tirsdag 6. april 2010

Life on Mars

Life on mars 1a Marsvinet vårt, Luke, har vært ute i hagen for første gang! Han har øvet seg litt på å gå i bånd inne og da solen tittet så vidt frem i går, bar vi han forsiktig ut og satte han ned på plenen. Snakk om å bli overveldet !! Hele utrykket han sa bare; “ I all verden! Hvilken planet er dette??? Jeg hadde nok blitt like månebedotten hadde jeg blitt løftet opp, båret av gårde og plantet på Mars! Ja, for hvilken annen planet skulle ellers marsvin komme fra??

Life on mars 2

Ikke så verst til å være bilder tatt med mobilen:)

22 kommentarer:

Wildhearts sa...

En riktig sötnos som ser rätt nöjd ut med livet.

9na sa...

Jeg tror jammen du er blitt en av morgenbloggerene jeg, Petunia, for det er da tidlig enda (gjesp?). Fine bilder av Luke og så morsomt for ham å komme ut litt da.

astrogalaxy sa...

your guinea pig is lovely!

Linda sa...

Så moro:) Synes jeg kan høre for meg hva han tenker, he, he:) Det er så gøy med dyr:) Ungene her ønsker seg veldig en sånn krabat, og etter å ha sett G-gjengen må jeg si de er søte altså. Men vi har katt og da tror jeg nok den hadde fått litt problemer her:)

Monika sa...

kor søte den lille krabaten er da :)
Morgen smiler fra monika

Mitt hvite hus sa...

Helledussen så skjønn han er da.. stakkar håper han har ikke fikk sjokk da... ser ikke helt sånn ut..


Klem Kerstin

organic-lizzi sa...

Han er jo sååå superskjønn da..."smelt"...
Klart han lurer litt med bånd og det hele,men han hadde nok en anelse om at det å komme til Petunia ikke betydde et ordinert marsvin-bo i bur-bli glemt--
Så lucky him tenker nå jeg...
Skikkelig bra mobilbilder!...og gresset er litt grønnere enn hos oss...
Kooos dag & Stooor klem fra Randi

Mia Folkmann sa...

Hvor er han dejlig! Jeg kan godt forstå, at han finder helt vildt underligt, alt det nye og store derude... :-)

ArneA sa...

Lærte en gang at en hunds halsbånd SKULLE stå i stil med type og størrelse for at psyken til hunden ikke skulle ta skade. Jeg er ikke god på Mersvin, men er det rett psykologisk størrelse på det båndet her?

Tofo sa...

Så koselig, og så skjønn han er!

Vil tippe dette er noe han kunne tenke seg å fortsette med, når bare det første sjokket ga seg:)

Gamleheksa sa...

Jeg blir mest forundret når jeg ser plen uten snø, jeg da ;) Går det ann det også?? hehe.

Melusine sa...

Ikke rart han så helt månebedotten ut! Men skjønn er han uansett, og selv om det var mye spenning på én gang tenker jeg han kommer til å kose seg utendørs etterhvert.
Skjønt, kanskje ikke når fluen får flere venner på besøk...

RuneE sa...

En kjekkas på tur!

Jeg må innrømme at det er første gang jeg har sett et marsvin i sele - jeg håper du har med en liten, sort pose når dere går tur :-)

FO sa...

Nydelig han er:-)

Lindaen sa...

Nei, det er vel det søteste jeg har sett!
Hm...dette er vel strengt tatt sånn som jeg kunne funnet på ;)

Anne sa...

Marsvin i bånd??? makan..., ja i Bergen går vist det meste an...

Irene sa...

Nå har jeg sett dette også ... marsvin i bånd! Bildene ble jo bra de. Tror ikke jeg hadde fått det til med min mobil, kanskje på tide å bytte den ut?

Ha en fin onsdag!

Mia sa...

Liten men naggande god, Luke är verkligen ett litet charmtroll :)

Lisa B sa...

Luke er bare så søt og hvorfor skal man ikke kunne lufte marsvin i bånd?
Man lufter jo kaniner slik!

Margrethe sa...

Marsvin i snor? - hvor godt :-).... han skal nok finde ud af at Mars er et dejligt sted :-).. Hvor er han skøn.

Skautrollet sa...

Stilig. Første gang jeg har sett marsvin i sele og band. Pass på så han ikke blir forkjølet da....

Skautrollet sa...

Flott med utebur. Jeg var på et kurs en gang hvor foreleserne var engelske veterinærer som drev med gnagere. De viste bilder av marsvinbur med små hytter som stod på påler. En kjekk hønsetrapp opp til hytta. De hadde også lagt inn små sementrør marsvina kunne gjemme seg i. De er jo byttedyr og kan lett bli skremt av dette og hint....