene på. Jeg fikk meg en god latter når du forteller om at du ropte av full hals. Syns jeg ser det for meg "lol". Ha ha... Nydelig bidrag.

Kari Aspenes sa...

Da har jeg klart det! No livnar det i lundar på min blogg også :-)

marte sa...

Deilig med vårtegn. Man blir så glad. Det kryr av bier her...kanskje fordi det finnes bikuber ikke langt unna hvor vi bor!!

karna sa...

1000 takk for en artig utfordring, klem. Skal ikke se om dette medfører mere blogging, har jo puslet med litt i gråværsdagene som har vært i påsken.

Kvasthilda sa...

Vilka härliga blomsterfoton... Snödropparna är fantastiska!
Jag har andra snödroppar hos mig...

9na sa...

Hei hei! Jeg har blogget litt dobbelt i dag jeg :)

Ditte sa...

Tusen takk for initiativet og følget! Dette har gjort årets påske ganske så morsom og kreativ :-)

Trollmor sa...

Takk for følget i påsken:) Det har vært moro å være med og å følge alle sammen her inne. Snøklokkene er jo bare skjønne, de blomstret ute på graven til mamma da vi var der onsdag før skjærtorsdag, men jeg hadde ikke med meg fotoapparatet. Men de gir en god følelse av vår:)

Ha en fortsatt vakker kveld:)Klem

qehenne sa...

Tusen takk for følge denne påsken og at du er så kreativ dame. Likte så godt de hvite blomstene med litt grønt i kantene. Det er vel ikke vanlige snøklokker?

anne - moseplassen sa...

Det har vært kjempeartig å følge med på dette :) masse fine innlegg, som helt klart ikke hadde blitt til om du ikke hadde inspirert :)

Våren er her, jeg er bra våryr selv jeg!

Margrethe sa...

Du har dog så smukke fotos, Petunia - Flot tolkning:-)

Sølvi's blog sa...

Tusen takk for kjempekoselige oppgaver gjennom disse siste påskedagene. Ser jeg var litt seint ute med dagens innlegg, men la det nå inn likevel jeg.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Jeg vil gratulere Arne med premien! Grattis!
Jeg har registrert noen ganger at enkelte klager på at de ikke får en hilsen i kommentarfeltet, men første bud er kanskje å starte med en sjøl.
Jeg har gjort en liten "vitenskapelig " undersøkelse i en annen forbindelse. Da ga jeg regelmesig en hilsen hver gang på ca 5o blogger - responsen var utrolig liten, den lå på 4-5. Hvis dette skjer over lang tid, kan jeg godt skjønne at noen mister motet.
Derimot har tilbakemeldingene på ABC vært over all forventning. Og After Ski har slått alle rekorder!
Takk alle sammen for hyggelige ord.Det trenger ikke å være lange avhandlinger, men bare et tegn på at innlegget har blitt sett og kansje lest! Det er lov å kopiere hilsenen også, da spares tid (som kan brukes til planlegging av neste dags innlegg på egen blogg- kanskje det blir enda mer interessant hvis man er effektiv på den måten).

Dette var bare noen tanker som for gjennom hodet!
Natta alle sammen!

Wildhearts sa...

Härliga vårtecken!

Melusine sa...

Hehe, artig historie!
Og hvilket herlig vårtegn du har postet bilde av - nå er definitivt våren het :)

Melusine sa...

Forresten: Takk for hyggelig påske!
Gratulasjoner sendes til ArneA :)

linsky sa...

Haha, tenkte den mannen fikk seg en støkk!
Nydelige bilder! :)

Donald sa...

Det er et meget meget smukt billede af snödroppar (vintergækker)! Det giver en meget frisk oplevelse af vårtegn :-)

Din oplevelse med "Ronja Råbet" er da morsom, jeg kan ikke forestille mig at der er nogen, som synes at det er pinligt! Nej ... jeg vil ikke give exempler på noget, der er *rigtig* pinlig :-)