mandag 19. april 2010

Favorittfarge!

Mandagstema Favorittfarge er oppgaven på Mandagstema i dag og jeg har bare ett ord for det:    RØD!!!

Jeg elsker rødt og det er en farge som gjør meg glad. Jeg bor som sagt i Bergen, en by som er velkjent for regnvær, og jeg har gått til anskaffelse av rød regnkåpe, røde støvler og rød paraply. Så kan jeg gå som et lite tyttebær og lyse opp gråværsdager!! Og jeg kjenner at jeg blir gladere til sinns av å gå med den røde regnkåpen i stedet for den sorte eller den blå…     Sett farge på tilværelsen!!!Rød

Og skulle solen titte frem, kan man jo sette på seg de rødesolbrillene og bruke paraplyen som parasoll!!!Rød 2

 

34 kommentarer:

Anne sa...

Også kler du det da å snukka :-)

Men regnkåpe skrev du her, helt ukjent fenomen det nesten i trøndelag, her snakker vi jakker faktisk, en litt kortere variant enn den du har her faktisk.

Men vi vet du, trenger ski vi nå... :-(

Kjekk ukestart til deg

Lotta sa...

Du är väl för rolig...Ja det där med Bergen det fick gubben erfara när han jobbade där.
Han var på OljePlattformarna och då var han i Haugesund och Begen emellanåt.
Underbara bilder på dig.
Kul med solglasögonen Smart drag att ha paraplyn som parasoll.
Ha det riktigt gott.
Hoppas du hinner ut och fota emellan skurarna.
Kramizzz// Lotta

Helle K. sa...

Jeg glemte at komplimentere dine fantastiske fotos - men lige nu kan jeg ikke se min forrige kommentar, mon den venter, eller jeg ikke har fået den gemt????

Helle K. sa...

Det jeg skrev først, men åbenbart glemte at gemme var, at rød er en fantastisk farve - den har jeg også altid været meget glad for :)

Annelie sa...

Härliga bilder, man blir glad fast vädret inte är det bästa!
Ser att även du gillar rött!

ArneA sa...

I kjærlighetsfarven og hjerter i blikket.
Hva mer kan man drømme om.
Penere vær???

Gamleheksa sa...

Helt enig. Rød er en herlig, befriende festfarge! Tenk, da vet jeg det er deg hvis jeg ser en rød dame når jeg er i Bergen ;)

Sommertid sa...

Har fått med meg at du liker rødt ja..og det gjør min kjære mor også ( hun er aprilbarn, slik som deg)..så når jeg var liten ble jeg ikledt røde klær..kanskje derfor jeg idag ikke bruker rødt unntatt til julen...
Syns jeg ser deg ute i det regn/forblåste Bergen og omegn der du går som et "tyttebær" bortover veien med Jølle foran som viser vei....

Ha ei fin mandag og go uke :)

Mikabella sa...

Grå skyar vik hädan! Underbart härligt att trotsa regnet med denna underbara färgprakt! Du är så söt!

Tinkerbell ... sa...

Häftiga bilder ...
Den röda färgen livar upp!!!

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Jätte fina bilder :).
Röd är en av mina favoritfärger med ;).
Ha en trevlig måndag!
Xini Björnmamman

Malys krok sa...

Rødt er en farge som gjør en glad, heter det! Fargen var fin til deg1 Artige solbriller under paraplyen! Ja her er du kledd for det meste! stilige bilder! -Margit-

Marie-Louise sa...

Kärlekens färg, är vackert. Jag har röd fondvägg i mitt stora rum och rött porslin till allt mitt vita i min inredning. Vilka härlig bilder du bjuder på. Du gör så att en regnig dag blir glad och positiv. Ha en bra måndag.

Anette sa...

Rød er en skøn farve :) Jeg er vild med de flotte røde støvler :D

Maria sa...

Rött är en härlig färg och du passar i den färgen:)
Snygga foton!

Pialotta sa...

underbart med rött på dig som är så mörk.. förstår du gillar:) Vilka härliga bilder du lagt upp.. jisses så häftigt:)
Ha de gott under ditt paraply;)

Donald sa...

Jeg er helt fascineret af det første billede. Det er livsbrekræftende og du ser dejlig ud på en glad måde, som gør mig glad også :-)

Turid sa...

Dette er supert. Og ikke minst de støvlene dine likte jeg veldig godt. En skal ikke undervurdere fargens betydning for humør. Vet at jeg kler rødt, men velger ofte det mer dempa. Kanskje jeg skal tørre litt mer. Du er ihvertfall super i rødt :-)

Bea sa...

Så friske bilder da, hvordan fikk du de til i Photoshop eller?? litt morsomt og friskt med rødt og grått. Uansett du må vel ha regnkåpe og paraply når du bor i en by som Bergen, hihi. Jeg var i Bergen en gang og da var det bare strålende sol med blomstrende Rhododendroner, nydelig by.

Daniela sa...

Det var väl tur att du passar så fantastiskt bra i rött :)

linsky sa...

Så herlig! Du er flott i rødt!
Rødt var min favorittfarge før, men så hadde jeg to kjempestore røde sofaer i mange år som jeg ble utrolig lei av. Og etter det liker jeg bare rødt i små doser. ;)

kullefotoblogg sa...

Gillar du rött ;-)
Vad häftig bild, snyggt med det röda mot den svartvita bakgrunden...
Ha en fin måndagskväll..
Helena

Vendela sa...

Hej,
min favorit färg är också röd,
tack för kommentaren.

Petunia sa...

Jeg har fått spørsmål om hor jeg har kjøpt de diverse røde rekvisitter;
Rød regkåpe er handler hos Didriksons 1913. På nettsiden dere kan du finne forhandlere -.
Røde støvler er handlet hos Spar Kjøp og solbrillene fant jeg hos Glitter.
:)
Bildet er redigert med PhotoScape!

Photos by Storm sa...

Ja, rött är fint. Och det var en riktig samling röda regnskydd du har. Vi besökte din vackra hemstad i somras och då var det strålande väder hela tiden/Lis

Irene sa...

Jeg har bare ett ord .... FANTASTISK! Rødt er en flott farge til også da!

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Sjovt nok er din favoritfarve præcis som ventet.

Gunsside sa...

Kjempekult, man blir bare glad av å se innlegget ditt !
ps Du kler jo RØDT ;)

Mona sa...

Rött är en härlig färg och, precis som du säger, sätter den färg på tillvaron. Du klär jättebra i rött. Gillar dina hjärtformade solglasögon. Och absolut, bor man på ett ställe där det regnar mycket så behöver man så klart färg för att lätta upp det gråa trista.

Line sa...

Hipp hurra for spreke, sprelske tyttebær som deg - det er sånne mennesker man møter, som det bare ikke går an å la være å smile til :-)

Ida sa...

En fargerik gledesspreder!
Herlig!
SMIL fra meg. :)

Hilde S. sa...

HERLG:)))
Du er nydeleg i raudt Petunia.
Nesten så ein kan ønske seg regn litt oftare med så flott habitt.
Fin dag til deg.
Smil H

LissenTo sa...

Vad fin du är och jag blir glad av dina bilder. Det gör nog inget om det skulle regna.
Ha det gott. Lissen

TorAa sa...

Alledeles herlig.
Burde vært tildelt Bergens Turistpris du.

Har du besøkt noen av årets europeiske kulturhovedsteder?
Her er en vi besøkte i påske:
http://toraa.blogspot.com/2010/04/european-capital-of-culture-ruhr2010.html

Den neste besøker vi tidlig i juli, on vulkanene vil oss godt.

btw. Det kan vel hende det blir noen vulkaner i løpet av ABC3 - vi får se....