torsdag 3. juni 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # H

4523786846_4250cdfd2c_m[1] Denne uken er det H vi skal leke oss med. Har du lyst til å være med på ABC i ord og bilder, kan du besøke denne bloggen HER og lese hva dette går ut på. H Min H står for HELSEBENK!!!

Helsebenk 1

I Øystese har de skjønt det!! Det er helse i hver krone! Ved å lage det fint til for de som bor i området, skape miljø og gjøre det slik at folk trives, så er det vinn vinn for alle parter. Helsebenk 2 For hvem ville ikke føle seg mye bedre ved å kunne sitte her på HELSEBENKEN og nyte den vakre  Hardangerfjorden. Det burde vært delt ut på blå resept det.

Helsebenk 3 Det er rett og slett bare til å sitte der og nyte!

Og resten av HARDANGER er heller ikke å forakte!!!

H collage

Men H kan også stå for HJORT! Bildet av denne lille bukken knipset jeg nå for en liten time siden. Og vet dere,  det er helse i det også!!

Hjort 3

For flere herlige H innlegg, trykk på logoen under her:)

ABC logo

36 kommentarer:

thorzo sa...

Jeg likte helsebenken! Slike skulle vi ha flere av.

Sommertid sa...

Hardangerfjorden er skjønn...og nå er det epletrær i blomstring..
Helsebenken var skikkelig fin, en liten oase.
Og hjort har vi også mye av her...er jeg heldig så kan jeg se de flere ganger i uken.
Ha en fin kveld og ei go helg :)

Living next to me sa...

Vakkert , jeg skulle ønske de hadde "helsebenker " flere steder .som ved sjøen her isteden for å la de få som har strand stenge andre ute..Hardanger er bare et sted som få andre slår,og bare skriker etter ¨å blio fotgrafert. eller bli nytt av øyet.. ha en varm sommerkveld videre

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Härliga flotta bilder.

Ha de bra.

Hasse SA

TorAa sa...

Dette er jo bare så helt utrolig vakkert og uten tvil helsebot bare å se på.
Så hva i all verden kan en sølle østlending stille opp med?
Jo, vi har vakker utsikt fra vårt lille sommerhjem. Har du sett:
http://toraa.blogspot.com/2010/05/oslofjord-norway.html
Det er kun ett eneste bilde.

btw. Du har stilt spørsmål om hvor mye tid jeg legger ned i denne runden av ABC.
Det er omtrent en arbeidsdag per innlegg. Men, da har familien fått samlet gode reiseminner, som vi også har glede av å kunne dele med andre.
Vel de er lange, med mye tekst og bilder. Men, jeg tror de som er interessert finner de ok, og de som bare vil se bilder og få gjensidige kommentarer får nok også sitt. Jeg kommenterer alle ABC- registrerte innlegg; det synes jeg at deltagerne skal ha.

Lotten sa...

Åh hvor fint med en helsebænk! Nok værd at besøge for lidt helse til sjælen :-)

Mokomoko sa...

Hmm, når var du der?
Enda mer misunnlig nå som du fikk et enda bedre bilde av hjorten, grattis.

BeasBlogg sa...

Hardanger må jo være en av våre vakreste landskaper, med nydelig fjord og bugnende frukttrær..har aldri vært der men en dag kommer vel... flott bilde av hjorten og, du er heldig som har slike dyr gående rundt i ditt miljø..

linsky sa...

Det skulle vært ølservering på helsebenken også. :)

Så heldig du er som fikk tatt det kjempefine bildet av hjorten! :-D

Elisabeth sa...

Hardanger... sukk :)
Helsebenken er jo bare genial. Slike skulle det vært flere av.

Hvilken linse brukte du til å fotografere hjorten? Du har jammen fått mange blinkskudd i det siste

God helg

Kari sa...

wow, lekkert bilde av hjorten :-)

Og en herlig benk.

Lotta sa...

Himmel och pannkaka vilka kalasbilder.
Hardangerfjorden med allt är sååå himla vackert. Vi har varit där massor gånger...Nästa gång vi kommer dit skall vi ta färjan för det har vi inte gjort Vi var nere och kollade men mer blev det inte den gången.
Fallen är supervackra...
Ha en skön helg Kramizzz // Lotta

naturglede/Randi Lind sa...

På en benk i Hardanger er det herlig å sitte. Jeg gjørde det forrige uke! Å, så for en hjort! Der var du heldig, eller har du dem så nær bestandig?Jeg kommer bare så nær på hjortefarmene. Ønsker deg en flotters helg:)

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Den bænk kunne godt bringe min sjæl i trance, dog gerne med en pude i ryggen.

GAWO sa...

Du gjør meg Hoppende glad med dine Heidundrende fine bilder. Og så Hardangerr da :-) Sukk. Du vet hvor mitt hjerte er....

Hadde du snudd deg litt da du var i Ø kunne du fått med deg bygningen som kalles "Helsebanken" også. Tidligere var det banken som holdt hus der, nå er det legevakt ol. Det er derfor benken kalles "Helsebenk". Om det virker å sette seg der om en føler seg litt tufs? Ja gjett om :-)

Takk min kjære venn for nydelig post.

Mia Folkmann sa...

Hvor ser der dejligt ud! Efter at have læst alle dine/jeres norske indlæg, har jeg fået stor lyst til at besøge Norge. Det må komme en dag... :-)

ArneA sa...

For meg blir det H for Helg. God helg.

Annettes space sa...

Helsebenken er et rigtigt initiativ, hvem vil ikke gerne sidde der og være social med andre mennesker :-))

I det hele taget er det jo sund logik at gode omgivelser ofte giver "bedre" mennesker.

Om Hardanger er det bare at sige:
der MÅ jeg bare til igen en dag.

Ha' en herlig uge...:-))

Donald sa...

Helsebenk - det er gott at ha.
Her finnes benker runt om ved strand og hegn, og i skogen og andre steder.

Hvor er det et smukt sted! Jeg har været ved Hardangerfjorden engang i 1967 og troede altid at jeg ville komme dertil igen næste år!

Jeg mindes en ingeniør, som viste en dæmning 5-10 kilometer oppe på østsiden og han viste også et smukt sted hvor fjeldvæggen, der er en kilometer høj, går næsten lodret ned i vandet. Det ville jeg gerne se igen, tage billeder af, og bare nyde.

Det ser ud som om der er bygget mange mange nye veje de seneste år.

Madame sa...

Dejlige billeder, Petunia - det er helse at se på dem og nyde den smukke norske natur :-) Norge er mit favoritferieland!

Ha' en god weekend :-)

Anette sa...

Hvor ser der skønt ud ;) God weekend.

naalogtraad sa...

Sikker meget helse man får af at bare se dine billeder. Sikker et sted, det kunne jeg godt bruge herhjemme i lille Danmark.
God weekend

Hobbygåsa sa...

Dette så virkelig herlig ut! Slike helsebenker skulle det vært flere av, så hadde kanskje folk satt seg ned og nytt livet litt :-) Jeg finner meg bare en stein jeg :-) Så flott det siste bildet er, åh jammen har man flaks med hva man møter i skogen av og til. Ha en fin helg!

Henny sa...

Jeg er helt med på, at man burde kunne få den pragtfulde udsigt på recept! Den kan sikkert kurere mangt og meget. :-)

Maria G sa...

Wow, vilka superfina bilder!
Naturen i Norge är fantastisk!
Sååå vackert!
Underbart H-inlägg!
Trevlig helg!

Inge sa...

Så smukt og helsebringende, dejligt bud på H
su

Anne sa...

Helsebenken sendes St.Plavs Hospital pronte!!! kjenner noen i administrasjonen som burde sitte der å ha sine møter gitt!!!

Tofo sa...

Ja det er så nydelig i både Øystese og resten av hardanger!
Flotte bilder!
Sånn helsebenk skulle der vært flere av...særlig om de "virker"!

Melusine sa...

En helsebenk - noe så genialt!
Skulle gjerne sittet der og kikket på den flotte naturen du har fotografert så flott :)

Ja, de hengetingene jeg har bilder av er virkelig flotte når blomstene bugner utover kantene og henger nedover. Gleder meg til resultatet. Ha en herlig og helsefremmende helg videre!

lisa sa...

Jeg elsker Hardanger. Alle mine somre har jeg tilbrakt i hytten ved Hardangerfjorden ikke så veldig langt fra her du har tatt bildene.
Nydelig hjortebilde. Jeg så på linken at det var den nede i Kolstien. Vi kjørte forbi der i går, men så ikke snurten av dem.

Kamelryttersken sa...

Helse i hver benk kan man kanskje si?
Er iallfall helse i alle benker som står slik som Helsebenken i Øystese.

Moonbeams sa...

Helse er viktig og når man trives så fungerer man bedre også og holder seg også mer frisk. Dette er viktig både for barn, ungdom, voksne og eldre og ikke bare på jobben, men også i skolen og i barnehagen og sykehjemmene.
Ja, jeg hadde nok sittet på helsebenken hvis jeg hadde bodd der :)

HildeS sa...

Helsebenk du, jeg vil si at de i Øystese har skjønt det:-)

Og for en staselig hjort da..
Flotte bilder.

Halina sa...

Mycket vackra bilder med H i huvudrollen :))
Gillar mycket Helsebenken!
Mvh Halina

Tro Håb og Kærlighed sa...

Det er lige til at blive stille og fredfyldt af at se på - meget helsebringende:-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Helt enig... helbredelse i hver havutsikt!
Helsebenker burde finnes flere steder.
Ha ei flott uke ;:OD)