mandag 10. mai 2010

Majestetisk

Mandagstema

Monica har bestemt ordet på mandasgtema i dag og jeg visste med en gang hvilket bilde jeg ville vise dere:

Majestetisk

Dåpsbarnet Bulle, minstemann her i huset! Ikke så mye majestetisk over det navnet, men navnet han til slutt fikk, da vi endelig klarte å bli enige, er ganske majestetisk. Konger, keisere og andre berømte personer har han arvet sitt navn etter. Og han satt som en liten prins da jeg tok dåpsbildene av han også. Hvorfor vi kalte han Bulle, kan du lese om HER.

Bildet av Bulle har jeg skannet av og det ble tatt i juni 1999.

23 kommentarer:

Sommertid sa...

ja, han var fin da..og en kjekk gutt er han nå også..
leste om hvordan han fikk Bulle navnet..morsomt og herlig..skjønner godt du ikke vil kaste varmeplagget.
Flott bilde av dåpsbarnet er det helt sikker, "kongen på tronen "
Go mandag :)

Rimkogeren sa...

Jamen han var og er udem tvivl stadigvæk en charmekonge :-)

MajorogMeg sa...

Å herlighet for nydelig bilde av Bulle:)) Synes han så meget majestetisk ut jeg da:)
Ha en flott dag videre i Bergen:)
Klem:)

Gamleheksa sa...

Herlighet, han ser jo ut som en konge, jo ;) Nydelig.

Siw Aina sa...

Nåååååh, for en kjekk og stram liten kar :) Enig i at han ser ut som en konge der han sitter *fnis*
Så kollegaen din tjuvstarta i natt hun, helddiggrisen. Jeg har termin to dager etter henne, 3.juni. Permisjonen starter nå på torsdag...
Du og du som jeg gleder meg til å ta slike bilder av lille Noah <3

Turid sa...

Å for en søt og god gutt. Passer veldig godt til majestetisk, uttrykket i dette bildet. Et herlig dåpsbilde.

Husker godt den tiden for 9 år siden da vår gutt skulle fotograferes av oss, ikke lett å få det til som vi ville. Tiden flyr.

Ønsker deg en riktig god kveld. Masse hilsen Turid

9na sa...

Skikkelig majestetisk var han ja, og navnet står det respekt av...!

Anette sa...

skønt billede ;) God uge

Anne sa...

Ohpi, så stilig, og med en eneste gang kom en tanke i mitt hode, den filmen du vet om den kinesiske lille gutten, kongen??? wræ... aldri sett den, men håper du forstår hvilken.

Å ja, Bulle har vokst heldigvis, he he

Malys krok sa...

Så søt liten prins! Passet til ukens tema! Nydelig dåpskjole også!
-Margit-

Petunia sa...

Anne; Er det den siste keiseren du mener?

Anne-Berit sa...

For en nydelig liten gutt.Artig å lese om Bullenavnet,og hvordan han fikk det.Han så virkelig litt majestetisk ut der han sitter i den fine dåpskjolen sin.Flott bilde:))

Arya sa...

Riktig en majestetisk kar, synes nå jeg!

Erik "Semlan" sa...

Det finns något majestätiskt över sonens blick, hållning och lite allvarliga ansikte. Kan vara virke till en konung, helt klart. :-) Eller kanske en blivande president? Jag brukar också fara till Nangijala och Körsbärsdalen när jag besöker Kungsträdgården och njuter av blomningen. ;-) Tack för kommentaren.

linsky sa...

Han ser riktig så majestetisk ut! :)

Donald sa...

Ja jeg forstår at du strax tænkte på det bildet! Jeg er nysgerrig efter om den lille purk altid ser så majestætisk ud, eller fangede du hans ansigt på et tidspunkt da han underviste i Buddha's tanker om livets karrusel! Han ser rigtig majestætisk ud, ja! :-)

Mona sa...

Han ser väldigt majestätisk och mycket bestämd ut!

Annelie sa...

Naaaaae, såååå söööt!

Rantamor sa...

Jamen helledudane vilken söt liten prins. och visst är det lite majestetiskt över honom.
Inget är så kul som att fota barn...jo att äga dom naturligtvis.

Ha d gott.

ArneA sa...

Siden det er tirsdag morgen får jeg st over Majestetisk, men Maja med krone hadde vel passet litt uansett.
Harry-tur på gang her i huset
:)

Annettes space sa...

En rigtig lille majestæt han der, skønt billede :-))

Gunsside sa...

For en majestet !!
- nydelig bilde av en flott gutt :)

Tinkerbell ... sa...

En liten prins ...
Härlig bild!!!