lørdag 24. juli 2010

FOTOKONKURRANSE

“MITT LILLE LAND”

Logo 2 Da har jeg gleden av å ønske velkommen til en liten fotokonkurranse her på bloggen min. Norge er jo vårt nærmeste feriemål og det ser ut som at det å feriere her hjemme og virkelig oppleve landet vårt, er mer populært enn noen gang tidligere. Og vi har grunn til å slå oss selv på brystet og si at vi har det vakreste landet i verden!!

Fotokonkurransen har jeg kalt ”MITT LILLE LAND” og jeg har latt meg inspirere av en profilmelodi for TV2 nyhetene og som Ole Paus har skrevet. Flere norske artister har laget sin versjon av denne sangen og som har blitt vist på TV2 sammen med nyhetsklipp. Jeg har fått lov av TV2 å bruke tittelen i forbindelse med denne konkurransen.

INFORMASJON OG REGLER

Jeg vil at dere skal ta bilder av landet vårt slik som du føler det fremstår. Fra steder du har besøkt, plasser du liker å ferdes, naturen rundt oss eller menneskene som bor her. Ditt Norge gjennom din kameralinse!

Plukk ut favoritten fra bildene dine av Norge og lag et innlegg på bloggen din der du viser dette bildet. Skriv gjerne hvor det er og hvorfor du valgte akkurat det bildet. Link innlegget ditt til dette innlegget her og bruk gjerne logoen jeg har laget, men det er ingen betingelse. Jeg vil bare ha ett bilde pr innlegg, men lag gjerne flere innlegg,

Sett deg på listen som jeg har under her med direkte link til innlegget ditt. Jeg prøver ut en ny linktjeneste nå og veiledning for bruk av den står nederst i dette innlegget. Siden jeg har dårlig erfaring med slike linktjenester, så vær så snill og skriv i kommentarfeltet her at du er med og hele URL adressen til ditt bidrag.

Pemie Og naturligvis er der premie til 3 heldige vinnere. Alle som deltar får være med å stemme frem tre vinnere: 1. premie er sports og fotoutstyr til en verdi av ca 1000 kroner. 2. premie er sportsutstyr for ca 600 kroner og 3. premie er sportsutstyr til en verdi av ca 300 kroner. Til 1. premien vil det også følge med en hyggelig overraskelse!!! Jeg vil også gi en liten premie til en av dere som reklamerer for konkurransen på bloggen. Bare gi meg beskjed om at dere har gjort dette!

Til alle mine kjære danske og svenske bloggvenner, vil jeg si at dere er hjertelig velkommen til å være med, men betingelsen er at bildene dere bidrar med, er fra Norge.

For inspirasjon til hvilket bilde du skal sende inn til konkurransen, så lytt til videoklippet under her eller syng ”Ja, vi elsker” for deg selv! Vi har et landstrakt og frodig land! Det skal være nok å ta bilder av!


Frist for å sende inn ditt bidrag er 15. august. Avstemning vil skje i uke 33 og vinneren kåret 22. august. Om du har spørsmål, kan du sende meg en mail. Epost adressen finner du i profilen min:)

LYKKE TIL!

Se alle bidragene HER


Logo 2

82 kommentarer:

Monika sa...

kor artig ;)
og gjett om vi skal vere med
smil fra monika

9na sa...

Jeg er med! Ut og ta bilder snart!!! Flott initiativ og du store min for premier da!

Gamleheksa sa...

Jeg er selvsagt med. Her skal arkivet saumfares og kanskje det blir en tur ut også;)

Kjempeflott konkurranse. Morsomt.

Annette's space sa...

Eftersom jeg jo elsker jeres lille land Norge, vil jeg glæde mig til at følge med og se billeder fra rundt omkring i hele landet :-))

Line sa...

Kjempeflott iniativ, Petunia:o) I dag skin sola og kameraet er allerede pakka;o) Håpar på nokon blinkskot i dag!! Har delt linken på facebook, men dette skal reklamerast for på bloggen og...Håpar MAAANGE vert med.
Ha ein superfin dag, klem

mreteveian sa...

Skikkelig driv på denne konkurransen, - og jeg er med, så klart :-) Må bare bestemme om jeg skal ut å ta bilder eller plukke en favoritt...

anne moseplassen sa...

så morsomt tema :) mulig jeg blir med, får se om inspirasjonen angriper meg ;)

Turid sa...

Så spennende da, håper mange blir med. Skal hive meg på etterhvert jeg også. Masse hilsen Turid

9na sa...

Sånn, da har jeg reklamert litt for konkurransen på bloggen min ;)

Line sa...

Då har eg reklamert litt på bloggen min:o))

Gudveig HN sa...

Så spennende!
Jeg blir med, og legger ut reklame på bloggen min. Har masse fine(?) bilder fra ferien, skal bare laste dem over først. Kom hjem med to kamera "fulle" av natur - og andre bilder...

gunknitter sa...

Hei, så spennande ! Gjett om eg vil vere med ;) Eg har reklamert litt for konkurransen på bloggen min :)

HildeS sa...

Jeg har lagt meg inn på listen jeg nå, og det ser ut som om jeg er førstemann!!!!!!!
Artig konkurranse og utrolig bra navn.

Laila L S sa...

Artig konkurranse, veldig god ide. Fant ut at jeg hadde noen brukbare bilder fra ferien, så nå har jeg lagt meg inn på listen med ett av dem. Kanskje jeg prøver meg med et til, eller to... Gleder meg veldig til å se de andre bidragene, Norge er ett mangfoldig land

Gunsside sa...

Kjempemorsomt Petunia ;)
- vil gjerne være med OG nå er informasjon og bilde lagt i bloggen min
Ha en kjempeuke ;)

Hilde S. sa...

Så kjempekjekk konkurranse Petunia.
Dette må eg prøve å vere med på, må berre få tatt nokre bilete først.
Masse lukke til alle saman:)

HildeM sa...

Jeg blir gjerne med i den fine konkurransen din, og har laget innlegg med mitt vakreste sommerbilde så lang i sommer her: http://konkurranseblogg.blogspot.com/2010/07/fotokonkurranse-hos-petunia.html

Bildet er av Træna som jeg aldri blir lei av å ta bilder av!

Fortsatt god sommer!

Klem fra Hilde

Melusine sa...

Jeg blir med!

Hobbygåsa sa...

Så gøy! Jeg kommer helt sikkert med et bidrag. Nei forresten kanskje jeg må post iallefall to bidrag, jeg har sett så mange flotte plasser i sommer :-)

ArneA sa...

Siden jeg vant premie i en tidligere konkuranse ligger jeg lavt, men i mine siste blogposter har jeg både vært på Høgevarde og i Engelsviken
Såååå mitt lille land er godt dekket.
(og flere steder vil bli besøkt fremover)
:)

Line sa...

Mislyktest med å adde linken min. Fulgte instruksjonen din, men etter å ha lagt den inn vart eg guida vidare til å kreere eigen inlinkkonto...og det var vel ikkje meininga, eller? *sukk*

Line sa...

Fått det til;o)

Gudveig HN sa...

Har lagt inn et bidrag til din fotokonkurranse - håper det ble riktig ;-)
Så morsomt dette - problemet her er å begrense seg - har så mange fine bilder fra vårt vakre land!

Gudveig HN sa...

Enda et bilde fra meg er på plass...
...natten står bleik og tyst...

Gudveig HN sa...

Mitt tredje bilde/bidrag er på plass... og der stillheten og drømmer gror...

Bea sa...

Eg er med.. Takk for at du tar deg tid til å holde konkurranse! Det er veldig kjekt å få vere med!! :D

Ha ein fortsatt fin sommer!!

Sommertid sa...

Kjekt !. siden jeg så smått begynner å komme ut av bloggferie modus..så melder jeg meg på...trolig kommer det et bilde til....

http://sommertid1.blogspot.com/2010/08/fotokonkurranse-mitt-lille-land.html

9na sa...

Tror linkedingsen din funker, jeg, Petunia..., men for sikkerhets skyld, her er mitt innlegg; http://9nassmutthull.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html

Koselig koselig sa...

Jeg er også med

Klem fra Mette

Hobbygåsa sa...

Glemte visst å legge inn her jeg :-)
http://toneab.blogspot.com/2010/07/fotokonkurranse-hos-petunia.html

Hobbygåsa sa...

Og her kommer et til - dette var et skikkelig fint påfunn Petunia!
http://toneab.blogspot.com/2010/08/et-nytt-bidrag.html

Gunsside sa...

Legger inn linkene her også :)

Veldig morsom konkurranse Petunia ;)

sologbolig sa...

Eg er med, dette er gøy !

sologbolig sa...

adr. til mitt bilde er: http://sologbolig.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html

Ragnar Steinmoen sa...

Da er jeg med i denne konkuransen med et bilde av Heddal Stavkirke på Notodden i Telemark Fylke..

Gudveig HN sa...

Moro å se alle de fine Norges-bildene. Jeg slår til med enda et. På de forrige glemte jeg å legge inn URL. Her er det siste: http://gudveighnyg.blogspot.com/2010/08/norge-mitt-norge.html

Helga Sofie sa...

Så hyggelig at du besøkte meg og slangen min... enig: ikke akkurat favoritt-vesenet. Skal se om jeg får med noe til fotokonkurransen din også. Tusen takk for invitasjonen, supert tiltak!

Bjørn-Erik sa...

Dette må man jo være med på :) Bildet linket og informasjon om konkurransen er selvsagt også lagt til i bloggen :)

ninabakke sa...

Jeg er med :)
http://ninabakke.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Jeg slenger meg med og reklamerer litt også ;:OD)
Beste hilsen Bjørg Nina

TorAa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
sissels sa...

En flott konkurranse du har satt igang her Petunia, tror jammen jeg har flere bilder som kunne vært med her, men får begynne med ett og så får jeg se hva jeg gjør.

Bjørn-Erik sa...

Utrolig morsomt å se alle disse bildene fra det langstrakte landet vårt. Og med regn og ruskevær på østlandet for øyeblikket, så er jo ettermiddagen reddet. Her kan man drømme seg bort i alle de flotte bildene utover ettermiddagen :)

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Jag har lagt in en bild som jag tog
på Bygdin en sommardag förra
veckan.

Nu är det "inte mitt lille land", men det är lov att visa bilder....

Ha de bra.

Hasse A

TorAa sa...

Jeg legger inn et bilde jeg tok da jeg tok med amerikansk familie på en liten biltur i Sør-Norge. Motivet er velkjent fra et av nasjonalromantikkens mest kjente malerier - det er tatt øverst i Stalheimskleivene.

Her er bildet fra Nærøydalen:
http://www.fotothing.com/taaboe/photo/c8982a7440c6193fad2eb452adb21548/

PS. Bildet er lagt ut feil i oversikten - det viser det forstørret og uten tekst.

Bjørn-Erik sa...

Tok sjansen på å delta med et bilde til i denne flotte konkurransen. "Mitt lille land" sett fra en litt annen vinkel.

http://depthoffocus.net/2010/08/06/kontraster/

RennyBA sa...

Morsom ide Petunia! La meg også berømme deg for klar og god informasjon samt fin organisering. Bruken av inlinkz.com var fiffig - den må jeg (du!) lære meg en dag!

Jeg er med :-)

GAWO sa...

Da er jeg med jeg også. Når du svinger opp med en så spennende konkurranse må jeg så klart delta. Jammen ikke lett å velge bilde, for Norge har mye å by på. Men valget falt til slutt på Hardanger. I disse dager er det et sted vi hører om titt og ofte.

randi K design sa...

Da har jeg bidratt med et bilde, også! Dette blir spennende...!

Eivor sa...

Klart jeg gjerne vil vœre med. Håper jeg har gjort alt riktig ?!?

randi K design sa...

Takk for invitasjon om å legge inn flere bilder, skal kikke gjennom de jeg har (og det er ganske mange etterhvert). Du spurte hva jeg savnet mest av naturen i Norge, og det er fjellet og sjøen. Jeg har nok absolutt åpnet øynene mer etter å ha flyttet ut av landet, og synes Norge er det nydeligste sted på jorden!

Siddis-in-houston sa...

Legger ved et bilde fra min by, Stavanger! Veldig mange flotte bilder her!

Ragnhild sa...

Artig! Skal se om jeg finner noe i arkivet :D

Hobbygåsa sa...

Siste bidraget mitt :-)
http://toneab.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Det är flera som har det svårt med matematiken.

Det står klart och tydligt "legg in et" bidrag....


Ha de bra.

Hasse A

Vem "fjerner"......

Bjørn-Erik sa...

Det står også: "Jeg vil bare ha ett bilde pr innlegg, men lag gjerne flere innlegg" :)

aPe sa...

Hei Petunia!! Så morsomt påfunn - som tydeligvis skaper inspirasjon, konkurranseinstinkt og kreativitet. Er hjemme igjen fra ferie nå, og kommer til å henge meg på tenker jeg. Når er stoppdato for konkurransen din?

aPe sa...

Hei igjen. Da ser jeg at fristen er 15.august, og så har jeg reklamert for konkurransen på bloggen min :-))

Askeladden sa...

Jeg er med på din foto konkurranse!

Her er mitt bidrag:

http://askeladden-askeladden.blogspot.com/2010/08/foto-konkurranse-hos-petunia.html

aPe sa...

Da er første bilde fra meg lagt ut!

aPe sa...

Glemte URL-en: http://hverdagensgleder.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html

aPe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
aPe sa...

Bidrag nr.2:
http://hverdagensgleder.blogspot.com/2010/08/ute-pa-bryggekanten.html

Malys krok sa...

Hei! Nå er også jeg med på fotokonkurransen! Flott, Petunia, at du gjør dette! -Margit-
http://malyskrok.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html

aPe sa...

Nå da tru.... :-)

TorAa sa...

Så mange flotte bilder fra vårt lille land.
Det er vanskelig å velge her, det er jo postivt da;-)

salvie sa...

Hei Petunia! så flott konkurranse du har laga til oss! Kjempegøy å få være med.Og jeg gleder meg til å ta turen rundt for å se på alle de flotte bildene som helt sikkert kommer inn:-)

sissels sa...

Da har jeg prøvd meg på enda ett bilde, kanskje så kommer det enda ett - for jeg har lyst til å gjøre noe litt annerledes;)

Gunsside sa...

Hei
Jeg må jo ha med et bidrag fra hjembyen ikke sant. Foto tatt i går på tur opp på Slottsfjellet i herlig sol og sikkert 25 grader ;))

Huldra sa...

Litt i siste liten, men da er jeg med. :)

Du er bare et realt drivhjern til å sette i gang aktiviteter. Me like! =D

Huldra sa...

Da ble det visst to bidrag- enn så lenge. ;)

Marianne sa...

Hei, så klart jeg vil være med, fant konkurransen din hos Huldra med innlegget over.
Spennende å være med.

Marianne

Marianne sa...

To bidrag fra meg også!

Marianne

Tofo sa...

Hiver meg på i siste liten Petunia;)
Med to bidrag!

Huff er ikke så flink med sånne koblinger og sånt jeg...håper jeg fikk det til?

Klem:)

sissels sa...

Måtte bare ta med ett bidrag til, for hvorfor skal alt være sol og sommer? ;)

Husfruen of Hilltop House sa...

Hei Petunia,
For en artig og spennende konkurranse. Her var det mange engasjerte som har prøvd seg med mange riktig flotte bilder. Håper mine to bidrag vil falle i smak.
Ha en fortsatt fin helg! :-)

didle sa...

Så utrolig moro konkurranse:)
Det er kjempeflott å se så mange bilder fra vårt lille land.
Landet vårt er jo så utrolig unikt i og med, at det i løpet av korte geografiske strekninger, kan være så ulikt.

Har bidratt med to bilder:)

http://didle.wordpress.com/2010/08/14/mitt-lille-land-fotokonkurranse/

http://didle.wordpress.com/2010/08/14/mitt-lille-land-2/

9na sa...

http://9nassmutthull.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land-mitt-nr-tur-omrade.html

La inn et bilde til, jeg... NB det er det siste!!!

Helga Sofie sa...

I grevens tid: jeg er også med :) Tror jeg fikk på plass min rosa koloss? Fra denne posten: http://www.fiesnotiser.no/2010/08/se-opp-for-kolosser.html#more
Artig tiltak, Petunia :) Hilsen Helga Sofie

Mokomoko sa...

I siste liten!http://mokofoto.blogspot.com/2010/08/mitt-lille-land.html
Flott tiltak og bra oppslutning med utrolig mange fine bilder, blir ikke lett å velge ut en vinner!

Cecilie sa...

Kom over din fantastiske blogg i dag og såg denne kjekke konkurransen og måtte slenge meg med. Har også reklamert for konkurransen i sidebaren på bloggen min.

Andrew sa...

NÅr det gjelder bidrag nr. 81 så er begge de to første bildene som vises i det lenkede blogginnlegget med på konkurransen.