søndag 27. juni 2010

Petunias zoo

Dere som leser bloggen min og har fulgt med her inne en stund, vet jo at vi er en familie som er glade i dyr. Hadde hus og hage vært større, så vet jeg egentlig ikke hvordan dette hadde endt, så det er nok bra at arealet setter sine begrensninger. Drømmen var en gang hus på landet med stor hage rundt. Kanskje et sted for gamle dyr eller dyr som trengte et nytt hjem.. Men det er dette med å gi det fra seg da når man har først har fått det i hus. Vi hadde nok blitt mange der ute på landet…  Selv om jeg egentlig har sagt at vi ikke skal ha flere dyr nå, så blir vi flere og flere likevel…

Jølle Dere kjenner nok Jølle best av alle! Han er en omplasseringshund som kom til oss sommeren 2005. Tdd

Kattene våre Todd og Silver har bodd hos oss siden 2001. De fikk vi gjennom Dyrebeskyttelsen i Bergen. Silver

I høst kom marsvinet Luke til oss! Han kjøpte vi en dyrebutikk. Hadde jeg visst hvor sjarmerende marsvin er, så hadde vi skaffet oss det for lenge siden. Luke

Ludvig

Sofagrisen vår, Ludvig, har dere vel også lest om tidligere. Akkurat nå under fotball VM er han fredet og lever gode dager.

Paddy 3

Siste skudd på stammen er papegøyen Paddy! Han kom til oss på fredag og foreløpig har vi han bare på “lån” . Minstemann, Bulle, har ønsker seg papegøye siden han begynte å snakke. Da kalte han det “papapitt” og vi har vel hørt på det maset i ca 10 år nå. Eieren av Paddy hadde flyttet utenlands og den bodde hjemme hos foreldrene hennes. De hadde lenge forsøkt å selge den, men det var liten interesse. De skulle på ferie nå og det var litt krise. Vi bestemte oss for å hjelpe og i alle fall ha den her i ferien og så fikk vi se hvordan det går. Kanskje vi får stanset maset til Bulle for en stund. Det er han som skal ta seg av den;) Paddy er en blåkinnet Conure og er litt over 3 år gammel.Paddy 2

Det er mange som skal samkjøres her hjemme om dagene og jeg skulle ønske jeg hadde øyner i nakken. Spruteflasken som vi ikke har brukt siden kattene var liten, står klar på bordet ! Vi lever etter prinsippet “bare se og ikke røre”!!!

Paddy 1

16 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

hehe!! HERLIG!! kan kanskje være litt vanskelig å være Todd og Silver akkurat nå da! ;-) dyr er herlige vesener ja.... selv har vi prøvd det meste, katt, undulater, lam (hadde to en hel sommer), kaniner, fisk, hund, og hamster(e), så vi er kanskje glad i dyr vi også!? :-)

Petunia sa...

Det går faktisk ganske bra med kattene og Paddy! De holder avstand og foreløpig har det holdt med et "nei"! Akkurat nå ligger Todd og sover i sofaen ca 50 cm fra papegøyen som ikke akkurat er stille;)
Men å la dem være alene hjemme sammen... ikke helt der enda!!!

Morten Pedersen sa...

Herlig med dyr. Vi hadde i en periode opp til 6 gjess, 12 ender 24 høner, 1 katt .... også har vi prøvd undulater og nå skal vi få oss hund i august.

Frk.Badegakk sa...

Hihihihihi! Fantastisk! Digger blinkskuddet av pus og pipp...=P Fugler er herlige da! Håper alt går greit og at pippen og resten av zooen deres trives sammen=D

Og han var bra vakker da!
Jeg er veldig glad i fugler... Vi hadde ei undulat dame som ble 20 år... men da var det litt glissent med fjær her og der også... skikkelig kjeftesmelle, men med et tonn sjarme!

sipusa sa...

masse fine dyr dere har! Hunden er jo rett og slett vakker med de fargene i pels og øyne! Kattene også så klart for katter er alltid pene. Og jammen dukket det opp en sofagris, hehe;-)
Papegøyen er jo også nydelig. Er jo flott å ha så masse liv rundt seg da! *glad i kattene mine*;-D

Petunia sa...

Ja, angående sofagrisen, så er jeg litt usikker på hvilken rase den kommer inn under, men etter å ha observert den i mange år på nært hold, så må den være en fetter av dovendyret...

Mitt hvite hus sa...

Herlig... så godt disse dyrene har det som har hvanet hos deg..og sofagrisen så ut som han stoooortrivdes han...

=)
dette innlegget digget jeg O)=)

Skautrollet sa...

Dette må man kalle et fargerikt felleskap :)
Hvis jeg hadde jobbet mindre, hvis jeg hadde bodd mer landlig, hvis....
så kunne jeg tenke meg å ha masse dyr jeg også. Hos oss er det to hunder og en katt. Og noen ganger et pinnsvin.

wigdis sa...

For noen herlige bilder og så heldig du er som har så mange dyr. Jeg har det også slik at jeg kunne hatt huset fullt, men har nå bare to katter, den yngste er fra dyrebeskyttelsen. Kunne også tenke meg å ta vare på gamle dyr slik at de ville få det godt de siste årene de levde.
En annen ting, hva slags kamera er det du har? Eller er du bare ekstra flink til å ta bilder. Synes du har en helt fantastisk kvalitet på bildene dine,.
Ha en fin uke som kommer og kos deg med alle dyrene.

Tofo sa...

Herlig Petunia! Kjekt å høre at "nobogutten" har det bra!
Det må være bra livlig i heimen din...;)

Det meste vi har hatt på en gang er 1 hund og 2 kaniner:)

Men hadde vi bodd i enebolig, med hage ville jeg hatt katt!

Veldig flotte bilder fra ditt zoo!

syglad sa...

Så utrolig hørlige bilder du har lagt ut, masse hørlige dyr hjemme hos deg ..

Godt det finnes snille dyrevenner som tar hjem dyr som trenger det (dovendyret inkludert)

Ha en flott sommerdag sammen med både firbent og tobente :-)

Annettes space sa...

Det bliver SÅ spændende at følge med i om kattene kan lade fuglen være. For dem er det jo nærmest et festmåltid du har flyttet ind i stuen.
Og så er det altså vældigt moro at du har et billede af Ludvig midt i rækken af dyr. Fy Petunia ...hehehe...

Ha' en skøn dag :-))

Halina sa...

Vilken ZOO :)))
Fantastiska bilder med mycket värme i :))
Mvh Halina

Ingeborg Bjorland Hansen sa...

haha. lo godt då eg scrolla ned i zoo'en og kom til sofagrisen.

Hobbygåsa sa...

Så søt den er da, og så flotte farger! Hehe, ja det er vel engang slik at når noe har kommet innenfor dørene så blir det ofte værende - så jeg har en tro på at dere nettopp har økt familien med et medlem :-)

Koselig koselig sa...

Så koselig å hilse på alle dyrene dine ! :)

Sender en særlig hilsen til Jølle og sofagrisen :)))