torsdag 5. august 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # Q

4523786846_4250cdfd2c_m[1] Ja, da er det på tide å skjerpe de små grå igjen! Bokstaven Q skal til pers og hva er mer naturlig enn å velge:Q


Q for QUIZ!!!



Og her kommer det en uhøytidlig liten spørrelek hvor jeg blant dere som svarer i kommentarfeltet, trekker ut en vinner som vil få en liten premie i posten. Spørsmålene har med bloggen min og gjøre og alle svarene finner dere her på denne siden. Er dere klare?


Om hunder og mennSpørsmål 1: Hva heter hunden vår?

A: Jølle
B: Pluto
c: Trofast
D: Luke

 


MandagstemaSpørsmål 2: Foruten ABC'n, hvilke andre ukentlige temautfordringer driver jeg for tiden?

A: Finally Friday
B: Slapp søndag
C: Mandagstema
D: 1-2-3 helg!

 


Logo 1Spørsmål 3: Hva heter fotokonkurransen jeg i disse dager har på bloggen ?

A: Norge, mitt Norge
B: Mitt lille land
C. Linselus i Norge
D: Norge rundt

 


SlaraffenlivSpørsmål 4: Hva heter kattene våre?

A: Tom og Jerry
B: Knoll og Tott
C: Karius og Baktus
D Todd og silver

 


P1010973Spørsmål 5: Hvilket tema hadde jeg i den første runden av ABC leken?

A: Blomster
B: Dyr
C: Bergen
D: Yrker

 


Luke Spørsmål 6: Hva heter marsvinet vårt?
A: Melvin
B: Luke
C: Buster
D: Martin


Det skulle ikke være for vanskelig vel!!  Skriv nummer på spørsmål + bokstavalternativet du tror er rett (for eksempel 1b – 2a  osv) og legg igjen ditt svar i kommentarfeltet:)


For flere løsninger på Q og resten av alfabetet, trykk på logo under her:


ABC runde 2 stor

31 kommentarer:

Henny sa...

Jeg husker, at din hund hedder Jølle og at din kat er rød. Min hukommelse er ikke, hvad den har været! ;-)

Maria G sa...

Detta var inte lätt, men jag tror att din hund heter Jölle och marsvinet heter Luke. Det andra temat du håller i är måndagstema.
Jag gissar på att temat i den första rundan av Abc var yrke.
De andra kan jag inte :(
Kul inlägg till veckans bokstav!
Trevlig helg!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Ikke min sterke side dette her, men jeg er med på alt som er gøy!

1> A> Jølle
2> C> Mandagstema
3> B> Mitt lille land
4> D> Todd og Silver
5> C> Bergen
6> B> Luke

Måtte grave litt dypt, for hukommelsen er ikke som den engang var ;:OD)
Ha ei flott uke ;:OD)

Kvasthilda sa...

Hehehheeee. En quiz är smart :-) Jag kan några av de där. Hunden heter Jølle, katterna Silver och Todd. Marsvinet vet jag inte säkert men tror det är Luke.

Måndagstema (förstås) o den andra antar jag är jag "Mitt Lille Land" då det är vad som står på bilden :-)

Jag hängde inte med alls i första ABC-omgången så det har jag inte en aning om.... Skulle ju kunna kika förstås.... hehheheee... Yrken kanske?

Irene sa...

Hei i farta .... er på MC-tur og snek meg innpå nettet slik at jeg fikk publisert innlegget jeg hadde gjort ferdig på forhånd! Quiz var bra funnet på! Nå er vi på Frøya, men om noen dager er vi i Bergen. Om alt klaffer blir det en overnatting. Du har vist så mye fint fra byen som vi ikke har sett før, så vi burde blitt minst en uke. Men ferden går raskt videre nedover langs kysten! Neste innlegg i ABCen er allerede klart! Mange hilsner fra Irene

Marie sa...

1=Jølle
2=Mandagstema
3=Mitt lille land
4=Todd og Silver
5=Bergen
6=Luke


Du spurte meg om peoner. Eg har ikkje så lang erfaring med det. Eg planta tre for to år sidan, men dei har ikkje blømd ennå.
Eg veit at dei likar god jord og det gjer roser også så du kan heilt sikkert plante dei saman. Peonene treng støtte for blomane er store og tunge og legg seg lett flate om det blir regn eller vind.
Trur både dei og roser vil trivast i bedet du skriv om :)

Det er greit å finne informasjon om du leitar litt på nettet om det er meir du lurer på :)
Du må gjerne spørje meg, men eg ingen ekspert, eg prøver og feilar, hehe.

Malys krok sa...

Artig! Joda, dette må en da huske!


1. Jølle
2. Mandagstema
3. Mitt lille land
4. Todd og Silver
5. Bergen
6. Luke
-Margit-

Rimkogeren sa...

Tak for hjælpen - Fin ide, og her er geniets svar A C B D C C ;-d

9na sa...

1a 2c 3b 4d 5c 6b


Greide jo ikke la være da...! :)

bestemorshage sa...

Jeg er spent på hva dere andre har klart på Q. det er ingen enkel bokstav. Quiz var et godt ord. Begynte å samle svar, men andre har allerede svart.

Annette's space sa...

Fin idé med en lille quizz...og mine svar kommer her :-))

1)....Jølle
2)....Mandagstema
3)....Mit lille land
4)....Todd og Silver
5)....Bergen
6)....Luke

Oheidia sin fotoblogg sa...

Oppgave 1: a
2:c
3:b
4:d
5:c
6:b

Morsom oppgave og jeg ble imponert over katten Todd og marsvinet Luke sammen. Todd ligner veldig på den ene katten vår som heter Petter!

Ja, heiv meg med her og nå skal jeg stupe i seng:=)

Heidi

Mona sa...

Ett quiz passar bra som tema till Q. Min svar:
1. A
2. C
3. B
4. D
5. C
6. B
Jag var ju inte med på första rundan, men jag gissar att du hade Bergen som tema.

Mona sa...

Det blev visst lite fel. Skrev länken till dig i stället för till mig i mitt inlägg!

Inge sa...

Ha ha.. god ide.. kan se der er masser af svar, så jeg springer over hvor gærdet er absolut lavest og er enig med de andre.. :-))
Ha' en dejlig weekend...

Gamleheksa sa...

Jammen tror jeg at jeg vet svarene her, gitt. Mne siden jeg tok storeslem i forrige Quiz og fikk så mye flott, så skal jeg la andre vinne her.

God helg fra et regnvått Toten( det blir du sikkert imponert av å lese ;)

Anette sa...

1. Jølle
2. Mandagstema
3. Mitt lille land
4. Todd og Silver (tror jeg nok) :P
5. Bergen :)
6. Luke
Skønt med en quiz - god helg :)

qehenne sa...

Denne MÅ jeg bare være med på

1 A® Jølle
2 C® Mandagstema
3 B® Mitt lille land
4 D® Todd og Silver
5 C® Bergen
6 B® Luke

Ha en deilig helg

HildeS sa...

Jeg tenkte også jeg skulle ha quiz på denne bokstaven men da skal jeg jammen meg velge noe annet:-))))

Men jeg svarer selvf. på din quiz, for jeg liker det nemlig.

1 A
2 C
3 B
4 D
5 C
6 B

Fruen sa...

Så gøy....
1.=Jølle
2.=Mandagstema
3.=Mitt lille land
4.=Todd og Silver
5.=Bergen
6.=Luke

Tar flere Quiz :) om du lager :):)
Gøy dette :)

Melusine sa...

Quiz er gøy! Og jeg lover, jeg har ikke smugtittet på de andres svar ;)

1. Jølle
2. Mandagstema
3. Mitt lille land
4. Todd og Silver
5. Bergen
6. Luke

Dette var moro, og så kreativt av deg da!

Forresten; takk for kommentar hos meg - jeg skal svare etter at jeg har kommentert på abc-ene :)

gunknitter sa...

Hei ! Dette var artig! Her er mine Quiziske forslag til en løsning :))

1a 2c 3b 4d 5c 6b

Det er så flott med slike som deg, Petunia !!

linsky sa...

1. A. Jølle
2. C . Mandagstema
3. B. Mitt lille land
4. D. Todd og Silver
5. C. Bergen
6. B. Luke

Kjempelett! :-D

marit sa...

Morsomt!
1a, 2c, 3b, 4d, 5c, 6b.

Ha en flott lørdagskveld:-)

Lillis verden sa...

1a, 2c, 3b, 4d, 5c, 6b, se så så tror jeg at det må bli 6 av 6 :)

eh.. håper i hvert fall det
ha en nydelig dag med alle dyrene :)

Living next to me sa...

OI uten å finne kulepenn blir det
jølle
mandagstema
bergen
todd og...
det var ikke nødvendigvis i den rekken..
Morsomt funnet på..
Og Jølle er bare så skjønn i blikket..

Hobbygåsa sa...

Så flott Q-løsning da!
Her er mine svar;
1-a, 2-c, 3-b, 4-d, 5-c,6-b.
Ha en fin uke Petunia!

Kamelryttersken sa...

Feriemodusen har slått inn så det ble et litt sent svar, men tror som flere her
1)....Jølle
2)....Mandagstema
3)....Mit lille land
4)....Todd og Silver
5)....Bergen
6)....Luke

aPe sa...

Her kommer mine svar, som jeg selvsagt tror er riktig:
1=Jølle
2=Mandagstema
3=Mitt lille land
4=Todd og Silver
5=Bergen
6=Luke

Lag ei flott uke!!! Klem

Charlotta sa...

Ha, ha smart tolkning! Här är mina svar:
1-Jölle
2-Mandagstema
3-Mitt lille land
4-Todd og Silver
5-Bergen
6-Luke

Huldra sa...

Da får vi se da.. :

1a, 2c, 3b, 4d, eh.. 5c kanskje?, 6b.

En smule vanskelig, siden hukommelsen er like glatt som en ny teflonpanne. ;)

Flott q innlegg! :)