søndag 4. juli 2010

Frihet

MandagstemaDonald kom med forslaget til tema denne uken og ordet er FRIHET.

Frihet

Det er ferietid her i huset og skuldrene kan senke seg litt og man klarer endelig å finne hvilepulsen. For meg er ferie en form for frihet. Klokken kan legges bort i noen uker og man kan gå til sengs når man føler for det og stå opp når man våkner av seg selv. I en travel hverdag, kan det ofte føles som om alt går etter klokken og bare det å ta den av seg og ikke måtte ta den på hver dag, er frihet som godt som noe…

21 kommentarer:

Mona sa...

Vad härligt det skulle vara att bara låta sig styras av solens upp- och nedgång. Speciellt på vintern. Kan inte förstå varför vi ska tvingas upp på morgonen när det fortfarande är mörkt ute. Det är helt mot vår natur! Vi är i grund och botten fortfarande stenåldersmänniskor.

Donald sa...

Uret kan være en fjende af kreativitet og det er frihed at kunne lægge uret (et nydeligt et af slagsen!)

Irene sa...

Tikk takk .... ja, klokka har jeg tatt av meg. Nå er det sommerfri og da går jeg ikke etter klokka, hvis jeg ikke MÅ! Ha en fin sommerferie!

Irene

Rimkogeren sa...

Bravo, flot bidrag. Frihed for tid = tid til frihed (paradoks?)

Rune Kvisla sa...

Bildet formidler tanker omkring temaet på en fin måte, synes jeg. Ikke noen stor lykke for menneskeheten, da vi begynte å dele våre døgn i bydende og rådende enheter.

Monica o Jacob sa...

Inga klockor på sommaren här är det solen som gäller, med tanke på att man alltid haft jobb där ½ minutrar räknats är det skönt att gömma undan den;-)
Ha det bra;-)

Helle K. sa...

Sikke en god beskrivelse af "frihed" :)

Helle K. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Milla sa...

Absolut, du har sammatanke som mig. Sommar, semester, ina tider att passa, DET är frihet!

Malys krok sa...

Tidløs FRIHET, med andre ord! Så smart løst! -Margit-

Randi's Tanker sa...

Å legge fra seg klokken når man har fri er den deilig følelse.

Super løsning på Mandagstema!

Wildhearts sa...

Kloka tankar och snyggt foto. På min semester vägrar jag att ha klockan på mig. Ibland behöver man ta dagen som den kommer.

linsky sa...

For et herlig bilde!!
Jeg har bare klokke på meg når jeg sykler jeg, sånn at jeg vet nåer det er på tide å snu. :)

Johanna S sa...

Perfekt för temat - vackert foto!

Anne sa...

En kjekk tolkning, men frihet for meg er bort fra heimen faktisk. Hjemme går jeg bare å stuler med hverdagslige ting, ferie eller ikke...

9na sa...

Jaaa..., deilig å legge klokka til side!

Melusine sa...

Ah, det er jammen mye frihet i det du skriver her! Å kunne ignorere klokken i noen få ferieuker er bare helt fantastisk, og for meg er det bare denne uken igjen før vi kjører avgårde til Danmark og Legoland :)

sigrid sa...

Veldig bra.. :-)

Herr Storm sa...

Frihet til å ikke bære klokke, Frihet til å dele tiden, Frihet til å strekke tiden. Fotografiet ditt gir meg rett og slett veldig mange tanker om nettopp frihet.
Fantastisk bra mandagstema denne gang, synes jeg!!

Koselig koselig sa...

heldiggrisen som har ferie nå! jeg har enda noen dager igjen så er det min tur:) FErie, frihet og avslapning, å det skal bli deilig :)

VIILHVILE sa...

Hvem var det som sa "jeg forstår ikke hvorfor jeg må legge meg når jeg er våken, og stå opp når jeg er trøtt..." Tror det kan ha vært Tommy i Tommy & Tigern (Calvin & Hobbes). Lurer på hvordan vi ville fordelt døgnets timer om vi bare hadde sol og måne å navigere etter. Dessverre klarer få å legge fra seg klokken, selv om det er ferie.

Deilig ferie ønskes deg!