tirsdag 11. mai 2010

Bicycle Race

Jeg hadde en litt selsom opplevelse her om dagen og det må ha irritert meg mer litt enn jeg egentlig vil innrømme. En fin dag i forrige uke bestemte jeg meg for å tørke støv av sykkelen min og ta meg en tur. Sykling er ikke akkurat min greie, men det er en fin form for trim og på jobben min er det mange som skal delta på sykkelrittet Bergen – Voss, så det er ikke fritt for at alt snakket om sykkel inspirerer. Ut fra garasjen hentet jeg min gode gamle montainbike med skikkelige traktor dekk og så var det bare å ta landeveien fatt.

Det gikk egentlig ganske så greit!! I en slakk nedoverbakke følte jeg at jeg hadde skikkelig bra fart. Godt driv på tyngste gir og vinden pep om ørene. Jeg tok meg selv i å sitte der og smile. Ja, helt til en annen syklist kom opp på siden av meg og suste forbi.. . Jeg ble forbisyklet av en dame på racer! En dame som var mye eldre enn meg (50 +++)… Jeg tråkket som en gal for å ta henne igjen, men hun bare gled i fra uten neste å bevege på pedalene i det hele tatt. For et nederlag! Hele turen var ødelagt for mitt vedkommende.

Dagen etter tok jeg meg også en sykkeltur, men denne gangen holdt jeg meg innendørs på treningssykkelen. Jeg tror ikke jeg hadde holdt ut å bli flist to dager på rad. Nå sparer jeg til en skikkelig racersykkel, så kanskje dere kan heie på meg under Bergen - Voss neste år….

Sykkel Her er jeg med min første sykkel. Dette bildet må være tatt sommeren 1967 på Gjøvk.




Queen med "Bicycle race"

10 kommentarer:

Sommertid sa...

ja, den følelsen kan noen og enhver kjenne seg litt igjen i..
Ikveld er det forøvrig et "sykkelprogram" på TV2 med Dag Otto Lauritzen og Kristan Ødegård, 3 av 8 deler. Der skal jeg si deg det går fort i svingene og Kristian er ifølge Dag Otto en pyse...he he ...

Ha en fin kveld videre Petunia.

Cosmos sa...

Stakkars deg.. føler med deg.
Med Racer får du altså en helt annen opplevelse
Er med på "sykle til jobben" aksjon for første gang i år, og sykler på Racer
Slitsomt jada, men det går iallfall og i tillegg er det jo en hau av gir på så det hjelper jo på..
Men mitt råd.. fortsett å sykle og blås i de som kjører forbi deg
Det er jo så deilig trim

Klem M

Gamleheksa sa...

Jeg heier gjerne, men selv tar jeg nok gode gamle Ringruta (som er bak deg på bildet) Den ser ikke slik ut lenger, men det gjorde den jammen i mange år. Vi bodde også etter Ringrunden, som vi sa.

Eva sa...

Du må have en ny cykel. Det har du fortjent.

9na sa...

Hahaha, kjenner følelsen...., en kamerat hadde dri...-dyr sykkel da han bodde i Danmark, så dyr at han ikke sa det til samboeren en gang, og han trente MASSE... Helt til en dame med røyk i munnviken OG paraply, suste forbi ham, på en gasmmel damesykkel....

Lisa sa...

Hihi! Jeg kan kjenne på den følelsen å bli syklet i fra.
Man får en helt annen opplevelse på racersykkel. Jeg har har hatt det i to år og det mot en terrengsykkel, kan ikke sammenlignes. Jeg hadde aldri trodd jeg ville like å sykle, men det gjør jeg nå etter at jeg fikk racer.
Og jeg syklet Bergen - Voss i fjor sammen med en gjeng fra jobb og noen venninner. Det var faktisk overkommelig. Jeg hadde aldri syklet mer enn ca to timer sammenhengende, men det gikk så greit. Vi holdt jevn fart og prøvede å holde oss litt samlet slik at vi pushet på hverande etter hvert som vi fikk en liten "nedtur" i løpet av rittet. Og det gjorde vi alle etter tur. Det eneste jeg synes var litt plagsomt, var varmen. Det var litt varm i fjor, men i år ser det ut som om ikke våren vil komme. Jeg skal ikke være med i år. Jeg er bortreist uken før og kommer ikke hjem før lørdag ettermiddag. Men neste år er jeg sikker klar igjen. Bare til å si i fra!!!!!

Mokomoko sa...

Gleder meg til å se deg på Racer sykkel! Knuds har sikkert en billig til deg!

Catta sa...

HEIA, HEIA!!!

Hihi, vedder paa at halvparten som passerer i storstil braastopper naar de er utenfor rekkeviddet for aa fange pusten :D

ArneA sa...

Mye eldre (50 +++)
Føler meg som en avskrevet olding etter dette. Nekter dermed å gå på Elixia og treningssykkelen i dag. Det blir heller en bytur i det vakre vårværet. I morgen kommer regnet, og da: (skal eg byrja eit betre liv trur eg.)

Runa sa...

Ikke gi opp !
Enig med Lisa...
racer er ikke til å sammenligne med det du har vært med på...
Jeg bruker nesten bare den nå :-)
LYKKE TIL!