torsdag 6. mai 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # D

4523786846_4250cdfd2c_m[1]Bokstaven er D!! Det er ikke så vanskelig… eller? Det skulle nå i allle fall være en del å velge mellom, men det kan jo ofte være vanskelig da - når det blir for mye også… man kan få helt delerium!D

Min D står for DYRT, DRØYT, DUSTETE og DEILIG ! La meg gi dere et eksempel:

D2

Over: 200 gram Freia melkesjokolade. Kilopris: 145,-

Under: 100 gram Freia melkesjokolade. Kilopris: 190,- DYRT!

D1

Samme sjokolade laget med de samme indegrienser, sikkert i den samme prosessen og likevel en forskjell i kiloprisen på 45 kroner? DUSTETE! Vi blir jo egentlig som forbukere lurt og dette synes jeg egentlig er ganske DRØYT…

Men akk det er jo så DEILIG, så man glemmer at man er blitt lurt så snart man har puttet den første biten i munnen:) Visste du forresten at det er det DEN internasjonale DAGEN mot slanking i dag??? Jeg bare sier; sett på kaffen og finn frem godsakene!!

P1220743

Trykk på logo for mer ABC moro!!ABC logo

44 kommentarer:

Mokomoko sa...

Daglig Dose med Deilig Dajm og annen sjokolade er Dyrisk og Døsende.
Artig innslag du hadde denne runden.

Maria G sa...

Godis är gott!
Härligt inlägg!
Trevlig helg!

-hanne sa...

Kos deg med sjokoladen og kaffen, og gi blaffen i prisen og effekten denne fristelsen måtte ha, -man må unne seg litt i ny og ne, - og lastenes sum er jo som kjent konstant, så da gjør man jo ikke noe annet gæli`den stunda... ;)

Sommertid sa...

ja, det er Dyrt...men heldigvis så finns det måter å få tak i billigere sjokkis..taxfree og svenskehandel..
Men jeg tyr helst til den mørke sjokkisen jeg da..mer kvalitet for penga.
Ha en fin kveld og go helg..vi snakkes :)

Annettes space sa...

Uha ja, man skal se sig for ved chokoladehylden, og helt sikkert alle mulige andre steder.
Hvor befriende at der også findes en dag imod slankekure :-))

9na sa...

Stilig innlegg petunia! Fikk lyst på sjokolade jeg...

Moonbeams sa...

Hahaha, nå må jeg le litt fordi vi har ikke ulik tankegang denne uka :)
Men ja, det er drøyt at det skal være så stor prisforskjell og det lønner seg mer å kjøpe den store enn den minste. Ha en herlig kveld!

Camilla sa...

Hei hei.

Kom tilfeldig over bloggen din inne hos en annen. Kjempe fin blogg!
Jeg titter videre her inne hos deg.

Hilsen
Camilla

TorAa sa...

Haha, du Petunia, du Petunia, peker på noe viktig:
Kiosker og bensinstasjoner lever faktiskt svært så godt på folks DUMHET og trang til lettvinte løsninger.
Dessuten: Sjokolade skal inneholde minst 70% kakaomasse for å få lov til å kalle seg sjokolade. Men, av en eller annen grunn er Freia og Nidar og Marabou sluppet unna med et fritak fra denne regel.
Selv foretrekker vi minst 90% kakao. Litt bittert, men så godt til en kopp espresso. Og antioxidantene bare florere: 700 ganger mer enn i båbær må vite:)

Jeg synes du skal lese denne, om kosthold (fra en blogvenninde i CA:
http://comedyplus.blogspot.com/2010/05/color-is-good.html

For øvrig har jeg sjekket ut at Mr Linky nå går rett på sak hva mitt innlegg angår. Men jeg ser jo at når jeg kommenterer det ofte blir henvist til min blog på engelsk.

Tro Håb og Kærlighed sa...

Dejligt - det er, hvad det er!

Fruen sa...

He he sant nok det er dyrt og ta for seg av første fristelse...men ikke alltid like lett og styre alle fristelser :)

Julianna sa...

Ååååh.. DEN sjokkisen så god ut :)

Ha en god helg :)

Living next to me sa...

nå lurte jeg jammen på om vi var kommet til S alt , alt dette er en dum om en ikke spiser og det er deilig å bare nyte det..noen ganger er det ok være dum og deilig, ha en fornydelig helg

regnbuesting.net sa...

Antislankedag - hjelp! Jammen bra at jeg ikke leste dette i går da ;-)
Forresten, sjokolade er blitt utrolig søtt i løpet av de siste ukene, så fristelsen er ikke så veldig stor. Men skal det være så skal det være Freia Melk - koste hva det koste vil.

Helle K. sa...

Det vil sige, at jeg har en god undskyldning for chokolade til kaffen idag - skønt :)

Halina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Halina sa...

OOOOOOOOOOOOO! Jag älskar choklad!
Ja... ja... det som är så gott brukar kosta... :))
Härligt inlägg
Mvh Halina

Mia Folkmann sa...

Vi må holde dagen i hævd! Frem med chokoladen - længe leve kiloene! ;-)

Madame sa...

Haha, ja, vi må have vores daglige dosis af dejlig chokolade, så går det hele meget nemmere :-)

Rigtig god weekend til dig!

Gamleheksa sa...

Haha, du får sagt det du! Som vanlig :)
Leste i avisa i dag at din far har rett. Vannstanden i Mjøsa er 75 cm lavere enn "normalen". Det er slik ekte kappinger ser ved første øyekast, nemlig. Han har ikke glemt gammel kunnskap selv om det sikkert har vært noen år med flo og fjære nå.

God helg.

Rimkogeren sa...

Jeg henter straks et stykke choko til kaffen :-)
Tak for din kommentar :-)

Siw Aina sa...

jeg tar det på ordet og fyller cola i glasset mens jeg knekker opp sjokoladen ;))

Daniela sa...

hi hi, choklad är det ända jag inte bryr mig om vad det kostar :)

ArneA sa...

Hva med D for David Cameron eller granDad´s etterkommere
:)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Jeg lot som om det var mot slakedag både i går og i dag ... massevis av marsipankake i går og nydelig chili-praliner til kaffen i dag - til halv pris, butikken har garantert ikke tapt på nedsettelsen (håper bare bunaden har tillatt meg utskeielsen).
Sånn er livet!
Go´hælj til deg med mye kos!

Inge sa...

Ahhh Dejlig med god chokolade, og en dejlig weekend til Dig

HildeS sa...

Ja det er dyre saker vi putter i oss, men du verden så deilig det smaker. Og nå er det helg og lov å spise godteri.. Skal bare bake en kake til en kollega som har konfirmasjon i morgen først.. Så blir det helgekos!!!!

Henny sa...

Man kan nu altid lære noget nyt, når man blogger. Tænk, jeg anede ikke, at der ligefrem var en dag _mod_ slankekure. Men nu har jeg skrevet den i kalenderen, har jeg! :-)

Melusine sa...

Godt observert, Petunia! Ganske merkelig er det du her påpeker...

Jeg visste ikke at det var den internasjonale dagen mot slanking før jeg ble gjort oppmerksom på det av en annen blogger i går. Hadde aldri hørt om den før, men akk hvilken fin dag! Og Freia melkesjokolade er min favoritt!

Takk for kommentar hos meg, Dronningen i huset vet utmerket godt at det er hun som regjerer, ja :)

Malys krok sa...

Jaha, visste ikke om denne dagen! Den sjokoladen du viser er den beste jeg vet, men nå er den forbudt for meg. Det går faktisk bra å holde seg unna, for det meste..Blir vel verre når det blir hytteturer. Litt av en prisforskjell du viser til! Ha det godt! Hilsen Margit.

Petunia sa...

PS! Den internasjonale dagen mot slanking var i går - 6. mai!!!
Men det er lov å feire i dag også!!!

linsky sa...

Å! Mmmm! Nå må jeg se om jeg har noe sjokolade i skapet. Helt enig i at det er dustete med prisene!

Donald sa...

Dejligt og dyrt, ja, det er egentlig mærkeligt at det ikke er så dyrt endda, hvis man sammenligner med almindelig sund mad. Åhjo, man kan købe et kilo ris til 10 - 20 kr (1-2 Euro) og det får man ikke så meget chokolade for. Men alligevel, norske agurker er nok lige så dyre som chokoladen.

Dustete er et nyt ord for mig, jeg går ud fra at det betyder, at man bliver "tørret af" (dusted off), at man betaler mange penge for noget, så man ikke har så mange penge tilbage efter.

Gitte J sa...

Dejligt med den daglige dosis af chokolade, men som du selv viser er det dyrt.
God weekend.

Tofo sa...

Ja så lønner det seg å kjøpe i stort!
Nam nam. Heldigvis lørdag i dag:)

Takker for støtten din og ordene dine inne hos meg! Kjedelig sak det derre:(

Klem og god helg med masse sjokolade:)

dracurella sa...

Nam nam!
Enig med deg: sett på kaffen og finn frem godsakene! :D

Mitt andrum sa...

Oj, oj, oj, mer godsaker som triggar igång sötsuget.Tur att jag är mätt efter en god kycklingmiddag.
ALLT ÄR DYRT I NORGE! Nej, inte brödet eller?
En sådan söt kaffekopp!
Jag dricker alltid i mugg numera. Men det såg frestande ut med kaffet och chokladen i den fina kaffekoppen.
Ha det...//barbro

Hobbygåsa sa...

Freia melkesjokolade kunne kostet gullbarrer, jeg hadde kjøpt allikevel :-) Må bare ha :-) Flott D-innlegg Petunia - ha en fin helg!

Gunsside sa...

Uansett Melkesjokoladen er bare best, kult innlegg ;)

- hos meg får du en uteDo med hjerte i DoDøra.
Ha en fin helg ;)

Charlotta-Livet med leran sa...

Det är redan lördag, men jag sätter på kaffet och tar fram godsakerna idag också. ;)
Dröjt och dustete vet jag inte exakt betydelsen, men DEJLIGT känner jag till. :D

Anette sa...

Fristende D-indlæg ;) chokolade er nu godt indimellem :P
god weekend

Donald sa...

Takk Petunia for svar på bloggen min, jeg ser at "dustete" betyr dumt eller torskedumt - Det ville jeg ikke helt kunne gætte, for jeg synes ikke det er dumt at købe chokolade :-) Det er dumt at spise for meget af det, for kroppen trenger mer enn choklad :-)

Ellen sa...

Å wow!!! Jeg har akkurat "lært" meg å drikke kaffe. Og det har jeg klart med god hjelp fra Freia!!

Nyyyydelig!

BirtH sa...

Sjokolade (mørk!) er nydelig! Erfarer at jo mer jeg spiser av den, jo mer vil jeg ha. Bremsen er at jeg blir uvel i magen ved for mye, spesielt på tom mage.
Det var interessant med forskjellig kilopris på samme produkt! Nå skal jeg følge med når jeg går i butikken.
Veldig artig bilde av kaffekoppen med en enkel sjokoladebit ;)
Ha en glad dag, - og nyt det gode!