torsdag 19. august 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # S

4523786846_4250cdfd2c_m[1] Denne uken skal vi leke oss med bokstaven S på ABC i ord og bilder!  Og jeg har valgt meg

S for SORTI..SOrdet sorti betyr utgang eller avslutning og mitt bidrag er et dikt jeg skrev i 1980.. Det er ikke akkurat et dikt jeg kommer til å vinne noen forfatterpris med, men  det setter i alle fall ord på følelsene mine den gangen…  Snart 15 år og har nettopp blitt dumpet av det jeg trodde var mannen i mitt liv;)

SORTI

Det er forbi..
Han bare gikk… Ba meg ikke gråte.
Lot meg være alene
med sorgen og fortvilelsen.
Han som var så trygg og god..
Han som løftet meg opp
og fikk meg til å føle meg
betydningsfull,
slapp meg ned til bunnen igjen.

Bare ved å si
noen få ord,
gikk han ut av livet mitt.
Et tomt hull er igjen.
Alt det vi hadde sammen, er plutselig
et passert kapittel,
en utlest bok,
som han vil glemme.

Men i meg vil det vokse.
Gi meg næring til å møte hverdagen
med nye mennesker, nye forhold.
Gi glød til min livshistorie.

Men ingen vil noen gang komme opp mot han -
- min første kjærlighet.

Sorti

Vel, min S kan kanskje stå for SUKK også;)

For flere S’er ta en titt innom ABC bloggen ved å trykke på logoen under her:

ABC runde 2 stor

30 kommentarer:

9na sa...

Næmmen så søtt da... Skikkelig hjerte-smerte... :)

Inge sa...

Nej intet er så hårdt som en teenager der sørger over en mistet kærlighed.. :-) Hvem her ikke været der, og troet at nu stoppede alt. Heldigvis kom der igen kærlighed ind i vores liv og for nogle af os flere gange.. :-)
Rigtig fint S-valg

Annette's space sa...

Aldrig glemmer vi den allerførste kærlighed. Heldigvis for det :-))

Det er et meget fint digt. Tak fordi du deler :-))

dracurella sa...

Ja sukk! Den første kjærligheten glemmer en aldri. Et vakkert dikt skrevet av en som enda ikke var fyllt 15.

gunknitter sa...

Eg les og kjenner klumpen i halsen. Nydelig. Tenk å vere så ung å kunne uttrykke seg i ord som dette. Det er godt gjort !

Nydelig.

Maria G sa...

Den första kärleken den glömmer man aldrig... Jättefin dikt du skrev den gången då hjärtat var brustet...
Trevlig helg!

Henny sa...

Den følelse genkalder jeg mig, og jeg synes, du har givet meget fint udtryk for den, litteraturpris eller ej.

Hobbygåsa sa...

Jøss det diktet er jo kjempefint Petunia - her har du et talent du har gjemt bort for oss! Ha en fin helg!

Living next to me sa...

Sukk ja, vi har alle sånne hjertesukk i skuffen.. og hadde vi bare vist at det gikk over at livet hadde bedre menn i vente.. SØTT var det.. likevel da..

Malys krok sa...

Hei! Så godt skrevet av en ung jente med kjærlighetssorg! Vakkert var det, selv om du var trist! -Margit-

Charlotta sa...

Att skriva av sig känslor är en bra ventil och skulle praktiseras av flera. Ibland kan det ta lite tid innan man vågar visa upp det man skrivit. Det är ju väldigt personligt.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Sorgsen dikt, och en fin bild,
vad mer behövs.....

Ha de bra.

Hasse A

Gunsside sa...

Så bra illustrasjon bildet er til diktet ditt ;)
Ha en flott helg !

bestemors hage sa...

Virkelig Soria Moria foto. Flott! Det var diktet også.

Misham ツ sa...

Fint og søtt! Bildet var kjempe flott!

Donald sa...

Jeg fornemmer ægthed, indlevelse, oplysning, overblik, kærlighed når jeg læser de smukke linie. Du kunne nemt få os alle sammen til at skrive 100 linier om "vores første kærlighed".

Mona sa...

Dikten är jättefin. Det är aldrig lätt att bli dumpad, speciellt inte när man är tonåring. Jag tycker du uttryckte dig fantastiskt fint. Och som tur är möter man kärleken igen.

Lotta sa...

Oj så romantiskt och sött man känner riktigt sorgen i ditt hjärta.
Jag var ganska kär i en kille när jag var 12 år Han flyttade plötsligt ifrån Dingle och jag kände mig så ensam
Då flyttade mannen i mitt liv hit och vi har varit ihop sen dess.
Det du...
Kramizzzzzzz

Fruen sa...

Så herlig ;) Tar et sukk jeg også :)

Er noe eget ved den første kjærligheten :)
Takk for alltid så koselig kommentar inne hos meg,av deg :)

Cina sa...

Tack för titt´n hos mig:)
Första kärleken glömmer man aldrig. Bilden passar så bra till din vackra dikt..

Ragnar Steinmoen sa...

Vakker fjellheim :)

sigrid sa...

Så flott ei skildring!
Ha ei kjekk helg!

Maleviks Rosenträdgård sa...

VÄLDIGT SÖTT :)
Håkan

Kamelryttersken sa...

"Sukk hjerte, men brist ikke" sa lærerinna vår i ungdomsskolen. Lurer på om hu ikke hadde det fra et sted..

HildeS sa...

Vi er flere som har dikt gjemt i en skuff, men mine skal på ingen måte offentliggjøres.
Ditt dikt var jo riktig så søtt, og ingenting er som kjærlighetssorg. Fytte grisen så vondt. Og det er enten man er 15 eller 50.
Nydelig bilde!

Zania sa...

Ak ja, ak ja.
Ungdommens kærlighed, sorger og glæder.
Dejligt digt... Hvem der bare kunne skrive sådan nogle! ;-)
Fantastisk billede.
Super :-)

linsky sa...

Åå, sukk!
Det var jo nydelig! :-)

Halina sa...

Vackert och romantiskt inlägg...
Rörande berättelse och fin bild.
Mvh Halina

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

15 år og full av følelser. Godt tiden leger (nesten) alle sår.
Det er terapi i å skrive om hvordan livet er der og da, og dette er jo godt skrevet også!
Fint at du har tatt vare på det. Har du sett han siden???

lisa sa...

Virkelig hjerte- smerte dette!! Men hvem har ikke vært der... 15 år og med den kjærlighetssorgen?
jeg sier sukk jeg også!